کد خبر: 530351
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۸:۳۳:۲۵
| |

بخشنامه جدید وزیر ورزش/ تعیین تکلیف مدیران باشگاه‌ها برای انتخابات فدراسیون‌ها

وزیر ورزش و جوانان در بخشنامه‌ای، تکلیف مدیران باشگاه‌های ورزشی را در بخش مردان و زنان به منظور شرکت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی تعیین کرد.

بخشنامه جدید وزیر ورزش/ تعیین تکلیف مدیران باشگاه‌ها برای انتخابات فدراسیون‌ها
کد خبر: 530351
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۸:۳۳:۲۵

 وزیر ورزش و جوانان در بخشنامه ای به تاریخ ۱۶ آذرماه سال جاری اعلام کرد که برابر بندهای (۶) و (۷) ماده (۱۳) اساسنامه فدراسیون های ورزشی، موضوع تصویب نامه شماره ۴۲۰۱۳/ت ۵۵۱۰۲ ه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری هیات وزیران و تأییدیه شماره ۲۶۶۸۷/۱۰۲ مورخ  ۱۲ تیرماه سال جاری شورای نگهبان، مدیران عامل باشگاه ها در دو بخش مردان و زنان از جمله اعضای مجمع تعیین شده اند.

به گزارش ایسنا، در این بخشنامه که به صورت اختصاصی در اختیار ما قرار گرفته،  آمده است: نظر به اینکه مفهوم باشگاه ورزشی به موجب قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و آئین نامه اجرایی آن تعریف و مورد تصریح مقنن قرار گرفته و به مؤسساتی اطلاق می شود که برابر مقررات مذکور نسبت به اخذ مجوز از کمیسیون موضوع ماده پنج امور باشگاه های ادارات کل ورزش و جوانان استان ها (محل فعالیت) اقدام می کنند، بنابراین هرگونه فعالیت ورزشی حتی در قالب تیم های حاضر در لیگ های کشوری بدون داشتن پروانه فعالیت فاقد وجاهت قانونی بوده و واجد اشکال است.

در ادامه این بخشنامه نیز آمده است: با امعان نظر به مراتب یاد شده و مستند به مقررات توصیفی، در صورتی مدیران باشگاه های ورزشی، امکان عضویت در مجامع عمومی فدراسیون های ورزشی را دارند که باشگاه تحت مدیریت ایشان با طی تشریفات قانونی و اداری، نسبت به اخذ مجوز فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان مربوطه مبادرت کرده باشد و مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه در خصوص تشکیل مجامع عمومی فدراسیون بر عهده جنابعالی است.

باید خاطرنشان کرد،  در مورد تعداد مدیران عامل باشگاه‌ها، ابهاماتی وجود دارد که ایسنا پیش‌تر گزارشی را در رابطه با آن منتشر و در آن مطرح کرد: در بند ۶ عنوان شده است مدیران عامل باشگاه های شرکت کننده در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی مردان کشور و در صورت غیبت یک نفر از بین اعضای هیات مدیره به معرفی مدیرعامل و در بند ۷ نیز اعلام شده مدیران عامل پنج باشگاه های برتر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی زنان کشور و در صورت غیبت یک نفر از بین اعضای هیات مدیره به معرفی مدیرعامل و از بین بانوان، عضو مجمع خواهند بود.

نکته قابل طرح در این رابطه مشخص نشدن سقف و تعداد در مورد تعداد مدیران باشگاه های مردان است. مسئله دیگر این است که به چه علت در مورد مردان محدودیتی وجود ندارد و در مورد زنان این مورد با محدودیت مواجه شده است؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها