کد خبر: 520267
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

فقط سه باشگاه لیگ برتر مجوز حرفه‌ای دریافت کردند/ اشتباه عجیب یک باشگاه در ارسال مدارک به AFC

با تصمیم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تنها سه باشگاه مجوز حرفه‌ای‌سازی خود را دریافت کردند. یک باشگاه هم که شانس حضور در آسیا را داشت مدارکش را به کنفدراسیون ارسال نکرده است.

فقط سه باشگاه لیگ برتر مجوز حرفه‌ای دریافت کردند/ اشتباه عجیب یک باشگاه در ارسال مدارک به AFC
کد خبر: 520267
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۹ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شرط اولیه دریافت مجوز حرفه‌ای از کمیته‌های داخلی را در آئین نامه‌های اجرایی خود قرار داده است.

به گزارش مهر،شرط مهم و اساسی که همه ساله توسط کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران نادیده گرفته می‌شد تا بالاخره سال گذشته باعث بروز حساسیت‌های زیادی در کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

نهاد بین‌المللی فوتبال در آسیا نیز ضمانت یک میلیون دلاری از داریوش مصطفوی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس فعلی کمیته مستقل صدور مجوز حرفه‌ای دریافت کرد تا نسبت به اصول باشگاه‌داری در ایران نظارت و کار اجرایی کند.

تعهدات مسئولان فدراسیون فوتبال در تابستان سال 1399 سبب شد تا AFC فرصت یک ساله مبنی بر اصلاح ساختار حقوقی باشگاه‌های ایرانی برای حضور در بازی‌های بین المللی بدهد.

پس از آن کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایران با بررسی پرونده باشگاه‌های لیگ برتری تنها سه باشگاه را حائز دریافت مجوز صدور حرفه‌ای باشگاه‌ها دانست.

سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان تنها باشگاه‌هایی هستند که مجوز حرفه‌ای دریافت کردند. این در حالی است که قرار بود چهار نماینده در لیگ قهرمانان 2022 آسیا شرکت کنند اما با تعلل بزرگ باشگاه‌های لیگ برتری تنها سه نماینده حضور خواهد داشت.

باشگاه تراکتور تبریز به دلیل بدهی بسیار سنگین خود نیز مجوز حرفه ای دریافت نکرد تا فدراسیون فوتبال سراغ تیم‌های ششم و هفتم جدول برود. تیم فولاد به دلیل قهرمانی در جام حذفی و دریافت مجوز از طریق همان سهمیه به آسیا رفت تا کمیته صدور مجوز حرفه ای سراغ باشگاه پیکان برود اما این باشگاه در کمال تعجب مدارک حرفه ای خود را به موقع ارسال نکرده بود تا نتواند به عنوان تیم هفتم لیگ برتر ایران در فصل گذشته به بازی‌های آسیایی برود.

بنابراین فعلا تنها سه نماینده در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده حضور خواهند داشت و فعلا باشگاه دیگری به عنوان سهمیه چهارم این مجوز را دریافت نکرده است.

با این حال AFC صبح فردا دوشنبه به طور رسمی اسامی تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان 2022 را معرفی خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها