اظهارنظر کمیل قاسمی بعد از قبول هدایت تیم ملی کامبوج:

نیازمند بودجه کافی برای کشتی کامبوج هستیم

سنگین وزن پیشین تیم ملی کشتی ایران درباره کار در تیم ملی کامبوج به صحبت پرداخت.

نیازمند بودجه کافی برای کشتی کامبوج هستیم
کد خبر: 531471
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۰:۱۳:۰۹

در اکتبر ۲۰۲۰، کمیل قاسمی، اسطوره کشتی ایران به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی کامبوج انتخاب شد. فدراسیون کشتی کامبوج (WFC)، تحت رهبری  وت چامرون قصد دارد سطح کشتی این کشور را بالا ببرد و به همین خاطر کمیل قاسمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، استخدام قاسمی یکی از مهم‌ترین اقدامات فدراسیون کشتی کامبوج در آستانه بازی‌های شرق آسیا است. قاسمی یکی از موفق‌ترین کشتی‌گیران ایران بود که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم آزاد مردان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن شرکت کرد. او هم‌چنین در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا، جام جهانی آزاد و سایر مسابقات بین‌المللی کشتی افتخارات زیادی کسب کرد. قاسمی پس از پایان دوران بازیگری‌اش در سال ۲۰۱۹ به مربیگری روی آورد.

* شما یک نماد ورزشی در ایران هستید و مدت‌ها به عنوان موفق‌ترین کشتی‌گیر سنگین وزن ایران در بازی‌های المپیک شناخته می‌شوید. لطفا در مورد سوابق خود بیش‌تر به ما بگویید.

- از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ در تیم ملی کشتی ایران حضور داشتم و در المپیک لندن و ریو مدال‌های طلا و نقره و هم‌چنین چندین عنوان قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی در سایر مسابقات بین‌المللی را کسب کردم. چند سالی است که در ایران به عنوان مربی کشتی مشغول به کار هستم.

* از کجا در مورد کامبوج می‌دانستید و چه کسی شما را به اینجا آورده است؟

- از طریق یکی از دوستانم به نام حسن شاطرزاده که سرمربی تیم ملی کاراته کامبوج است با این کشور آشنا شدم.

* ایران از بسیاری جهات به طور مشخص با کامبوج متفاوت است. چگونه توانستید زندگی در یک کشور دیگر را تنظیم کنید؟ اقامت خود در کامبوج را چگونه توصیف می‌کنید؟

- ایران از بسیاری جهات با کامبوج متفاوت است. من عاشق کشتی هستم و هر جا که نیاز به ارتقای کشتی باشد این کار را انجام خواهم داد. من می‌توانم تجربیاتم را با آن‌ها به اشتراک بگذارم و خوشحالم که با فرهنگ کامبوج آشنا شدم.

* چه مدت است که به مربیگری و آموزش کشتی‌گیران کامبوجی مشغول هستید؟ از بازیکنان شاخصی که اکنون تمرین می‌کنید چه کسانی هستند؟

- حدود شش ماه است که تمرین کشتی گیران تیم ملی کامبوج را آغاز کرده‌ام. تقریبا همه کشتی‌گیران در یک سطح هستند.

* برخی از چالش‌هایی که در این مسیر با آن روبه‌رو بوده‌اید چه بوده است؟ چگونه بر آن‌ها غلبه کردید؟

- کشتی در کامبوج در مقایسه با سایر کشورها محبوبیت ندارد. این توجه نکردن باعث می‌شود که کشتی‌گیران از روش‌های جدید و پیشرفته‌تر تمرین دوری کنند. بحث ضعف تکنیک‌ها و تاکتیک‌های کشتی نیز وجود دارد. این‌ها کار را برای من سخت می‌کند. من از صفر شروع کردم، از اصول اولیه کشتی.

* تجربه مربیگری کشتی‌گیران کامبوج را چگونه توصیف می‌کنید؟

- خب همان‌طور که گفتم من عاشق کشتی هستم و از آموزش کشتی‌گیران کامبوجی لذت می‌برم.

* کشتی کامبوج در پنج یا ۱۰ سال آینده کجا خواهد بود؟

- کشتی‌گیران کامبوج این پتانسیل را دارند که در آینده در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد خوبی داشته باشند. اما این امر مستلزم برنامه‌ریزی طولانی مدت و بودجه کافی برای این ورزش است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها