کد خبر: 489648
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۵:۲۰:۲۸
| |

دست نوازش بر سر کشتی

چند هفته پس از جدل دبیر با مدیران ارشد ورزش بر سر بودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون کشتی بازدید کردند.

دست نوازش بر سر کشتی
کد خبر: 489648
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۵:۲۰:۲۸

اعتمادآنلاین| فدراسیون کشتی روز گذشته میزبان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک بود.

به گزارش همشهری، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی پس از کسب 5سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی انتقادات تندی از مسئولان ورزش داشت و از بی‌توجهی آنها گلایه کرد. صالحی‌امیری هم در جواب گفت دبیر چیزی از بودجه نمی‌داند.

تأخیر مسئولان در برنامه از پیش تعیین شده

قرار بود این بازدید ساعت 9صبح باشد اما با یک ساعت و 50دقیقه تأخیر، نوبخت، سلطانی‌فر و صالحی‌امیری وارد فدراسیون کشتی شدند. صالحی‌امیری در جمع ملی‌پوشان کشتی، آنها را امید اول کاروان ایران در المپیک خواند و گفت: «4 منبع مالی به کشتی وارد شد، کمیته المپیک، وزارت ورزش و یک تعهد هم آقای نوبخت معادل 30میلیارد تومان پذیرفت و اسپانسرها هم ورود کرده‌اند. جمع‌بندی این بود که نظام، دولت، کمیته و وزارت ورزش پشتوانه کشتی برای درخشش در جهان و المپیک هستند. امیدوارم و باور دارم که کشتی مانند سایر ادوار خواهد درخشید.»

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم با اشاره به اعتراضات ورزشکاران به‌دلیل مشکلاتشان گفت:«ورزشکار ما با کسی تعارف ندارد و اگر مشکلی داشته باشد به گوش مقام مسئول می‌رساند و همانطور که مشکلات کشتی‌گیران و این فدراسیون با پیگیری‌ها حل شد، مشکلات دیگر فدراسیون‌ها و ورزشکاران را نیز حل خواهیم کرد.»

بنا راضی است

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در خانه کشتی که به تازگی بازسازی شده، گفت:«فدراسیون کشتی اقدام ارزشمندی در ساخت و تجهیز سالن‌های این رشته انجام داد و این بازدید برای تکمیل پشتیبانی بودجه‌ای بود. برای اینکه جوانان مستعد ایرانی بتوانند در عرصه‌های جهانی موفق شوند، با منابع مالی مورد درخواست موافقت شد تا شاهد نوعی شکوفایی استعدادها و خرسندی مردم از مدال‌آوری ورزشکاران باشیم.»

علیرضا دبیر، نیاز کشتی را بیش از بودجه اختصاص یافته خواند، اما در عین حال حضور نوبخت و مدیران ارشد ورزش را مثبت تلقی کرد: «نیاز واقعی ما 114میلیارد تومان است با این حال نوبخت دستوری داد که باید پیگیری کرد. در این دیدار روحیه ورزشکاران خوب شد و این از همه‌‌چیز بهتر است.» فرنگی‌کاران تنها حاضران در اردو هستند و قرار است آزادکاران از امروز آخرین مرحله اردو پیش از اعزام به مسابقات لهستان را آغاز کنند.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هم در پاسخ به این سؤال که ناراحت نیست جوایز مربیان نصف مدال‌آوران اعلام

شده، گفت:« من حاضرم هیچ‌چیزی نگیرم ولی بچه‌ها مدال بگیرند. برای من موفقیت بچه‌ها مهم‌ترین چیز است.»


غلامرضا محمدی و محمد بنا سرمربیان کشتی آزاد و فرنگی 20روز دیگر باید ترکیب نهایی اعزامی به مسابقات المپیک توکیو را اعلام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها