کد خبر: 548254
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۰:۱۳:۲۱
| |

حمید سجادی، وزیر ورزش:

باید کارهای جدی در بحث حق پخش تلویزیونی انجام شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: خدا را شکر سال جدید با خوبی و با رقم خوردن اتفاقات ارزشمندی در رشته های مختلف آغاز شد و واقعا سال مهمی پیش روی ورزش کشور است.

باید کارهای جدی در بحث حق پخش تلویزیونی انجام شود
کد خبر: 548254
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۱ ۱۰:۱۳:۲۱

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: خدا را شکر سال جدید با خوبی و با رقم خوردن اتفاقات ارزشمندی در رشته های مختلف آغاز شد و واقعا سال مهمی پیش روی ورزش کشور است.

به گزارش ایسنا، سیدحمید سجادی در خصوص روز اول سفر دو روزه خود به خوزستان،  اظهارکرد: به تیم کشتی فرنگی که در بازی های آسیایی خوش درخشید و همچنین تیم ملی والیبال دختران که چند روز پیش آن ها هم در جام "کورناکیا" ایتالیا خوش درخشیدند و نایب قهرمان شدند، تبریک می گویم. خدا را شکر سال جدید با خوبی و با رقم خوردن اتفاقات ارزشمندی در رشته های مختلف آغاز شد و واقعا سال مهمی پیش روی ورزش کشور است. 

واقعاً خرمشهر مظلوم است

به گزارش ایسنا،  وی ادامه داد: طبق دستوری که ریاست جمهوری داده اند که نباید از یک ساعت کار غافل شویم،  برنامه ریزی کردیم و در ادامه سفرهای استانی به استان خوزستان آمدم. در روز اول سفر به استان خوزستان از شهرهایی از جمله خرمشهر بازدید داشتم و واقعاً خرمشهر مظلوم است. این شهر پا به پای آبادان یادگاران خوبی برای ورزش کشور بوده‌ است و اصولاً استان خوزستان را در ورزش و خیلی اتفاق های جدید، استان اول می‌دانیم.

 وزیر ورزش و جوانان گفت: هر سه نماینده آبادان نیز برای ورزشی شهر دغدغه مند و پیگیر هستند. ضمن این که مشاوران خوبی برای ما هستند و زبان گویا مسایل مردم بوده و دقیقاً برای ما نقطه زنی می‌کنند که در کدام بخش از شهر جوانان و آحاد مردم نیاز به اتفاقات جدید دارند. 

دهکده ورزش آبادان راه‌اندازی می شود

وی با اشاره به راه‌اندازی دهکده ورزش در آبادان نیز گفت: خدا را شکر که یک زمین ۱۰۰ هکتاری برای این دهکده پیش‌بینی شده و کارهای خوبی در بخش مطالعات این دهکده انجام شده است. مطالعات اولیه صورت گرفته و برای راه اندازی این دهکده مبلغ ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اکنون یک میلیارد تومان آن مصوب شده است. البته آنچه بسیار مهم است، بحث تملک و خاکشناسی آن است. به هرحال راه اندازی این دهکده ورزشی نوید خوبی برای ورزش آبادان است.

نمی‌توان نمره قبولی به اقدامات در ورزشگاه ۵ مهر داد

سجادی با بیان این که بازتاب حضور آقای بنی تمیم در راس مدیریت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان خوب بوده است، افزود: خود من نیز این موضوع را رصد کردم و او شبانه روز در خدمت ورزش و جوانان استان خوزستان است و با گزارشی که از ورزشگاه پنج مهر آبادان داد، باید بگویم این ورزشگاه نیاز به بازنگری دارد. از نظر نوع مصالح و اتفاقات عمرانی که در این ورزشگاه افتاده است، در حال حاضر نمی‌توان نمره قبولی به این ورزشگاه داد و باید یک فکر جامعه برای آن صورت بگیرد. نیاز به همفکری دارم تا بتوانم در این زمینه بهترین تصمی را بگیریم. یکی از بهترین پیشنهادها این یود که نصب گرادیان ها جمع شود و پیشنهاد دیگز نیز این بوده که به حال خود رها شوند که این خوب نیست.  باید بهترین تصمیم گرفته شود و بعد از این سفر این تصمیمات گرفته می‌شود. 

به تبعیت از رئیس جمهور باید عملیات خوبی در ورزش خوزستان شروع کنیم

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دستورالعمل سفر ما به این صورت است که یک دور بازدید انجام می‌دهیم و تمام نواقص یادداشت و نیازها چک می شود و دستورالعمل هایی که صادر می‌شود جمع بندی می شود و یک دستور نهایی بر آن زده می شود و سپس نیز پیش‌بینی منابع صورت گرفته و برنامه و زمان بندی لازم صورت می‌گیرد. استان خوزستان جزو استان مهم ما در عرصه ورزش است و همانطور که در سایر عرصه ها و مسائل، رئیس جمهور دستور دادند و برای برخی وزارتخانه‌ها به صورت ویژه در استان خوزستان عملیات و ماموریت های خاصی را تعریف  کردند، برای ورزش به همین صورت است. رئیس جمهور دستور دادند که یک کار ویژه برای آبادان و خرمشهر انجام شود که به تبعیت از رئیس جمهور به عنوان یک عضو از هیات دولت وظیفه خودمان می‌دانیم که در عرصه ورزش، عملیات خوبی را در استان خوزستان شروع کنیم. 

در ورزش خوزستان باید حداقل ۲ برابر گذشته فعالیت کرد

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد یک سری تکالیف ورزش در چند سال گذشته به خوبی انجام نشده اند و نیاز است تسریع کنیم و باید بیشتر از گذشته فعالیت کنیم و حداقل باید دو برابر گذشته فعالیت داشته باشیم. امیدوارم انجام وظایف و تکالیف مان خودش را نشان دهم.

کمک مالی قابل توجه وزارت نفت به ورزش خوزستان

وی در خصوص کمک وزارت ورزش به تیم صنعت نفت آبادان به عنوان یک تیم زیر مجموعه وزارت نفت گفت: یکی از پیگیری های جدی که از بدو آغاز فعالیتم در وزارت ورزش انجام داده ام پیگیری وضعیت تیم های فوتبال استان خوزستان به ویژه صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان بود. وزارت نفت با حمایت ها و پیگیری هایی که انجام داده منابعی را نه چندان زیاد اما قابل توجه به خوزستان کمک کرد تا بتوانیم از طریق این منابع وزارت نفت به این دو تیم کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بحث تجدید نظر در مباحث قانونی باید در مجلس اتفاق بیافتد اما راه هایی را می توان پیش بینی کرد تا این دو باشگاه مردمی از تب و تاب نیافتند و به فعالیت خود ادامه دهند. ما، نمایندگان استان و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان مشورت های لازم را انجام خواهیم داد تا با تدبیر نسبت به حل مشکلات این تیم ها اقدام کنیم.

تیم های نفتی خوزستان را تنها نمی گذاریم

سجادی عنوان کرد: با برنامه ریزی و هم فکری تلاش خواهیم کرد تا از منابع بخش های مختلف مثل پتروشیمی ها، صنعت گاز،منطقه آزاد و... برای حل مشکلات باشگاه های پرطرفدار و مردمی خوزستان استفاده کنیم. باید تدبیر کنیم و مدبرانه به کمک این تیم های مردمی خواهیم آمد و قول خواهیم داد آن ها را تنها نخواهیم گذاشت.

باید به سمت منابع درآمدی باشگاه های حرفه ای دنیا برویم

وی افزود: در دنیا حدود ۴ منبع برای درآمد باشگاه های حرفه ای وجود دارد که در ایران ما نیز باید دنباله رو این منابع باشیم و برای باشگاه ها شرایطی فراهم کنیم که بتوانند از این چنین منابعی بهره مند شوند و درآمدزایی کنند. فروش بلیط، حامیان مالی، حق پخش و فروش بازیکنان از مهمترین منابع درآمدی باشگاه های حرفه ای دنیا هستند که ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: بحث حق پخش تلویزیونی برای باشگاه ها مساله ای است که باید به بهترین شکل پیگیری شود و کارهای جدی در این زمینه انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها