کد خبر: 531468
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جوکوویچ در برزخ/ پرونده لغو ویزای مرد اول تنیس دنیا به کجا رسید؟

جلسه رسیدگی قبل از مهلت قریب‌الوقوع تنیس استرالیا روز سه‌شنبه برای جوکوویچ به منظور شرکت در قرعه‌کشی مسابقات آزاد استرالیا برگزار می‌شود.

جوکوویچ در برزخ/ پرونده لغو ویزای مرد اول تنیس دنیا به کجا رسید؟
کد خبر: 531468
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۰:۰۰

منیژه موذن- قاضی رسیدگی به پرونده نواک جوکوویچ از او پرسیده است که «چه کار بیشتری» می‌توانست برای اثبات معافیت پزشکی خود انجام دهد و همچنین از دولت استرالیا به دلیل نادیده گرفتن توافق بر سر دادنِ زمان بیشتر به او برای دفاع از لغو ویزای خود انتقاد کرد.

قاضی آنتونی کلی گفت از این موضوع که چرا مقامات استرالیایی سند معافیت ارائه‌شده توسط تنیسور شماره 1 جهان را از پزشک واجد شرایط، که از سوی هیات مستقل دولتی ویکتوریا پشتیبانی می‌شود نپذیرفتند تا حدی آشفته است.

دادگاه فدرال از صبح روز دوشنبه شروع به رسیدگی به پرونده جوکوویچ کرد و به او اجازه داد به طور موقت از بازداشت خارج شود تا جلسه را در خارج از هتل پارک در ملبورن- جایی که در آن نگهداری می‌شود- ببیند.

جلسه رسیدگی قبل از مهلت قریب‌الوقوع تنیس استرالیا روز سه‌شنبه برای جوکوویچ به منظور شرکت در قرعه‌کشی مسابقات آزاد استرالیا برگزار می‌شود.

جوکوویچ به دنبال کسب رکورد دهمین قهرمانی اوپن استرالیاست که بیست و یکمین قهرمانی او در گرنداسلم آزاد به شمار می‌رود. این بیشترین قهرمانی برای یک بازیکن مرد در مسابقات انفرادی است.

او اواخر عصر چهارشنبه قبل از لغو ویزایش در ساعت 7:29 به استرالیا وارد شد. او واکسینه نشده بود.

نیکلاس وود، وکیل جوکوویچ، به دادگاه گفت که ستاره تنیس صرب «در حد خود» تمام تلاش‌اش را برای اثبات معافیت انجام داده است. از جمله اینکه اخیراً به کرونا مبتلا شده است.

قاضی پرونده گفت: «آن سند در دست نماینده‌ای [که ویزایش را لغو کرد] بود. نکته‌ای که من تا حدودی در موردش آشفته هستم این است: این مرد [جوکوویچ] بیشتر از این چه می‌توانست بکند؟»

وود گفت که جوکوویچ صبح پنجشنبه هنگام مصاحبه «کاملاً گیج» شده بود و به یادداشتی اشاره کرد که قبل از سفر از وزارت امور داخلی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه ادعای او برای معافیت ارزیابی و پذیرفته شده است.

کلی خاطرنشان کرد که جوکوویچ از ساعت چهار صبح که از او خواسته شد تلفن خود را خاموش کند تا ساعت 7:42 صبح که از لغو ویزا به او خبر داده شد، «به طور موثری بی‌ارتباط» بود.

دپارتمان توافق کرده بود به او تا ساعت 8:30 صبح برای مشورت با تنیس استرالیا مهلت دهد.

کارشناسان حقوقی هشدار داده‌اند که حتی پس از رسیدگی سریع، هیچ تضمینی وجود ندارد که جوکوویچ بتواند حکم دادگاه را برای بازگرداندن ویزای خود به‌موقع دریافت کند و همچنین ممکن است دوباره با لغو ویزا مواجه شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها