کد خبر: 534991
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۱:۰۸
| |

ایران‌بانو به ورزشگاه آزادی‌ات خوش آمدی!

سال‌ها جنگیدن برای به دست آوردن حداقل‌حقِ شهروندی، بالاخره تاثیرگذار شد!

ایران‌بانو به ورزشگاه آزادی‌ات خوش آمدی!
کد خبر: 534991
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۱:۰۸

بهار مه‌آبادی، فعال اجتماعی و فرهنگی در یادداشتی برای اعتماد آنلاین نوشت: ایران‌دُختان، برای ساعاتی، با آزادی در آزادی، کنار هم جمع شدند و تفاوتِ جنسیتی را به بادِ نسیان دادند و بدون نقاب، با چهره‌ای واقعی و بدون چسباندن ریش و سیبیل‌های مضحک، طعم شیرینِ تماشاگری و هواداری از فوتبال و تیم ملی کشورشان را چشیدند و البته قدم‌خیر هم بودند تا با شکست عراق، آسان‌ترین صعود به مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کنیم و در جام‌جهانی ۲۰۲۲قطر، در میان بزرگان فوتبال جهان، سری در سرها درآوریم.

آبی هم از آب تکان نخورد؛ نه مملکت را فساد برداشت، نه کسی ظلم کرد، نه ساختمانی منفجر شد، نه رودخانه‌ای بی‌آب، نه دریاچه‌ای خشک و نه ابری سترون و نابارور، اتفاقا باران می‌بارید و بند هم نیامد! فقط لحظاتی حسِ همدلی و همصدایی و برابری را تجربه کردند؛ به همین سادگی!

طالبان‌طلبانِ طلبکار، غبار از ذهن، چشم‌ها و ذهن‌ها بتکانید!

اینقدر تفاوت‌های پوچ و عبث نسازید از " زن و مرد"؛ که نسل امروز و قرن جدید، این تفکرات را برنمی‌تابد.

همین زن-که از مخلوقات خداست و بی او، هیچ مردی و اساسا هیچ انسانی به این هستی نمی‌تواند پابگذارد-، اگر حقوقی بالاتر از مرد نداشته باشد، کمتر هم ندارد.

گاهی گنجه‌ی خاک‌خورده‌ی ذهن را باز کنیم و تکانی اساسی بدهیم؛ که این درماندگی در جزئیات بیهوده برای مردم نان و آب نمی‌شود، باور کنید! ذهن زیبا، جامعه‌ای امن و صلح‌آمیز می‌سازد. احترام به زنان، مردانی بالنده و محترم می‌پروراند و دخترانی بی‌باک، مطالبه‌گر و مستقل.

من به عنوانِ یک زن و یک مادر، رسالتی را در برابر فرزندم دارم؛ به او خواهم آموخت که هر فردی را بدونِ در نظر گرفتن جنسیت و بدون هر تعصّبی، تنها " انسان" ببیند.

پسرم! تفکر و نگاه تو، به عنوان یک مرد در اجتماعِ امروز، می‌تواند حس ارزشمندی یا بی‌ارزشی به یک زن القا کند.

این پندِ دیرینه و اثبات‌شده-که با آموزه‌های ایمانی و اعتقادی امروز ایرانیان هم منافاتی ندارد که هیچ، سازگاری تمام دارد-، می‌تواند سرلوحه‌ی زندگی‌هامان باشد تا زنان و مردان این کهن‌بوم‌وبر، در جامعه‌ای آرام و امن و در کنار یکدیگر در شرایطی نجیب و محترمانه، فردای بهتری برای ایران و ایرانی بسازند: پندار نیک، کردار نیک می‌زاید و کردار نیک، رفتار نیک می‌آفریند و رفتار نیک، جامعه‌ای سالم خواهد ساخت!

زنان در ورزشگاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها