گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس:

از ۲۰ بازیکن مدنظر من حتی یک نفر هم جذب نشد!/توجه کاملی به حرف های آقای پروین داریم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید برای قهرمانی در لیگ برتر باید درصد بالایی از بازی‌های بعدی‌شان را ببرند.

از ۲۰ بازیکن مدنظر من حتی یک نفر هم جذب نشد!/توجه کاملی به حرف های آقای پروین داریم
کد خبر: 540514
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۴:۴۳:۰۸

پرسپولیس و مس رفسنجان فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: بازی مهم و حساسی را با توجه به شرایط جدول در پیش داریم. باید امتیازاتی که نسبت به تیم صدر جدول عقب هستیم را جبران کنیم. اگر بخواهیم قهرمان شویم باید بتوانیم درصد بالایی از بازی‌های آینده را ببریم. ما خودمان را برای این دیدار آماده کردیم.

به گزارش ایسنا، او افزود: باتوجه به بازی سخت هفته گذشته، سعی کردیم ریکاوری کنیم و از نظر روحی و بدنی آماده بازی فردا شویم. تیم مس از تیم‌های خوب لیگ است. فکر می‌کنم نتایج و بازی‌های خوب مس نشان می‌دهد که تیم خوب و باکیفیتی است که بازی را برای ما سخت خواهد کرد ولی باید به یک چیز توجه کنیم و به دنبال یک هدف باشیم که آن هم کسب سه امتیاز است. تلاش و تمرکز زیاد می‌تواند به ما کمک کند که سه امتیاز خانگی را کسب کنیم. از اهمیت این سه امتیاز آگاه هستیم. امیدوارم که بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و با حداکثر امتیاز از بازی خارج شویم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تقویم فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا و احتمال این که هیچ تیمی در لیگ بیست و یکم سهمیه آسیایی نگیرد و تقسیم سهمیه‌ها به فصل آینده موکول شود، گفت: ما فوتبالیست‌ها و مربیان وقتی در لیگ برتر تلاش می‌کنیم برای این است که به آسیا برسیم و خودمان را در آن‌جا نشان دهیم و سطح بالاتری از فوتبال را تجربه کنیم. همه دوست دارند در آن مسابقات باشند. قطعا این روند باعث بهبودی و افزایش اعتبار بازیکنان و مربیان می‌شود. این که سال بعد سهمیه‌ای برای لیگ قهرمانان آسیا نداریم، خبر خوبی برای فوتبال ما نیست و فکر می‌کنم فقط باید برای جایگاه و قهرمانی در لیگ برتر مبارزه کنیم.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره آمار ضعیف گل‌زنی تمیروف بیان کرد: آمار او بد نبود. در هر صورت بازیکن جوانی است که به تیم‌ملی دعوت شده است. گزینه‌هایی که از ابتدای فصل داشتیم، جذبشان سخت بود یا هزینه زیادی روی گردن باشگاه می‌گذاشت. خیلی‌هایشان را هم می‌توانستیم جذب کنیم که سهل‌انگاری کردیم و اتفاق نیفتاد. دلیل اصلی این اتفاق، مشکلات مالی باشگاه و پنجره بسته بود. واقعا کار باشگاه سخت شده بود ولی اگر از همان لیستی که از پارسال تاکنون ۲۰ بازیکن بوده، تلاش بیشتری می‌شد، می‌توانستیم بازیکن باکیفیت‌تری بگیریم. در حال حاضر نیاز به تقویت داریم. بازیکنان آزاد کنونی یا مصدوم هستند یا کیفیت خوبی ندارند که خیلی به ما کمک نمی‌کنند ولی این بازیکن هم جوان و هم ملی‌پوش است. این موضوع که تجربه بازی در تیم‌های بزرگ را ندارد، قبول دارم و باید بیاید و وضعیتش را ببینیم. ما مجبور بودیم با توجه به مصدومیت بازیکنانمان و شرایطی که داریم، یک بازیکن جذب کنیم. باید شرایط مالی باشگاه را هم در نظر بگیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره شائبه‌هایی که درباره سربازی وحید امیری و رامین رضاییان به وجود آمده و سرخابی‌ها سر ماجرای سربازی با هم درگیر شده‌اند، گفت: باشگاه ما وارد این مسائل نشد. بحث هواداری ارتباطی به باشگاه ندارد. ما از طرف باشگاه، بازیکنان و مربیان اظهار نظری نسبت به این مسائل نداشتیم. ما اینقدر مشکل داریم که تمرکزمان روی کار خودمان است. این که برای تیم‌های دیگر چه اتفاقاتی افتاده، ما توجه نکردیم و توجه هم نمی‌کنیم. این که در فضای مجازی چه اتفاقی افتاده به باشگاه ما ارتباطی ندارد. تمرکز ما روی کار خودمان است و فکر می‌کنم کار درستی انجام داده‌ایم.

گل‌محمدی درباره خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: این کار باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد و کار به اینجا نمی‌کشید که استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند و آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران رقم بخورد. اگر چند سال پیش این اتفاق می‌افتاد دیگر مشکلی بابت شرکت در آسیا نداشتیم. خصوصی‌سازی به نظرم به نفع باشگاه‌هاست و بخش اعظمی از مشکل مالی باشگاه‌ها را می‌تواند حل کند.

او در ادامه درباره انتقاداتی که به عملکرد حامد لک وجود دارد اظهار کرد: برای هر بازیکنی یک دوران افت و یک دوران خوب وجود دارد. این اتفاق ممکن است برای هر بازیکنی بیفتد. کاری که بازیکنان و مربیان باید در این طور مواقع انجام دهند این است که بیشتر کار و تمرین کنند و تمرکز داشته باشند. این کار باعث می‌شود از افت خارج شوید. در پرسپولیس همیشه انتظارات بالاست که به حق است و من از آن استقبال می‌کنم. همه ما باید برای انتظارات بیشترین تلاش را بکنیم و این کاری است که یک مربی و یک بازیکن باید انجام دهد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به حمایت علی پروین از رضا درویش و این موضوع که گل‌محمدی زیاد ناله می‌کند، گفت: این را از شما شنیده‌ام و اطلاعی راجع به صحبت‌های علی آقا ندارم. او همیشه دلسوز باشگاه بوده و است. او یکی از اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس است و همه ما نسبت به حرف‌های ایشان توجه کامل را داریم. باید صحبت‌های او را بخوانم و ببینم ولی ایشان از بزرگترین افراد باشگاه ماست.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که مهاجم ازبکستانی جدید پرسپولیس قرار است به چه شکل محک بخورد، توضیح داد: او از لحاظ فنی تایید شده ولی یکسری مشکلات در بحث صدور ITC و رضایتنامه وجود داشت که باشگاه اعلام کردم خیلی دقیق و موشکافانه این مدارک را بررسی می‌کند. قرار شد از فدراسیون و باشگاهشان استعلام بگیریم.

او در ادامه درباره پنالتی‌های متعددی که امسال برای مس رفسنجان گرفته شده است، بیان کرد: بالاخره بازیکنان تکنیکی یکی از عواملی هستند که باعث گرفته شدن پنالتی می‌شوند. آن‌ها بازیکنان تکنیکی در خط حمله دارند و باید مراقب باشیم. من از داوران می‌خواهم که در هفته‌های پایانی با شجاعت بیشتری سوت بزنند و روی کارشان تمرکز داشته باشند. امیدوارم در ادامه کار موفق باشند. داوران واقعا شرایط سختی باتوجه به نبود VAR و کمک داور کنار دروازه دارند. من به کمیته داوران هم پیشنهاد دادم که از کمک داوران کنار دروازه هم می‌توانند در این هفته‌ها استفاده کنند. فکر می‌کنم کمک خوبی به تصمیمات داوری می‌کند و از آن‌ها می‌خواهم که این اتفاق بیفتد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ان‌شاءالله شاهد قضاوت‌های خوب باشیم و تحت تاثیر نیمکت‌ها قرار نگیریم. متاسفانه در حال حاضر باتوجه به نبود تماشاگران، تیم‌ها یاد گرفته‌اند که با نفرات بالا روی نیمکت و سکو شلوغ‌کاری می‌کنند و از داوران امتیاز می‌گیرند. متاسفانه شاهد بودیم که برخی داوران از این اتفاقات تاثیر می‌گیرند. فقط می‌خواهیم که با دوندگی و تمرکز بالا سطح داوری ما را نشان دهند.

گل‌محمدی در واکنش به کناره‌گیری محرم نویدکیا و دو قطبی شدن رقابت قهرمانی تصریح کرد: من قبلا هم راجع به این مساله صحبت کردم. لیگ مانند یک ماراتن است و باید تا آخرین لحظه بدوید و تسلیم نشوید. فکر می‌کنم بازی‌های آخر لیگ تعیین کننده قهرمان است. الان هفته‌های زیادی مانده و تمرکز ما در حال حاضر روی بازی فردا مقابل مس است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها