کد خبر: 491231
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۹:۵۳
| |

حسین ثوری،رئیس فدراسیون بوکس:

خیلی‌ها آرزو داشتند در قهرمانی آسیا شاهد سقوط بوکس ایران باشند/ برای کسب دو طلا خیز برداشتیم

رئیس فدراسیون بوکس گفت: خیلی‌ها آرزو داشتند در قهرمانی آسیا نتیجه نگیریم و سقوط کنیم، اما خدا به دل آنها توجه نکرد و در حال حاضر سکوت کردند.

خیلی‌ها آرزو داشتند در قهرمانی آسیا شاهد سقوط بوکس ایران باشند/ برای کسب دو طلا خیز برداشتیم
کد خبر: 491231
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۹:۵۳

اعتمادآنلاین| حسین ثوری در خصوص عملکرد نمایندگان بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در این دوره مسابقات تمام قهرمانان جهان و المپیک حضور داشتند و از میان 10 کشور برتر بوکس دنیا، کشورهای قزاقستان، ازبکستان، هند و فیلیپین با تمام قوا در مسابقات حضور دارند. از طرفی در قرعه‌کشی نیز ما با قرعه مناسبی روبرو نشدیم و اکثر بچه‌های ما به بوکسورهای قزاقستان و هند برخورد کردند.

به گزارش تسنیم، وی در خصوص دلایل موفقیت تیم ملی بوکس گفت: آن چیزی که باعث موفقیت ما در این مسابقات شد، اتحاد و همدلی ایجاد شده در مجموعه فدراسیون و عدم توجه به سنگ پراکنی کسانی است که به دنبال زمین خوردن این تیم بودند. خیلی‌ها آرزو داشتند در قهرمانی آسیا نتیجه نگیریم و سقوط کنیم، اما خدا به دل آنها توجه نکرد و در حال حاضر سکوت کردند. برای این افراد فقط حضور خودشان در صحنه مهم بود و بودن خودشان را به نابودی بوکس ترجیح می‌دادند.

رئیس فدراسیون بوکس با تمجید از کادرفنی تیم ملی تاکید کرد: برای انتخاب ترکیب تیم ملی سختی زیادی کشیدم تا به یک ترکیب خوب رسیدیم و از علیرضا استکی سرمربی تیم ملی به عنوان یک فرد صادق و کاربلد تا مجموعه فدراسیون در کنار هم ایستادیم تا کار را به سرانجام مطلوب برسیم. خوشبختانه توفیقات ما علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا حاصل شد و با همه سختی‌ها جنگیدیم و قدم به قدم رشد کردیم.

ثوری افزود: برخی با وجودی که متوجه پیشرفت بوکس بودند، به صورت مداوم بر طبل پسرفت بوکس می‌زدند. اردوهای خوبی برگزار و مسابقات خوبی طراحی شد و از اردوی سوریه تا برگزاری مسابقات لیگ بعد از 11 سال و در نهایت اردوی قزاقستان به ما کمک کرد و دست به دست هم داد تا امروز با افتخار اعلام کنیم که قهرمانان المپیک و جهان جلوی بچه‌ها ما زانو زدند. خوشحالم که عملکردمان به گونه‌ای بود که بوکس ایران مجدداً شخصیت پیدا کرده است و بوکس دنیا به آن احترام می‌گذارد.

وی تصریح کرد: هچ کدام از بچه‌ها در این مسابقات مفت‌باز نبودند و با غیرت و تمام توان خود تلاش کردند. هرگز مقصودی و رضایی را مقابل حریفان بزرگ خود بازنده تشخیص ندادم. میثم قشلاقی در اولین حضور آسیایی خود توانست قهرمان جهان از قزاقستان را شکست بدهد. پیروزی که برای بوکس ایران اتفاق بزرگی است و می‌تواند زمینه رشد، بلوغ و ایجاد اعتماد را در میان بوکسورها به وجود بیاورد. شه‌بخش نیز توانست انتقام شکست مقابل بوکسور قزاقستان در مسابقات کسب سهمیه را بگیرد.

رئیس فدراسیون بوکس در خصوص شانس شه‌بخش و قشلاقی برای پیروزی در دیدار نهایی و کسب مدال طلا گفت: هر دو این عزیزان با توجه به عملکردشان در مسابقات می‌توانند به مدال طلا دست پیدا کنند. آنها در شب‌های گذشته حریفان سخت‌تری را بردند و اعتقاد دارم که می‌توانند حریفان فینال خود را شکست بدهند و خیز خود را برای کسب دو مدال طلا برداشتیم. ما روند رشد بوکس در ایران را آغاز کردیم و آقایان چه بخواهند یا نخواهند این مسیر را تا انتها پیش خواهیم رفت و تا ایران را به جایگاه اصلی خود در بوکس آسیا و جهان نرسانیم، توقف نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها