کد خبر: 528341
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۵:۱۷:۱۷
| |

جزئیات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال:

«شیخ سلمان» در مالزی نیست!

در حالی که داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای از احتمال سفر رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش به مالزی و جلسه با شیخ سلمان رئیس AFC خبر داد اما بعید است این اتفاق رخ بدهد.

«شیخ سلمان» در مالزی نیست!
کد خبر: 528341
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۵:۱۷:۱۷

نشست امروز شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و همچنین علی رغبتی مدیرکل وزارت ورزش و جوانان جهت بررسی نامه AFC درباره عدم تطبیق مدارک ارسالی برای دریافت مجوز حرفه ای با مستندات مالی و حقوقی به دست آمده برگزار شد.

به گزارش مهر، در این جلسه همچنین نفراتی چون سعید عباسی رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای، داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف مجوز حرفه ای و سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر و عضو پیشین صدور مجوز حرفه ای در خود داشت.

در نشست امروز که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال آغاز شد نامه ارسال کنفدراسیون فوتبال مورد بررسی دوباره قرار گرفت و کلیات آن مورد بحث شد.

مالکیت مشترک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، عدم شفافیت در صورت وضعیت‌های مالی و ابهام درباره حسابرسی این باشگاه‌ها، نحوه درآمدزایی استقلال تهران، پرسپولیس و گل گهر سیرجان و همچنین شکایت‌های مستند از سرخابی‌ها توسط بازیکنان و مربیان پیشین جزو مهم‌ترین مواردی بود که AFC خواستار پاسخگویی صریح باشگاه‌ها شده است.

داریوش مصطفوی با تشریح جزئیات مربوط به این نشست از باشگاه‌ها خواست تا تکلیف مالکیت مشترک خود را از وزارت ورزش مطالبه کنند. همچنین علی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی فدراسیون‌ها در وزارت ورزش که سابقه حضور در هیأت مدیره پرسپولیس را هم دارد در جریان موضوعات قرار گرفت تا بتواند آنها را در جلسه فردا با حمید سجادی وزیر ورزش در میان بگذارد.

سهیل مهدی نیز به دلیل داشتن سابقه در امور مربوط به صدور مجوز حرفه ای تمام ایرادات AFC را همچون سال‌های گذشته تلقی کرد که به دلیل سهل انگاری در حل این مسائل حساسیت‌های کنفدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد شهاب الدین عزیزی خادم به مصطفوی و مدیران عامل استقلال و پرسپولیس قول می‌دهد در صورت نیاز همراه با حمید سجادی وزیر ورزش به مالزی سفر کند تا نظر شیخ سلمان رئیس AFC را درباره حضور استقلال و پرسپولیس جلب کنند.

مصطفوی نیز از پیشنهاد عزیزی خادم استقبال کرد اما مسئولان فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه به عزیزی خادم اطلاع می‌دهند امکان سفر به مقر AFC در مالزی نیست چون شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا برای گذراندن تعطیلات پایان سال میلادی، به زادگاه خود بحرین سفر کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش مربوط به عدم تسویه با طلبکاران پرسپولیس، به اسم «گابریل کالدرون» اشاره کرده است؛ سرمربی پیشین آرژانتینی سرخپوشان پایتخت که پس از کش و قوس فراوان از سوی مجید صدری پرداخت شد و فیفا نیز آن را تأیید کرد. این تاییدیه سرپرست باشگاه پرسپولیس را امیدوار کرده است که می‌تواند نظر AFC را برای بازگرداندن شانس حضور این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا فراهم کند.

مصطفوی قرار است در سه روز آینده جلسات فشرده ای را با مدیران پرسپولیس و استقلال در وزارت ورزش برگزار کند تا با حضور مسئولان عالی‌رتبه این وزارتخانه درباره نحوه پاسخگویی به AFC اجماع نظر داشته باشند.

همچنین ایرادات AFC درباره فعالیت حقوقی گل گهر سیرجان به عنوان باشگاه قابل رفع تشخیص داده شد تا آنها نسبت به دریافت صدور مجوز حرفه ای خود امیدوار شوند.

علاوه بر این، عزیزی خادم از مسئولان کمیته بدوی صدور مجوزحرفه ای خواست تا گزارش کار خود را به طور شفاف در اختیار این فدراسیون و AFC قرار دهند تا مشکلی بابت جریمه برای این فدراسیون به وجود نیاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها