بحران دوباره گریبان وزنه‌برداری را گرفت/زیرپا گذاشتن قوانین در IWF

قوانین مطرح شده در اساسنامه از سوی مقامات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری زیر پا گذاشته شد.

بحران دوباره گریبان وزنه‌برداری را گرفت/زیرپا گذاشتن قوانین در IWF
کد خبر: 543032
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰۸:۲۲:۱۵

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) دوباره قوانین اساسنامه جدیدی را که تابستان تصویب کرده بود، زیر پا گذاشت. مایک ایرانی رئیس موقت IWF، زمانی که ۹ ماه پیش قانون اساسی در کنگره تصویب شد، از آینده‌ای روشن صحبت کرده بود.

هنگامی که در سال جدید میلادی و با برگزاری کنگره ویژه، اصلاحاتی در اساسنامه ایجاد شد، مایک ایرانی از آن استقبال کرد و آن را نشانه‌ای از "تغییر فرهنگ" در ورزشی دانست که با دوپینگ و رسوایی‌های فساد درگیر شده است.

رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) فدراسیون را کودک مشکل‌ساز توصیف کرده، سهمیه ورزشکاران خود را برای بازی‌های المپیک پاریس کاهش داده و وزنه‌برداری را به صورت مشروط از برنامه بازی‌های ۲۰۲۸ لس‌آنجلس حذف کرده است.

با وجود صحبت‌هایی که مایک ایرانی مطرح کرده، او نتوانسته وظایفی را که اساسنامه به رئیس موقت محول کرده، انجام دهد. فهرست بلندبالایی سوال از رفتار او به محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی ارسال شد. بیشتر سوالات مطرح شده مربوط به عدم شفافیت در خصوص امور مالی است. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در دو سال گذشته هیچ حسابرسی مالی نداشته و آخرین حسابرسی مربوط به سال ۲۰۱۹ است.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد تضاد منافع احتمالی در مورد انتخاب یکی از اعضای کمیسیون اخلاق و انضباطی وجود دارد. قوانین موجود در اساسنامه مشخص می‌کند اعضا باید چه کارهایی انجام دهند و آنها از چه سطحی از ارتباطات و اطلاعات برخوردار هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها