کد خبر: 523568
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

صریح با مریم ایراندوست در مورد دعوت نوادگان نخست‌وزیر پهلوی، زهره کودایی و فشار نماینده مجلس:

هیچ کشوری حاضر نمی‌شود با ما بازی کند/ زهره گفت من با دلم کار می‌کنم و همه چیزم مشخص است

تیم ملی فوتبال زنان ایران روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذارد. ابتدا با شکایت توهین‌آمیز فدراسیون فوتبال اردن بحث جنسیت یکی از بازیکنان تیم ملی جنجالی شد، سپس مربیان باشگاه‌های لیگ برتری اعلام کردند بازیکن در اختیار مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی نمی‌گذارند.

هیچ کشوری حاضر نمی‌شود با ما بازی کند/ زهره گفت من با دلم کار می‌کنم و همه چیزم مشخص است
کد خبر: 523568
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از آن نوبت به اردوی رایگان بلژیک به دعوت خاندان بیات رسید. اردویی که طبق شنیده‌ها به دلیل فشار احمد راستینه پایداری‌چی حاضر در مجلس لغو شده. مشکل راستینه این بوده که چرا نوادگان نخست‌وزیر سابق پهلوی تیم ملی را به بلژیک دعوت کرده‌اند.

به گزارش اعتماد، منبع دیگری از فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت که مهدی بیات رییس فدراسیون فوتبال بلژیک و مالک باشگاه شارلوا وقتی متوجه شد چه جوی در ایران در رابطه با این اردو راه افتاده، دعوتش را پس گرفته است. به هر حال برای بررسی این شرایط دقایقی با مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان به گفت‌وگو نشستیم.

*در خبرها آمده باشگاه‌ها بازیکن در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند.

این بازیکنان از اردیبهشت ماه در اردوهای تیم ملی آماده شدند و حداقل 7 بازی بین‌المللی خوب کنار هم برگزار کردند و یک جورهایی بازیکنان اصلی تیم ملی هستند. این بازیکنان یک ماه و نیم قبل به باشگاه‌ها آمدند با این بازیکنان قرارداد بستند. ما انتظار نداشتیم که الان که تیم در شرایط آماده‌سازی برای حضور در یک تورنمنت خیلی مهم هست، این تصمیم از طرف مربیان باشگاه‌ها گرفته شود. متاسفانه ما الان 21 بازیکن را در اردو نداریم و این اردو تقریبا شرایط حرفه‌ای ندارد.

*جلسه‌ای در این رابطه ترتیب داده شده بود. خروجی آن جلسه چه بود؟

خانم موسوی نایب رییس و آقای کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون روز شنبه جلسه‌ای گذاشتند و در مورد مسائل و لیگ و اردوها حرف زدند. حال باید دید در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما هم نظراتمان را گفتیم تا ببینیم در هفته آینده چه رخ می‌دهد. چون کار به این شکل فایده ندارد. به هر حال ما بازی تدارکاتی که نداریم. به هر کشوری هم درخواست می‌دهیم بیاید با ما بازی کند به لحاظ اینکه ما در رنکینگ شرایط خوبی نداریم کسی نمی‌پذیرد. تیم‌ها دوست دارند با تیم‌های قوی‌تر بازی کنند. به نوعی ما داریم تاوان حذف در رنکینگ که دو سال قبل رخ داد را امروز پرداخت می‌کنیم. ما به 13 یا 14 کشور ایمیل دادیم اما متاسفانه هیچ کدام قبول نکردند. اینها همه دغدغه‌هایی است که ما داریم. متاسفانه الان این موضوع هم به مشکلات قبلی اضافه شده. اگر می‌خواهیم در جام ملت‌ها نتایج خوبی به دست بیاوریم نیاز به همدلی همه ارکان فوتبال داریم نه اینکه تنها یک گروه بخواهد تلاش کند و بقیه سنگ بیندازند.

*تیم‌هایی که بازیکن ندادند معتقدند چرا وقتی تیم ملی بازی تدارکاتی ندارد باید اردو برگزار کند!

نظر لطف‌شان است! به هر حال منتظریم فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد. من فکر می‌کنم اگر کسی عرق ملی، دانش و رفتار حرفه‌ای داشته باشد و بداند که تیم ملی ایران برای اولین بار در جام ملت‌ها قرار است حضور داشته باشد مشکلات حل می‌شود. من فکر می‌کنم باید به این مساله فراملی نگاه شود و تصمیمات درست بگیریم.

*در حالی که تیم ملی در برگزاری بازی تدارکاتی دچار مشکل است اردوی سفر به بلژیک که رایگان هم بوده لغو شده. در این مورد توضیح بدهید.

مالک محترم باشگاه شارلوا دعوتی از فدراسیون فوتبال داشتند و فدراسیون هم برنامه‌ها و تاریخ‌ها را از من خواستند و من هم زمانبندی در اختیارشان گذاشتم. اما در کل از روز اول هم چون یک بازی قرار بود در آنجا با باشگاه شارلوا داشته باشیم اولویت‌های دیگری را مد نظر قرار داده بودم. ما مسائل بزرگ‌تری از این اردو داریم و این اردو خیلی تاثیری در روند آماده‌سازی تیم ملی نداشت. حالا ان‌شالله مشکلات حل می‌شود چون فدراسیون هم خیلی زحمت کشیده اما در حال حاضر ما چالش‌های بزرگ‌تری داریم.

*چه زمانی قرار بود عازم شوید؟

7 آذر قرار بود برویم و 13 آذر با باشگاه شارلوا بازی کنیم.

*شنیده شده این سفر با فشار برخی نمایندگان مجلس لغو شده. تایید می‌کنید؟

نه من این را تایید نمی‌کنم چون واقعا نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده. ولی یکی از داستان‌هایی که بوده و در یک ماه و نیم اخیر در موردش با آقای بیات صحبت کردم مساله واکسن بود. ما واکسن سینوفارم زدیم و کشور بلژیک فقط فایزر و آسترازنکا را قبول می‌کند. مشکلات این بود از اول. در این یک هفته هم خب این بحث پیش آمده. واقعیت را اگر بخواهم بگویم نه اینکه چیزی را کتمان کنم، من چیزی نشنیدم. شاید هم گمانه‌زنی‌هایی باشد که وجود داشته باشد. ولی خود من در این یک هفته آنقدر دغدغه بازیکنان را داشتم که به اردو می‌آیند یا نه خیلی خبرها را دنبال نکردم و بیشتر پیگیر بازیکنان و مشکلاتی که برای زهره کودایی پیش آوردند بودیم.

*در مورد خانم کودایی از فدراسیون انتقاد شده که چرا پاسخی نمی‌دهد.

فدراسیون شکایتش را رسما فرستاده و کارهایش را کرده. از همان روز اول فدراسیون پیگیر بوده. طبیعتا چون تیم ملی فوتبال در اردن با سوریه بازی داشت فدراسیون در آن زمان سعی کرد کار را در آرامش پیش ببرد تا مشکلی برای تیم ملی پیش نیاید. بلافاصله که تیم از اردن برگشت فدراسیون جلسه فوری گذاشت و شکایتش را مطرح کرد. همه ما می‌دانیم. حداقل دغدغه خود من بود که تمام بازیکن‌ها از نظر کمیته پزشکی اوکی باشند و خدا را شکر ما هیچ بازیکنی نداشتیم و نداریم که موردی داشته باشد. شاید به خاطر پوششی که بچه‌ها دارند نگاه‌ها نگاه‌های خوبی نباشد ولی من تاکید می‌کنم خدا را شکر زهره کودایی و سایر بازیکنان آن قدر قوی و حرفه‌ای هستند که اصلا این مسائل هیچ تاثیری روی آنها نمی‌گذارد. با این حال این مساله یک هفته وقت و تمرکز کادرفنی و فدراسیون را گرفت و امیدوارم ای‌اف‌سی به آن رسیدگی کند.

*در مورد خود خانم کودایی شرایط چطور پیش رفته؟ بالاخره شما از نزدیک با ایشان در ارتباط هستید.

این خیلی جالب است که از روز اول خود من چون این بچه بولد شد و تحت فشار قرار گرفت خیلی ناراحت بودم اما این خود زهره بود که مرا دلداری می‌داد. ایشان می‌گفت «آن خدایی که آن بالا هست تا امروز دست مرا گرفته و از این به بعد هم می‌گیرد. من با دلم کار می‌کنم و تلاش می‌کنم برای چیزی که می‌خواهم. کار و همه چیزم هم مشخص است.» منش و رفتار زهره نمونه است. این بچه آنقدر خوش قلب و مهربان است که همه چیز خوب پیش رفت. من حتی رفتم بازی ملوان و ذوب‌آهن را از نزدیک دیدم و نگران بودم که مبادا زهره دروازه‌بان اول تیم ملی از نظر روحی- روانی به هم ریخته باشد اما زهره خیلی خونسرد بود، سیوهای فوق‌العاده‌ای داشت و عالی کار کرد. همه باید درس بزرگی از زهره بگیریم و آن هم آرامش و تمرکزی است که در کارش دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها