کد خبر: 548825
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۴۲
| |

مربی سابق فوتبال ایران:

کاش به جای انگلیس با برزیل یا آرژانتین هم‌گروه بودیم

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با این شرایط مالی مجبوریم دلمان را به بازی با تیم های کیلویی خوش کنیم و خیلی وقت ها هم تیم‌های کیلویی با ما بازی نمی‌کنند.

کاش به جای انگلیس با برزیل یا آرژانتین هم‌گروه بودیم
کد خبر: 548825
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۱:۴۵:۴۲

همایون شاهرخی، در مورد ارزیابی‌اش از آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت:‌ در حال حاضر برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد. متأسفانه بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و اداره شدن این مجموعه با سرپرست مشکلات عجیب و غریبی ایجاد کرده و این موضوع از لحاظ آماده‌سازی به ضرر تیم ملی تمام می‌شود. شاید میرشاد ماجدی تصور می‌کند فقط یک ماه دیگر در فدراسیون فوتبال حضور دارد و پس از آن باید این سمت را واگذار کند. به همین دلیل نمی‌تواند برنامه ریزی درستی برای تدارکات تیم ملی داشته باشد.

جای آماده سازی تیم ملی همه درگیر حواشی عزل عزیزی خادم هستند

به گزارش فارس، وی افزود:‌ تا جایی که می‌دانم قرار است پس از این یک ماه هم درمورد عزل دائمی عزیزی‌خادم رأی‌گیری شود. همه در این مدت اسیر حواشی عزل عزیزی خادم شده‌اند. هر چند صعود به جام‌جهانی سبب سربلندی و خوشحالی مردم ما شد اما برای اینکه در این رقابت‌ها جوری بازی کنیم تا بار دیگر مردم شاد و پرچم و نام کشورمان برافراشته شود، نیازمند تدارکی قوی هستیم. متأسفانه اکنون به بحث آماده‌ سازی توجه چندانی نمی‌شود و بیشتر درگیر حواشی هستیم.

همیشه شیپور را از سر گشادش می‌زنیم

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی 2006 در مورد اینکه قبل از آن مسابقات انتقادات زیادی به برانکو ایوانکوویچ  مطرح شد و اکنون هم برخی اعتقاد دارند شرایط اسکوچیچ مشابه هم وطنش است و شاید این مربی نتواند در جام‌جهانی قطر به تیم ملی کمک کند، گفت:‌ متأسفانه همیشه شیپور را از سر گشادش می‌زنیم. تیم ما در دور پیش مقدماتی ممکن بود با یک تساوی حذف شود اما با به هم جور کردن زمین و زمان و دعای زیاد مردم، توانستیم با اسکوچیچ به مرحله نهایی مقدماتی برسیم و پس از آن هم به جام جهانی صعود کردیم.

جامعه واقع گرا دوست دارد تیم ملی با اسکوچیچ به کارش ادامه بدهد

شاهرخی ادامه داد: اسکوچیچ و دستیارانش برای این اتفاق خیلی زحمت کشیدند. آیا پاداش کسی که تیم را به جام‌جهانی می‌برد حرف درآوردن برای او است؟ این اتفاقات در زمان برانکو هم رخ داد و پس از اینکه وی تیم ملی را به جام جهانی رساند، نمی‌توانستیم تغییرش بدهیم. جامعه‌ای که دوراندیش و واقع‌نگر باشد دوست دارد تیم ملی با همین سرمربی کارش را ادامه بدهد اما جامعه‌ای که خیلی رویایی فکر می‌کند و دوست دارد سر فوتبال را با اقدامات فریب‌کارانه کلاه بگذارد، می‌گوید تیم ملی با مربی بزرگ فلان کار را در جام‌جهانی انجام می‌دهد. در شرایطی که این اتفاق نخواهد افتاد.

بهترین مربی جهان بیاید، برای ما معجزه می‌کند؟

وی عنوان کرد: بازیکنان ما اکنون با اسکوچیچ هماهنگ شده‌اند و منطق حکم می‌کند همین کادر فنی تا جام‌جهانی کنار تیم ملی باشد تا پس از آن در مورد ادامه کارش تصمیم‌گیری کرد. پس از جام‌جهانی تعداد مربیان بیکار شده در جهان افزایش خواهد یافت زیرا قرارداد سرمربیان خیلی از تیم‌ها تا پایان جام‌جهانی است. آیا تغییر دادن اسکوچیچ و آوردن بهترین مربی جهان در این مدت کوتاه برای ما معجزه می‌کند؟

تیم‌های کیلویی هم با ما بازی نمی‌کنند

سرمربی اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: معجزه وقتی اتفاق می‌افتد که بساطش فراهم باشد. بساط معجزه هم داشتن مدیریت، تدارکات خوب، نداشتن مشکلات مالی و ... است. اکنون برای جابه‌جا کردن یک دلار هم مشکل داریم. چگونه می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی داشته باشیم؟ مجبوریم دلمان را به بازی با تیم‌های کیلویی خوش کنیم اما خیلی از مواقع همین تیم‌ها هم با ما بازی نمی‌کنند. برای همین آماده‌سازی تیم ملی برای جام‌جهانی سخت است.

کاش جای انگلیس با برزیل، آرژانتین یا پرتغال هم گروه می‌شدیم

شاهرخی در مورد هم گروه شدن شاگردان اسکوچیچ با انگلیس، آمریکا و برنده دیدار ولز/ اوکراین و اسکاتلند گفت:‌ افراد زیادی می‌گویند گروه ما خیلی راحت است اما چنین اعتقادی ندارم و گروه ایران را خیلی هم سخت می‌دانم. فوتبال ایران هر گاه مقابل تیم‌های قدرتی قرار گرفته دچار مشکل شده و سال‌ها است چنین مشکلی داریم. خودم دوست داشتم با تیم‌هایی تکنیکی مثل پرتغال، برزیل، آرژانتین بازی کنیم زیرا تیمی مثل انگلیس بازیکنانی با خصوصیات بدنی فوق‌العاده در اختیار دارد و از این لحاظ از ما بالاتر است.

مقابل تیم‌های قدرتی دچار مشکل می‌شویم

وی در مورد اینکه انگلیس پس از کسب عنوان نایب قهرمانی یورو 2020 وضعیت خوبی در دنیای فوتبال دارد، توضیح داد: ما اصلا نباید به تاریخ نگاه کنیم. باید قبول کرد کیفیت فوتبال انگلیس،‌آمریکا، اسکاتلند و ولز از لحاظ مدیریت و امکانات بالاتر از ما است. اوکراین در حال حاضر با شرایط جنگ‌زده کشورش شرایط خوبی ندارد اما سایر تیم‌ها یک سر و گردن از ما بالاتر هستند. باز هم تأکید می‌کنم قدرت بدنی حریفان کار ما را در جام‌جهانی سخت خواهد کرد. انگلیس، آمریکا، ولز و اسکاتلند با توجه به خصوصیات بازیکنان‌شان رو به بازی هوایی می‌آورند و قطعا در لحاظات پایانی از لحاظ امادگی بدنی سرتر از ما هستند.

مدعیان صعود تیم ملی دوست دارند به خودشان دروغ بگویند

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص شانس ایران برای صعود  از این گروه گفت:‌ افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند دوست دارند به خودشان دروغ بگویند اما آنهایی که با مطالعه فوتبال را بررسی می‌کنند می‌دانند کار بسیار سختی داریم. شاید هم من اشتباه کنم که می‌گویم کارمان سخت است اما به عنوان یک ایرانی آرزو دارم بچه‌های تیم ملی در جام‌جهانی خوب بازی کنند. اگر این موضوع همراه با نتیجه‌گیری باشد بسیار خوب است اما اگر خوب بازی کنیم و با اختلاف گل کم بازنده شویم، باز هم سبب سربلندی کشورمان و خوشحالی مردم خواهد شد. البته باز هم نیاز به بازی‌های تدارکاتی و مدیریت بهتری داریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها