کد خبر: 529358
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۷:۱۵
| |

خبر خوش برای سرمایه گذاران ورزشی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت : هزینه کرد بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران در حوزه ورزش به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه می شود.

خبر خوش برای سرمایه گذاران ورزشی
کد خبر: 529358
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۷:۱۵

بارها و بارها مسئولان هیئت‌ها و تیم‌های مختلف از پیدا نشدن حامی مالی برای حضور تیم‌های ورزشی در رقابت‌های کشوری گلایه هایی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش فارس، ورزش خراسان جنوبی در حالی با این وضعیت روبه رو است که اعتبارات دولتی در ورزش آن قدر نیست که نیاز حضور تیم‌ها در لیگ‌های کشوری و رقابت‌های آزاد را تامین کند بنابراین هیئت‌ها در این بخش باید دست به دامن بخش خصوصی شوند هر چند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه ورزش بر همگان پوشیده نیست اما نبود سیاست‌های تشویقی که بتوان دلگرمی را برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کرد، سبب شده است که رغبت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش اندک باشد.

یکی از این سیاست‌های تشویقی مربوط به معافیت‌های مالیاتی است که آن طور که بخش خصوصی تمایل داشت اجرا نمی شد و درصد اندکی از مبلغ سرمایه گذاری در حوزه ورزش جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه می‌شد که با توجه به قانونی بودن این موضوع نیاز بود در سطح کلان توجه بیشتری به تغییر و اصلاح در آن انجام و در استان هم انعطاف‌ها بیشتر شود که در دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان با مدیر کل امور مالیاتی که به تازگی انجام شده این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

«حسن عزیزی» مدیرکل ورزش و جوانان استان به خروجی حاصل از این دیدار پرداخت و اظهار داشت: با نگاه مثبت اداره کل مالیات به توسعه ورزش بر اساس بند چ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه هر گونه سرمایه گذاری در حوزه ورزش جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی محاسبه می شود.

به گفته وی هزینه‌های حضور تیم‌ها در لیگ‌های کشوری و اعزام به رقابت‌ها و برگزاری مسابقات در کنار تکمیل پروژه‌های ناتمام از این قاعده مستثنی نیستند.

وی تاکید کرد: فقط براساس تصمیمی که گرفته شده تمامی بنگاه‌های اقتصادی که در حوزه ورزش و جوانان ورود کنند و در این حوزه هزینه کنند این هزینه ها با تایید اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد : با توجه به این که جلسات متعددی در سازمان مدیریت و همچنین کارگروه تجهیز درآمدها داشتیم و تنها ظرفیتی که می توانیم با توجه به کاهش شدید منابع داشته باشیم این است که با استفاده از سیاست‌های تشویقی به دنبال جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش باشیم.

به گفته وی از سوی دیگر بتوانیم میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی را داشته باشیم تا زمینه‌ای را برای معرفی استعدادها و توانمندی ورزشکاران در کاروان ورزشی المپیک، پاراالمیپک، آسیایی و پاراآسیایی داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها