کد خبر: 532321
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پرونده پیچیده نواک جوکوویچ

جوکوویچ در انتظار جلسه دادگاه فدرال صبح یکشنبه به وقت استرالیاست که مشخص می‌کند آیا وزیر در لغو ویزای او غیرمنطقی عمل کرده است یا خیر.

پرونده پیچیده نواک جوکوویچ
کد خبر: 532321
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۳:۳۰:۰۰

منیژه موذن- نواک جوکوویچ، قهرمان تنیس که خطری برای «ناآرامی‌های مدنی» و  «تهییج احساسات ضد واکسیناسیون» توصیف شده است، ممکن است هرگز فرصت دفاع از عنوان قهرمانی خود در اوپن استرالیا را پیدا نکند، زیرا با محرومیت سه‌ساله از ورود به این کشور روبه‌روست.

وزیر مهاجرت استرالیا، الکس هاوک، شخصاً ویزای تنیس‌باز شماره یک جهان را لغو کرد، با این استدلال که حضور او در استرالیا می‌تواند باعث تحریک «ناآرامی مدنی» شود و دیگران را تشویق به اجتناب از واکسیناسیون علیه کووید-19 کند.

جوکوویچ در انتظار جلسه دادگاه فدرال صبح یکشنبه به وقت استرالیاست که مشخص می‌کند آیا وزیر در لغو ویزای او غیرمنطقی عمل کرده است یا خیر.

اسناد ثبت‌شده در دادگاه دلایل وزیر را نشان می‌دهد که برای جوکوویچ به عنوان توجیهی برای لغو ویزای او ارسال شده است.

هاوک می‌گوید قبول کرده است ابتلای اخیر جوکوویچ به کووید-19 به این معنی است که او یک «خطر ناچیز برای اطرافیانش» است، اما از سوی دیگر برخی او را طلسم جامعه ضد واکسن می‌دانند.

او ادامه می‌دهد: «من فکر می‌کنم حضور جوکوویچ در استرالیا ممکن است منجر به افزایش احساسات ضد واکسیناسیون در جامعه استرالیا شود، که به طور بالقوه بر ناآرامی‌های مدنی دامن می‌زند.»

هاوک توضیح می‌دهد: «جوکوویچ فردی بانفوذ و صاحب موقعیت اجتماعی است. با توجه به رفتار او پس از دریافت نتیجه مثبت کووید-19، دیدگاه‌های اعلام‌شده علنی او و همچنین وضعیت واکسینه‌نشده‌اش، من فکر می‌کنم حضور مستمر او در استرالیا ممکن است سایر افراد را تشویق کند که توصیه‌های بهداشت عمومی را نادیده بگیرند.»

ویزای جوکوویچ تحت اختیارات فوق‌العاده و گسترده‌ای که به وزیر مهاجرت استرالیا داده شده بود، بر اساس بخش 133C (3) قانون مهاجرت استرالیا، که سال 2014- زمانی که اسکات موریسون نخست‌وزیر فعلی، وزیر مهاجرت بود- معرفی شد، لغو شد.

پس از لغو روادید بر اساس آن بخش، شخص به مدت سه سال از بازگشت به استرالیا منع می‌شود، مگر در شرایط فوق‌العاده «که بر منافع استرالیا تاثیر می‌گذارد یا شرایط دلسوزانه یا اجباری که بر منافع یک شهروند استرالیایی تاثیر می‌گذارد».

هاوک می‌گوید عواقب لغو روادید جوکوویچ «قابل توجه» است.

پرونده جوکوویچ صبح یکشنبه به وقت استرالیا در دادگاه فدرال بررسی خواهد شد. اگر جوکوویچ ببازد، از استرالیا اخراج خواهد شد.

مسابقات آزاد استرالیا از دوشنبه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها