کد خبر: 533245
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۱:۰۹
| |

تاکید رهبر انقلاب برای اشتغال قهرمانان پارالمپیک به کجا رسید؟

استخدام مدال آوران پارالمپیک با وجود تاکیدات رهبر انقلاب هنوز به نتیجه نرسیده و قهرمانان از وضعیت فعلی گلایه دارند.

تاکید رهبر انقلاب برای اشتغال قهرمانان پارالمپیک به کجا رسید؟
کد خبر: 533245
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۱:۰۹

در هر دوره بعد از مسابقات المپیک و پارالمپیک و بازی های آسیایی قهرمانان مختلف از نداشتن شغل مناسب گلایه دارند و عنوان می‌کنند، جایی نمی‌توانند استخدام شوند و این مشکل در هر دوره تکرار می‌شود. در هر دوره هم اینطور بوده که مسئولین وقت با حضور در فرودگاه یا مراسم تجلیل، قول‌هایی می‌دهند که در نهایت زود فراموش می‌شود و روز از نو، روزی از نه.

به گزارش فارس، در همین زمینه 27 شهریورماه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارالمپیک تاکید زیادی بر رسیدگی به وضعیت اشتغال و معیشتی قهرمانان داشتند و فرمودند: «به معنای واقعی کلمه از لحاظ اشتغال و مشکلات زندگی و معیشتی رسیدگی شود و عدالت ورزشی بیش از آنچه که هست، مورد توجه قرار بگیرد.»

این صحبت‌ها امید را در دل ورزشکارانی که از مسئولان دولت، مجلس و استانی نا امید بودند، زنده کرد تا شاید فرمایش رهبر انقلاب توسط مسئولان عملی شود، اما بعد از گذشت 5، 6 ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است.

خسروانی: نمی‌توانیم یقه مسئولان را بگیریم که به ما شغل بدهید

امیر خسروانی یکی از طلایی های کاروان پارالمپیک 2020 توکیو به فارس می‌گوید: «مسئولان فقط در فرودگاه آمدند و گل دادند و رفتند که هیچ کدام عملی نشد. یک مسئول هم به ما زنگ نزد که کجا هستید و اصلا گوششان بدهکار این حرف ها نیست. اگر مدال ما برایشان مهم بود، ارزش قائل می‌شدند. فقط فرماندار گناوه یک قطعه زمین به من داد، همین.»

وی تاکید می‌کند: «ما که نمی‌توانیم یقه استاندار، نماینده مجلس و مدیرکل را بگیریم که به ما شغل بدهید. خودشان باید بعد از این افتخارآفرینی‌ها رسیدگی کنند. کار ما ورزش کردن است و شغل دیگری نداریم. برای هر مسابقه رسمی هم باید چند ماه در اردو باشیم. با این شرایط خیلی دلسرد شده‌ و دیگر رها کرده ام. سالها در بدترین شرایط تمرین کردیم و بهترین مدال پارالمپیک را گرفتیم و انتظار رسیدگی داریم. من هر پاداشی که گرفتم بدهی هایم را پرداخت کردم. عمل کردم و فیزیوتراپی انجام دادم و خرجش با خودم است. صندوق حمایت از قهرمانان هم ماهی 900 هزار می‌دهد که من اصلا قبول نکردم، چون شان آدم را پایین می‌آورند.»

یک سوال اساسی که وجود دارد، اینکه در یک استان چطور نمی‌شود برای قهرمان پارالمپیکش شغل مناسبی پیدا شود؟ واقعا این شدنی نیست که افتخار یک استان، مشکل معیشتی و شغلی نداشته باشد؟ آیا این خنده دار نیست که قهرمان پارالمپیک بیمه نداشته باشد و هر روز دغدغه این را داشته باشد که درآمدش از کجا تامین شود؟ 

همین چند وقت قبل هم بود که حامد امیری، قهرمان پارالمپیک از گم شدن زمین اهدایی استاندار لرستان خبر داد. خبری که فقط جای تاسف داشت و این نکته را به ذهن متبادر کرد که وقتی اینگونه قول‌ها عملی نمی‌شود، چطور می‌توان انتظار داشت که بحث استخدام و شغل درست شود.

 امیدواری اسبقیان به حل شدن شغل قهرمانان با دستور رهبری

به همین منظور و برای  اطلاع از آخرین وضعیت دستور رهبر انقلاب به سراغ شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان رفتیم. او امید زیادی به این دارد که بحث اسغال قهرمانان حل شود و می‌گوید: «در دیدار قهرمانان با مقام معظم رهبری، حضرت آقا عنایت خاصی به ورزشکاران جانباز و معلول داشتند و دستور ویژه‌ای به وزیر ورزش و مسئولان در مورد وضعیت اشتغال و معیشت آنها دادند.»

وی ادامه داد: «مطمئنم وزیر ورزش هم پیگیری های لازم را انجام داده و خود ما هم در فدراسیون پیگیر هستیم. در مجموع با تاکیدی که رهبر انقلاب داشتند، ما حتما در این زمینه به نتیجه می‌رسیم و مشکل استخدام این قهرمانان حل خواهد شد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها