کد خبر: 527922
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۶:۳۸:۵۶
| |

صادقی، پیشکسوت استقلال:

پرسپولیسی‌ها رای سوپرجام را فراموش نکنند/ رییس فدراسیون باید استعفا دهد

سپاهان و پیکان از آب گل آلود ماهی گرفتند

مدافع پیشین استقلال گفت:فدراسیون با آن همه امکانات و درجات کوتاهی کرده و کلاه سر باشگاهی رفته است.

پرسپولیسی‌ها رای سوپرجام را فراموش نکنند/ رییس فدراسیون باید استعفا دهد
کد خبر: 527922
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۶:۳۸:۵۶

امیر حسین صادقی به پرسش‌هایی درباره وضعیت فعلی استقلال، رای صادر شده علیه گل گهر و نقش فدراسیون فوتبال در این پرونده پاسخ داد.

برخی زنده کشِ مرده پرست هستند

به گزارش میدان،  وی درباره تقابل استقلال با نود ارومیه و عدم نتیجه گیری در وقت قانونی بازی تاکید کرد: علی رغم نظر خیلی از دوستان که به عناوین مختلف مشغول به کار هستند و نقد می‌کنند، فکر می‌کنم استقلال خیلی هم خوب بازی کرد. آن‌ها با تیم دوم، سوم خودشان پا به میدان گذاشته بودند و تنها نکه‌ای که وجود داشت گل نشدن توپ هایشان بود. مجموعا بازی‌ها در مرحله یک شانزدهم برای همه تیم‌ها سخت است چرا که تکلیف خود را نمی‌دانند، اینکه چه چیزی از مسابقات حذفی می‌خواهند در این مرحله هنوز گنگ است. فرهاد ریسک بزرگی کرد که به تیم اصلی خود بازی نداد، اما آن‌ها خیلی با انگیزه و پرنشاط ظاهر شدند، اما متاسفانه پس از این بازی دیدم آدم‌هایی کارشناسی می‌کنند که اصلا منصف نیستند. ما عادت کردیم؛ زنده کشِ مرده پرست هستیم و برخی آدم‌ها همیشه بند می‌کنند به بازیکنانی دیگر. کدام تیم را می‌شناسید که با بازیکنان ذخیره خود پا به میدان بگذارد و اینطور با شجاعت بازی کند؟

رادیو و تلویزیون به حواشی دامن می‌زنند

وی ادامه داد: در لیگ برتر نیز فقط امیدوارم استقلال بتواند آرامش بیشتری داشته باشد و وارد حواشی که تیم‌های رقیب درست می‌کنند نشود. هر چند رادیو و تلویزیون هم به این حواشی دامن می‌زنند و ارکان اصلی را دچار مشکل می‌کنند، تمرکز تیم باید بالاتر برود چرا که در نیم فصل دوم همه بازی‌ها ۶ امتیازی است.

چرا مدیران پیش از آجورلو کاری نکردند؟

پیشکسوت استقلال با اشاره به اتفاقاتی که مصطفی آجورلو برای استقلال در حوزه مدیریت رقم زده است، خاطرنشان کرد: البته من پیش‌تر نظرم را درباره او گفته‌ام، از زحماتش هم ممنون هستیم. او رویه‌ای را پیش گرفته و تابو شکنی کرده، اما معمایی ذهن من را درگیر کرده است؛ چرا در سال‌های گذشته، مدیران این کار‌ها را نکردند؟ وقتی می‌توانستند در هر بازی ۶ میلیارد درآمد داشته باشند چه چیزی باعث می‌شد تا آنگونه کوتاهی یا بی توجهی صورت بگیرد؟

آجورلو با نفوذ است اما سیاست نباید قاطی فوتبال باشد

وی به این جمله که " باید به نفوذ آجورلو توجه کرد" واکنش نشان داد و گفت: آخر سیاست که نباید قاطی فوتبال باشد. دولتی بودن تیم‌ها به کنار اما مگر نباید همین دولت به استقلال و پرسپولیس کمک کند؟ من یادم است زمان فتح الله‌زاده او سالی ۲، ۳ میلیارد از سازمان تربیت بدنی می‌گرفت. مدتی پیش من بحثی را مطرح کردم که اگر استقلال درست مدیریت شود در یک سال می‌تواند همه بدهی‌های خود را صاف کند تا دستش جلوی وزارت دراز نباشد. آجورلو آمد و خیلی ساده‌تر، با نفوذ و قدرت خود همان چیزی را که سال‌ها مدیران استقلال دنبالش بودند به دست آورد. اینگونه نه تنها استقلال و پرسپولیس خرج خود را می‌دهند بلکه به وزارت هم کمک می‌کنند! اما می‌دانید انگار این میان یکسری کلید واژه‌های وجود داشت که اگر این پول‌ها بیاید "کی بخورد؟ " و همین دعوا به راه می‌انداخت. حالا گویا این کلید واژه‌ها هم حل شده و باشگاه به حقش رسیده است. جای تقدیر از آجورلو وجود دارد بهرحال.

مربی کارکشته‌ای نیست تا به فرهاد همفکری دهد

صادقی در پاسخ به این پرسش که اگر استقلال مظاهری را نمی‌خواست چرا برای قرارداد با او تلاش و هزینه کرد؟ اظهار داشت:یکی از بحث‌های کلان سرمبیگری، مدیریت است که از مربیگری جایگاه بالا تری دارد. فرهاد مجیدی جوان است و مربی‌های کارکشته ایرانی هم کنارش نستند که بتوانند با او همفکری کرده و نکات خوبی یادش بدهند. یادمان نرود این تیم، استقلال است و قرار نیست بازیکن کوچک یا بزرگ بیاید و بازی نکردنش را گردن چیز‌های دیگر بیندازد.

در فضای مجازی بازیکنان را تحت تاثیر قرار ندهید

وی در واکنش به این موضوع که با توجه به سابقه مظاهری، فکر نمی‌کنی به زودی حواشی برای استقلال به وجود آید؟ گفت: الان اینگونه است که با منت به استقلال می‌آیند، اما در سال‌های نه چندان دور با دعا و نذر و نیاز بازیکنان استقلال می‌شدند! امیدوارم حاشیه‌ای پیش نیاید، او دروازه‌بان خوبی است و سال پیش هم به موفقیت استقلال کمک کرد. امیدوارم ایده خوبی پشت بازی ندادن به مظاهری باشد، اما در هر حال این فرهاد مجیدی است که صلاح می‌بیند به چه کسی بازی بدهد و هیچ کس حق دخالت ندارد. تا الان که حاشیه‌ای نبوده مگر اینکه در فضای مجازی به آن دامن بزنند و یک عده که استقلال را دوست دارند یا ندارند بازیکن را تحت تاثیر قرار دهند.

هواداران مشکل ایجاد نکنند، اتفاقی نمی‌افتد

صادقی درباره پیشنهاد پرسپولیس به مظاهری نیز خاطرنشان کرد: تیم ما انقدر قوی است و بازیکن خوب دارد که خیلی‌ها گلر‌های ما را می‌خواستند. طبیعی است و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود. اگر هواداران مشکل ایجاد نکنند هیچ کس دیگری هم نمی‌تواند حاشیه به وجود آورد. گاهی اوقات هواداران با محبت‌های بیش از حد خود به برخی بازیکنان باعث حواشی می‌شوند.

زمان قطبی هم ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شد

وی درباره رای صادر شده علیه گل گهر و انتقاد‌هایی که به قانون کسر امتیاز می‌شود گفت:خیلی چیز‌های ما ایراد دارد چرا که سنتی و دورهمی درباره آن تصمیم می‌گیریم. انگار نه انگار که این وسط هزینه‌های زیادی می‌شود. یادم می‌آید در زمان قطبی هم ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شد اما در نهایت آن‌ها قهرمان لیگ برتر شدند. حالا اینکه چرا انقدر به این موضوع توجه شده و گل گهر را مقصر جلوه می‌دهند نمی‌دانم چرا که فدراسیون مهر تایید پای نامه‌ای زده است.

سپاهان و پیکان از آب گل آلود ماهی گرفتند

پیشکسوت استقلال در واکنش به این موضوع که سرپرست باشگاه پرسپولیس بر این باور است که کسر امتیاز از گل گهر به ضرر آن‌ها است، تاکید کرد:انقدر وضعیت فوتبال ایران در هم است که هیچ چیز سر جایش نیست و اصلا نمی‌فهمم خیلی آدم‌ها چرا سر از فوتبال در آورده‌اند! پرسپولیسی‌ها رای سوپر جام و بازی با سپاهان هم یادشان نرود وقتی از سود و زیان خود صحبت می‌کنند. بله آن‌ها حقشان است تیم‌های رقیب امتیاز گرفته‌اند و آن‌ها از کورس عقب می‌مانند و باید تلاش کنند. جالب است که سپاهان و پیکان هیچ کاری انجام نداده و از آب گل آلود ماهی گرفتند. استقلال دعوا می‌کند برای حرکت غیر اخلاقی که انجام شده و غیر قانونی بوده که در واقع فدراسیون آن را انجام داده، اما باشگاه را جریمه کرده‌اند!

حالا با فدراسیون فوتبال چه کسی برخورد می‌کند؟

وی ادامه داد:‌ای کاش کسی پیدا می‌شد و می‌گفت حالا در این ماجرای تخلف بازیکن گابنی با فدراسیون چه کنیم؟ چه کسی می‌خواهد با آن‌ها برخورد کند؟ آیا نباید کسی که اینکار را کرده و مهر تایید پای سند جعلی زده برکنار کنند؟ یا رییس فدراسیون باید استعفا دهد چرا که همه این‌ها به او بر می‌گردد همان طور که در یک خانواده وقتی مشکلی پیش می‌آید همه پدر خانواده را مقصر می‌دانند. فدراسیون با آن همه امکانات و درجات کوتاهی کرده و کلاه سر باشگاهی رفته است.

قلعه نویی به تایید فدراسیون فوتبال ایمان داشته!

صادقی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنی قلعه نویی نیز نباید مقابل سپاهان به این بازیکن شبهه دار بازی می‌داد؟ گفت: به حرف و حدیث که نمی‌شود بها داد؛ قلعه نویی با ایمان بر اینکه فدراسیون اجازه صادر کرده انجام داده این وسط چه اتفاقی رخ داده قلعه نویی نمی‌داند که بازیکنش را بازی داده است. او نمی‌تواند به موضوعات رسانه‌ها کاری داشته باشد بلکه می‌گوید فدراسیون اعلام کرده الان "روز" است، من هم می‌پذیرم. اصل کار را فدراسیون فوتبال انجام داده و انحراف داشته است. قطعا دلالی که این بازیکن را آورده با فدراسیون فوتبال ارتباط داشته است دیگر.

واسطه‌ای در این میان بوده است

وی ادامه داد: یک مثال ساده می‌زنم؛ من از راهنمایی و رانندگی گواهی نامه گرفته‌ام، پشت ماشین می‌نشینم حالا رفیقم گوید گواهینامه غیر قانونی است، بر چه اساسی من کاری ندارم. نمی‌دانم با لابی گری بوده یا کم کاری، اما وقتی دست واسطه رو می‌شود گواهینامه باطل را باطل می‌کنند در حالی که استعلام‌ها درست بوده است. حالا آقا دزده با رابط خود هر پولی هم رد و بدل کرده اند تمام شده رفته بنابراین اول از همه فدراسیون را باید توبیخ کرد. امیر قلعه نویی آدم بیگدار به آب زدن نیست و به قول عادل فردوسی پور اجازه بدهید قانع نشوم.

از فردوسی پور چه خبر؟

امیر حسین صادقی با اشاره به نام فردوسی پور گفت: اینکه عادل در این فوتبال نباشد خیانت است هر چند که چندین سال است به فوتبال ما خیانت می‌شود. چه لابی‌هایی که برای قهرمانی، داوری‌ها و هزار مورد دیگر انجام نشده است. هزار مورد بی اخلاقی و بی انضباطی وجود داشته و حق‌های زیادی خورده شده که هیچ کس پاسخگویش نیست. به همین دلایل هم نبود عادل حس می‌شود و امیدوارم دوباره بیاید تا کمک حالمان شود. من یکی به خوبی می‌دانم زبان سرخ و سر نترس داشتن یعنی چه، اما با عادل و امثال او هوای فوتبال کمی پاکتر می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها