فدراسیون شمشیربازی حامی زنان می‌شود؟

فدراسیون شمشیربازی اگر اعتقاد دارد که تیم ملی زنان می تواند در بازی های آسیایی نتیجه خوبی بگیرد، باید حامی تیم خود باشد و این تیم را با دستان خالی راهی یک رویداد بزرگ نکند.

فدراسیون شمشیربازی حامی زنان می‌شود؟
کد خبر: 525284
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۰۹:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| فدراسیون شمشیربازی در بین تیم های ملی زنان خود، حساب ویژه ای برروی اسلحه سابر برای بازی های آسیایی باز کرده است تا این تیم بتواند اتفاق تاریخی را رقم بزند. حتی در جلسه با کادر سرپرستی بازی ها نیز این مسئله عنوان شده است. با توجه به اینکه کارشناسان نیز بیان می کنند که در شمشیربازی، سرمایه گذاری روی زنان سریع تر جواب می دهد شاید باید این اتفاق خیلی زودتر از این رخ می داد که فدراسیون توجه بیشتری به بانوان داشته باشد. اکنون هم بدون داشتن برنامه و برطرف کردن نیازهای اساسی تیم، نمی توان انتظار نتیجه متفاوت یا تاریخ سازی داشت.

به گزارش ایسنا،برای نتیجه گیری این تیم ابتدا نیاز است که هدف داشته باشد. رفتن به مسابقه و شکست خوردن در گام اول نمی تواند رویکرد خوبی برای اعزام تیم زنان باشد و دیگر باید قدم های بزرگی در مسیر قهرمانی برداشته شود و به این داستان که صرفا شرکت کننده باشد، پایان دهد.

ضرورت حضور پر رنگ تر در مسابقات

یکی از گلایه هایی که همیشه نسبت به فدراسیون وجود داشت این است که اعزام زنان کمتر در دستور کار قرار گرفته است. اگر تیم سابر مردان توانسته در جمع مدعیان قرار بگیرد علاوه بر تمرینات درست و اصولی، قطعا حضور پر رنگ در مسابقات مختلف هم در موفقیت این تیم تاثیرگذار بوده است. بنابراین اعزام زنان هم باید بیشتر شود تا آنها در رقابت با بازیکنان کشورهای دیگر محک بخورند و با اعتماد به نفس بیشتری روی پیست حاضر شوند. از طرفی درس هایی که در طول اردوها فراگرفته اند را باید یکجا پس بدهند تا ایرادات کار هم مشخص شود.

قراردادهایی که کفاف خرید یک تیغه را نمی دهند

فراهم کردن امکانات و تجهیزات به روز کمک می کند بازیکنان بیشترین بهره وری را از تمرینات داشته باشند و با دستان خالی نمی توان انتظار معجزه داشت. نکته این است حتی اگر خود بازیکنان هم بخواهند برخی نیازهای تمرینی خود را برطرف کنند باید هزینه بالایی پرداخت کنند ودرآمد حاصل از لیگ هم نمی تواند در این مورد کمکی به آنها کند. به نظر نمی رسد در لیگ زنان بازیکنی بیش از 10 میلیون تومان دریافت کرده باشد. با این مبلغ بسیار پایین و ناامید کننده نمی توان کار خاصی انجام داد و حتی آنها نمی توانند یکی از تیغه های جدیدی که مورد تایید فدراسیون جهانی هست را برای خود تهیه کنند و در این زمینه هم نیاز به حمایت جدی فدراسیون وجود دارد.

نیاز به توجه جدی فدراسیون به وضعیت البسه تیم

تیم ملی هم در بخش مردان و هم زنان، ویترین فدراسیون محسوب می شوند بنابراین این ویترین از هرلحاظ زیباتر باشد، افتخارش به فدراسیون می رسد. برای فدراسیونی مانند شمشیربازی که حتی مدعی مدال المپیک بوده جای تعجب دارد که اعضای تیم بانوان آن لباس یک دست و با کیفیت بالا نداشته اند تا شاهد این باشیم، در تصاویری که توسط آکادمی ملی المپیک از تست آمادگی جسمانی اعضای تیم منتشر می شود هر کدام از بازیکنان یک لباس متفاوت به تن داشته باشند. زمانی که به تصویر این تیم نگاه می کنیم هیچ چیزی که نشان دهد آنها اعضای تیم ملی شمشیربازی زنان هستند، مشاهده نمی شود. بنابراین این انتظار هست فدراسیون شمشیربازی به البسه تیم ملی خود هم توجه بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها