پایان حضور مهدوی‌کیا با رفتن عزیزی‌خادم؟

با تغییر و تحولات اخیر و برکناری عزیزی خادم، خزانه خالی فدراسیون و برخی اتفاقات گذشته، احتمالا فرد دیگری به جای مهدوی‌کیا عهده‌دار تیم ملی خواهد بود.

پایان حضور مهدوی‌کیا با رفتن عزیزی‌خادم؟
کد خبر: 539111
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۰۷:۲۵:۰۲

مهدی مهدوی‌کیا فقط در سه بازی به عنوان سرمربی تیم ملی امید حضور داشت و از زمان اتمام مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در تاجیکستان که با سه  برد و صعود تیم ملی المپیک همراه بود، تهران را ترک کرده است. او در حالی از ایران رفت که چشم انتظار امضا شدن قرارداد خودش و مربیان تیم ملی بود اما این اتفاق تا آخرین روزهای حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال محقق نشد.

به گزارش ایسنا، مشکل اصلی در خواسته مهدوی‌کیا برای عقد قرارداد یورویی و آپشن‌هایی در قراردادش بود که این اتفاق با وجود مصوبه هیات رئیسه برای امضا کردن قرارداد، هیچ گاه نهایی نشد اما حسن کامرانی‌فر بعد از لغو شدن اردوی امیدها در بهمن ماه، گفت که قرار است مشکلات برطرف شود و تیم ملی در فروردین ۱۴۰۱ اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کند.

با این حال، تغییر و تحولا اخیر و روی کار آمدن میرشاد ماجدی، احتمالا باعث تغییر جریان خواهد شد. کامرانی‌فر در آخرین گفت و گوی خود بعد از عزل عزیزی خادم گفته بود: «سرمربی تیم امید تا این لحظه (جمعه شب) مهدوی کیا بود. از این لحظه به بعد امکان دارد اعضای هیات رئیسه با توجه به بودجه‌ای که دارد برنامه‌ریزی کنند.»

در واقع قیمت و هزینه دستمزد مهدوی‌کیا و سه دستیار خارجی او با وضعیت مالی فعلی فدراسیون فوتبال همخوانی ندارد اما این همه ماجرا نیست!

یکی دیگر از مشکلات به سرپرست فعلی این فدراسیون بر می‌گردد که چه دیدگاهی نسبت به مسئله ادامه همکاری با مهدوی‌کیا داشته باشد. ماجدی در نخستین روزهای انتخاب مهدوی‌کیا از این تصمیم حمایت کرده بود اما اقدام عزیزی خادم در انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان مشاور فنی خود که بر عملکرد تیم‌های ملی پایه نظارت کند، با مسئولیت‌های کمیته جوان، موازی بود و همین موضوع دلخوری‌های ماجدی را هم به دنبال داشت و در نهایت او که در آن مقطع مستقیما مسئول انتخاب مربی و سازماندهی تیم ملی امید بود، خودش را از این تیم کنار کشید.

در نهایت مشخص شد که مهدوی‌کیا فقط مدیر فنی این فدراسیون است و مسئولیت تیم‌های پایه به جز امیدها که مستقیما زیر نظر دبیرکل فدراسیون فوتبال اداره می‌شد، در اختیار ماجدی است.

با اتفاقات اخیر، کاملا ورق برگشته است. مهدوی‌کیا از سمت مدیر فنی استعفاء داد و ماجدی جایگزین او شد. حالا مسئله استعفای شفاهی او و در واقع منعقد نشدن قرارداد هم در میان است. با این اوضاع و احوال حاکم بر فدراسیون که خزانه‌اش هم خالی از موجودی است، ظاهرا فدراسیون تمایل به گزینه‌های ارزان‌تر دارد تا تیم ملی را آماده مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا کند!

در واقع اصل حضور مهدوی‌کیا برای حضور در ایران، به منظور پایان طلسم ناکامی‌ها در صعود به المپیک بود اما او فقط یک ماه سرمربی تیم ملی بود و این تیم هم به مسابه گذشته به حال خود رها شده است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها