کد خبر: 540542
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۶:۳۲:۲۶
| |

228 تست دوپینگ در 17 رشته ورزشی

در یک ماه گذشته 228 نمونه تست دوپینگ از 17 رشته ورزشی گرفته شد.

228 تست دوپینگ در 17 رشته ورزشی
کد خبر: 540542
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۶:۳۲:۲۶

سومین جلسه شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سال 1400 به ریاست سیدمحمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد. در این جلسه که امروز (یکشنبه 8 اسفند) در دفتر معاونت ورزش قهرمانی برگزار شد، عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ درسال 2021 مورد بررسی و برنامه های ستاد درسال 2022 مورد تصویب اعضای ستاد قرار گرفت. پیگیری امور مربوط به پاسپورت بیولوژیک ورزشکاران استقامتی، برگزاری مراسم روز جهانی ورزش پاک، پیگیری جریمه های تعیین شده اما پرداخت نشده ورزشکاران، پیگیری امور مربوط به راه اندازی آزمایشگاه دوپینگ در تهران از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش فارس، در این جلسه پولادگر بر اعزام کاروان پاک به المپیک ناشنوایان برزیل و بازیهای آسیایی هانگژو چین تاکید کرد و گفت: آنچه که برای مسئولان ورزش اهمیت دوچندان دارد، کسب نتایج خوب وموفقیت آمیز با کاروانی پاک است. دوپینگ ورزشی یک آسیب اجتماعی جدی است که برای مبارزه با آن نیازمند فرهنگ سازی، افزایش سطح آگاهی ورزشکاران و مربیان و به روز رسانی هستیم.

در این جلسه همچنین غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ضمن ارائه گزارش عملکرد، گفت: طوری برنامه ریزی می کنیم که تا زمان اعزام به المپیک ناشنوایان و بازیهای آسیایی حداقل دو مرحله از همه اورزشکاران اعزامی تست دوپینگ گرفته شود.

وی افزود: یکی از برنامه های ستاد برای سال 2022 افزایش تعداد نمونه گیری به تعداد 1400 نمونه برای رشته های با خطر متوسط، پرخطر و بسیار پرخطر است، در همین راستا در 35 روز گذشته 228 نمونه از ورزشکاران 17 رشته نمونه گیری شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها