المپیک 2020| صعود گنج‌زاده به نیمه نهایی کاراته المپیک/ هفتمین مدال ایران قطعی شد

نماینده وزن 75+ کیلوگرم کاراته ایران با کسب 3 پیروزی و یک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو شد و مدال رنز خود را قطعی کرد.

المپیک 2020| صعود گنج‌زاده به نیمه نهایی کاراته المپیک/ هفتمین مدال ایران قطعی شد
کد خبر: 509199
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۶ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه رقابت‌های کاراته المپیک 2020 توکیو، سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و 2 نقره جهان، در چهارمین مبارزه مرحله گروهی مقابل دانیل گایسینسکی از کانادا به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و در مجموع با 3 پیروزی ویک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو شد.

گنج‌زاده برای رسیدن به فینال کمتر از یک ساعت دیگر به مصاف اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه می‌رود. دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن میان ریوتارو آراگا از ژاپن و طارق حامدی از عربستان برگزار می‌شود.

گنج‌زاده پیش از این در دور نخست برابر ایوان کوسیچ دارنده مدال طلای جهان 2018 از کرواسی به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. گنج‌زاده در ادامه مقابل طارق حامدی از عربستان به نتیجه تساوی رضایت داد و در سومین مبارزه نیز مقابل بریان ایر از آمریکا به برتری 6 بر صفر رسید.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.

پیش از این سارا بهمنیار در رقابت‌های وزن 55- کیلوگرم المپیک توکیو که روز پنج‌شنبه برگزار شد با یک پیروزی و دو شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت و حمیده عباسعلی دیگر نماینده کاراته بانوان ایران نیز امروز(شنبه) با 2 پیروزی و 2 شکست حذف شد تا تیم دو نفره بانوان ایران بدون کسب مدال به کار خود در المپیک توکیو پایان دهد.

رشته ورزشی کاراته برای نخستین بار است که به دلیل درخواست ژاپن، در بازی‌های المپیک حضور رسمی دارد اما در دوره بعدی المپیک در پاریس حضور نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها