غایب بزرگ تیم ملی ایران در جام جهانی

اگر مهدی قائدی در سبک زندگی‌اش تجدید نظر نکند یک استعداد سوخته بزرگ خواهد بود.

غایب بزرگ تیم ملی ایران در جام جهانی
کد خبر: 548841
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۲:۴۶:۳۴

سرانجام سرمربی الاهلی امارات به زبان آمد و حرفی را که همه مدت‌هاست در مورد مهدی قائدی می‌زنند، صراحتا بیان کرد. مهدی علی که ریشه ایرانی هم دارد، هفته‌هاست قید قائدی را زده و او را حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی‌دهد. هر از گاهی خبر انتقاد رسانه‌های اماراتی از او بابت این مسئله را می‌شنویم، اما حالا آقای سرمربی کار را تمام کرده است: «بازیکنی که صبح تا شب به فکر تفریح و گردش باشد به درد من نمی‌خورد.» این تیر خلاص به باقی‌مانده امیدها در مورد احیای مهاجم بوشهری بود.

به گزارش همشهری آنلاین، از زمان حضور قائدی در امارات، انبوهی از تصاویر فردی و خانوادگی از او به ایران مخابره شد؛ عکس‌هایی که ۹۵ درصدشان غیرفوتبالی بودند. اگر کسی نداند ماجرا چیست، احساس می‌کند قائدی یک جهانگرد جوان و متمول است که برای لذت و سرخوشی راهی دوبی شده. در حقیقت اما او فوتبالیستی بود که الاهلی با قیمت بالا و اهداف جدی جذبش کرد، هرچند بعید است مدیران باشگاه حالا از چنین خریدی خوشحال باشند.

نقطه برعکس کریمی

مهدی قائدی در ایران با علی کریمی مقایسه می‌شد و زمانی که او به الاهلی پیوست، این مقایسه برای اماراتی‌ها هم جذاب شد، چرا که جادوگر نیز در یک برهه به عضویت این تیم درآمده و نمایش‌های درخشانی ارائه داده بود. آن زمان از کریمی انتقاد می‌شد که چرا به جای قبول پیشنهادهای اروپایی، بهترین سال‌های جوانی‌اش را خرج فوتبال ساده‌گیر اماراتی‌ها کرده. شاید این نقدها درست هم بودند. کریمی اما یک روز تصمیم گرفت برود و رفت. کجا؟ بایرن‌مونیخ؟ با چه کیفیتی؟ به‌عنوان بازیکن فیکس! نگاه نکنید به خزعبلاتی که بعضی کانال‌های فیک هواداری می‌نویسند و کریمی را در زمره بدترین خریدهای بایرن جا می‌زنند. حقیقت آن است که جادوگر به سرعت در جمع باواریایی‌ها به ترکیب اصلی رسید و قرارداد فصل دوم او هم به‌خاطر اینکه ۲۵ بازی برای بایرن انجام داده بود، به‌طور خودکار تمدید شد. بعد اما آن مصدومیت شدید لعنتی از راه رسید. کریمی در همان لیگ امارات و البته تیم ملی آنقدر خوب بازی کرده بود که بایرنی‌ها بیایند سراغش. این یعنی از الاهلی هم می‌شود رفت اروپا، اما نه با پاساژگردی و پرسه زدن در خیابان‌ها.

غایب بزرگ جام‌جهانی

مهدی قائدی جوری از کف رفته که این اواخر به تیم ملی هم دعوت نمی‌شود و البته کسی اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد. این در حالی است که چند ماه پیش گروهی از هواداران استقلال دست روی خرخره دراگان اسکوچیچ گذاشته بودند و از سرمربی تیم ملی می‌خواستند مهدی را در ترکیب اصلی بازی بدهد! قائدی امروز اما جای دفاع ندارد. کسی که در فهرست ۱۸ نفره تیم میانه جدولی لیگ امارات قرار نمی‌گیرد، چه سهمی می‌تواند از تیم ملی ایران داشته باشد؟ با این دست فرمان، مهدی در مسیر از دست دادن جام‌جهانی قرار دارد. تنها حدود ۲۰۰ روز تا آغاز این رقابت‌ها باقی است و ستاره سابق استقلال در ترافیک خط حمله کار دشواری برای بازپس‌گیری جایگاهش دارد؛ چه در الاهلی و چه بیرون از آن.

نوسان عجیب

به‌طور کلی اما مهدی قائدی نوسان عجیبی بین متن و حاشیه داشته است. او اوایل فوتبالش به‌عنوان یک استعداد ناب مطرح شد، بعد به حواشی گرایش پیدا کرد و با آن داستان تصادف تا مرز وداع با فوتبال پیش رفت، در ادامه ازدواج کرد و بهترین روزهای فوتبالش از راه رسید و حالا انگار دوباره روی این خط سینوسی، هوس نزول به سرش زده است. قائدی نشان داده اگر دل به‌کار بدهد، پتانسیل خوبی برای رشد دارد، با فرم فعلی اما امید زیادی به او نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها