وعده‌های جذاب عزیزی‌خادم که فراموش شد!

عزیزی خادم برای نشستن بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال از اجرای برنامه دانش بنیان خود سخن می‌گفت اما تا زمان برکناری از سمت خود، گاهی تا ۱۸۰ درجه برعکس آنچه وعده داده بود، عمل کرد.

وعده‌های جذاب عزیزی‌خادم که فراموش شد!
کد خبر: 538915
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۸:۱۶:۵۹

شهاب الدین عزیزی خادم بعد از ۳۵۳ روز ریاست بر فدراسیون فوتبال و قبل از یک سالگی حضورش در این مجموعه، توسط اعضای هیات رئیسه از سمت خود برکنار شد تا جوابی برای ۱۱ ماه اقدامات انفرادی و بعضا خودسرانه خود و مشاورانش گرفته باشد.

به گزارش ایسنا، وضعیت سخت افزاری نامناسب تیم‌های ملی، حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، قرارداد نداشتن مربیان، قراداد شبه برانگیز VAR و شایعه ارتباط با برخی رمال ها و جادوگران، نامه نگاری براساس اطلاعات غلط با فیفا که گفته می شود بالغ بر ۴۳ مورد تخلف بود، باعث شد، اعضای هیات رئیسه طبق قدرت قانونی خود علیه شهاب الدین عزیزی خادم عمل کنند و نسخه او را برای نجات فوتبال بپیچند.

در عوض این مشکلات و کاستی‌ها، عزیزی خادم برای جلب توجه اهالی فوتبال، برنامه‌ای جامع را برای پیروزی در انتخابات این فدراسیون ارائه کرده بود که بسیار پر و پیمان بود اما حداقل در یک سال گذشته هیچ نشانی از عمل به این برنامه دیده نشد. اگر چه که او این برنامه را برای ۴ سال در نظر گرفته بود ولی بالاخره می‌توانست در راستای این برنامه حرکت کند که اینطور نشد.

پس از عزل عزیزی خادم، مروری خواهیم داشت بر وعده های رئیس عزل شده این فدراسیون قبل از تصدی پست ریاست فدراسیون فوتبال که نشان دهنده عملکرد او در تحقق اهداف و برنامه هایش خواهد بود.

نه تنها اکثر این برنامه‌ها انجام نشد که در برخی موارد فدراسیون فوتبال کاملا برعکس پیش رفت و نشان داد که برنامه جامع و به قول خودش دانش بنیان عزیزی خادم صرفا تا قبل از انتخابات تاریخ اعتبار داشته است.

مواد مهم برنامه او برای مدیریت در فدراسیون فوتبال به این شرح بود:

- تدوین آیین نامه اجرایی استخدام در فدراسیون فوتبال با نگاه شایسته سالاری و عدالت محوری

- دریافت گواهینامه کیفیت مدیریت (ایزو) برای فدراسیون فوتبال

- شکل گیری اتحادیه بازیکنان، مربیان، داوران و مشارکت این نهادها در تصمیم گیری فوتبال

- تغییر چارت اداری فدراسیون و چابک سازی ۴۰ درصدی با ارتقای ۸۰ درصدی

- کسب کرسی بین المللی از طریق ارتباط مناسب با فیفا و AFC

- اختصاص مناسب مالی مناسب و پایدار به هر استان به منظور توسعه فوتبال در استان ها با انجام پروژه های توسعه ای

- تشکیل جلسات هیات رئیسه به صورت منطقه ای به منظور آشنایی، شناخت و حل مشکلات فوتبال هیات‌های استان

- ایجاد درآمد حداقل ۱۰ میلیون یورویی در سال از (منابع غیر دولتی)

- درآمد از محل قانون حمایت از ورزش تا حد ۲ میلیون یورو در سال

- کسب در آمد پایدار از محل ایجاد شبکه تلویزیونی اختصاصی فدراسیون فوتبال و درآمد از محل پخش فوتبال در شبکه های اینترنتی

- ایجاد درآمد پایدار از شبکه های صنعتی از محل حوزه های حمایت مالیاتی

- اختصاص بخشی از درآمد حاصله فدراسیون فوتبال از حق رشد بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی به هیات همان استان

به گزارش ایسنا، به جرات می‌توان گفت در حدود یک سال اخیر، فدراسیون گامی در جهت اجرای این برنامه‌ها برنداشت و هیچ گاه این فدراسیون را در مسیر پشتوانه سازی و تقویت وضعیت کنونی مشاهده نکردیم. در عوض این برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند، فدراسیون فوتبال درگیر رفت و آمدهای دوستان و اطرافیان عزیزی خادم بود و کاملا برعکس آنچه چابک سازی نامیده شده بود، پیش رفت. او بیش از هر چیزی چشم به بودجه دولتی داشت و در تمام تنگناهای اقتصادی، دست خود را به بهانه حمایت از تیم ملی جلوی دولت دراز می‌کرد و از بخت خوبش، مسئولان هم بی توجه به صورت‌های مالی غیر شفاف، پاسخ‌های او را به واسطه تیم ملی پذیرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها