رییس پیشین فدراسیون فوتبال:

نگران فوتبالم نه اشخاص/ امیدوارم ضرر نکنیم

رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: به نظرم ما باید صرف نظر از عملکرد اشخاص، طوری اساسنامه را ببینیم که فوتبال صدمه نخورد و نگران فوتبالم.

نگران فوتبالم نه اشخاص/ امیدوارم ضرر نکنیم
کد خبر: 539149
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۰:۰۸:۱۱

علی کفاشیان در حاشیه رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران  در مورد عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و وضعیت فدراسیون بیان کرد: فکر می کنم اساسنامه تغییر کرد و شرایط را تغییر داد اما کاری بود که انجام شد. در اساسنامه قبلی این مورد را  داشتیم که هیات رییسه می‌تواند عضوی از مجمع را موقت تعلیق کند و مجمع تصمیم اصلی را می گرفت. تعجب کردم فکر نمی کردم عضوی از هیات رییسه را بتوان تعلیق کرد اما این کار را انجام دادند. به نظرم ما باید صرف نظر از عملکرد اشخاص، طوری اساسنامه را ببینیم که فوتبال صدمه نخورد.  نمی گویم دوره من موفق بوده یا خوب بود اما ثبات داشت و کارها شکل گرفت. فدراسیون یک سال و خرده ای با سرپرستی بود باز هم احتمالا با سرپرست باشد و روندی که سرپرستی دارد نمی تواند خوب باشد. من نگران اشخاص نیستم و نگران فوتبالم. امیدوارم هر اتفاقی به هر دلیلی می افتد به نفع فوتبال باشد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: از سال ۵۸  روند روسای فدراسیون ها می‌بینم، عمر ریاستشان دو تا سه سال بوده که به نفع فوتبال نبوده است. در دیگر کشورهای آسیایی ۹۵ درصد روند مدیریت، با ثبات است که باعث می شود فدراسیون خوب جلو برود. ما باید فکری کنیم روند اساسنامه به گونه ای باشد که کارفوتبال پیش برود. به اینکه رییس فدراسیون چه عملکردی داشته در جزییات آن نیستم ولی باید به گونه ای باشد که فوتبال ضرر نکند. اگر جایی در اساسنامه مسکوت بود هیات رییسه اختیار دارد تصمیم بگیرد و ابهامات، با تفسیر هیات رییسه اصلاح و سپس در مجمع تصویب می شود.

کفاشیان در مورد اینکه ماجدی شغل دیگری هم دارد و حضورش به عنوان سرپرست مشکل ساز نیست ، تاکید کرد: نمی دانم قطعا دستگاه ذی ربط قبول کند که مامور شود مشکلی نخواهد داشت. الان خیلی از روسای فدراسیون ها در دستگاه های دیگر استخدام هستند و به فدراسیون ها مامور می شوند.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند انتخاب برگزاری انتخابات تا اسفند زمان ببرد؟ گفت: نمی‌دانم انشالا که طول نکشد. ما باید روندی را جلو ببریم که کار انجام شود تا به نفع فوتبال باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها