کد خبر: 488226
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۵۹:۲۳
| |

علیرضا اکبرپور،سرمربی ماشین سازی:

می‌خواهند استقلال را نابود کنند/طرف برای بچه‌اش بستنی نمی‌خرد اما از زنوزی انتقاد می‌کند!

پسر ریزنقش پس کوچه‌های خاکی تبریز که 25 سال پیش با تصمیم ناصر حجازی از ماشین‌سازی به استقلال آمد و در کمترین زمان به برگ برنده آبی‌ها بدل شد، حالا در 47 سالگی به خانه اول برگشته تا شاید بتواند فکری برای خنجرهای فرو آمده بر جسم عشق قدیمی‌اش کند و جسمش به تلاطم نُت‌های شادی در اوج اندوه بدل شود.

می‌خواهند استقلال را نابود کنند/طرف برای بچه‌اش بستنی نمی‌خرد اما از زنوزی انتقاد می‌کند!
کد خبر: 488226
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۵۹:۲۳

اعتمادآنلاین| در اتوبان تهران-تبریز سراغ مردی را گرفتیم که در نگاهش چیزی مقدس‌تر از پرواز کبوتران در آسمان «ایل گلی» نیست.

به گزارش اعتماد، عشقی که اگر پرپر شود آرزوهای گلزن دربی‌های زیرخاکی دود خواهد شد و به هوا می‌رود. این شما و این علیرضا اکبرپور. وقتی مصاحبه را می‌خوانید یک کلاه خالی کنار حرف‌های آقای مربی بگذارید.


* با آمدن شما ماشین روشن شد اما هنوز ریپ می‌زند و سر از لاین سبقت درنیاورده!

من تیمی را تحویل گرفتم که به واسطه کسب نتایج ضعیف اعتماد به نفس بازیکنانش به صفر رسیده بود. در وهله اول سعی کردم روحیه جنگندگی را به تیم برگردانم که تا حدی موفق بودم. ما دو مساوی گرفتیم و در مسجدسلیمان بازی برده را در دقیقه 91 با شکست معاوضه کردیم. وقتی در روز روشن دو پنالتی محرز ما را نمی‌گیرند و زورشان به تیم‌های ته‌جدولی می‌رسد چه کار باید کنیم؟

*حالا دیگر ماندن خیلی سخت شده. قبول دارید؟

انسان به امید زنده است و تا آخرین لحظه باید بجنگد. دنیا برای ماشین هنوز به آخر نرسیده. ما هم با وجود تمام مشکلات کار را دنبال خواهیم کرد. جوان‌های تیم باید خودشان را به رخ بکشند تا همه بدانند حق‌شان اینجا نیست. باور کنید فوتبال هزار و یک رو دارد و هر لحظه ممکن است اتفاق تازه‌ای بیفتد.

*اما به هر حال شما دارید روی طناب قدم می‌زنید. ببخشید که رک گفتم!

اینجا خانه من است و از ماشین به سطح اول فوتبال ایران رسیدم. من به این تیم تعصب دارم و هواداران هم این را خوب می‌دانند. باور کنید اگر از ابتدای فصل تیم را تحویل می‌گرفتم الان جای ماشین‌سازی اینجا نبود.

*بعضی‌ها معتقدند آقای زنوزی تمایلی به حمایت از ماشین‌سازی ندارد.

آدم‌های کوچک دهان‌شان را باز می‌کنند و هر حرفی را می‌زنند. فقط یک سفر ماشین‌سازی به مسجدسلیمان دویست میلیون تومان هزینه دربر دارد. اگر آقای زنوزی نباشد چه کسی زیر بار این هزینه‌ها خواهد رفت؟ طرف برای بچه‌اش بستنی نمی‌خرد آن وقت از زنوزی انتقاد می‌کند که چرا برای ماشین خرج نمی‌کند. واقعیت ماجرا چیز دیگری است و این حرف‌ها بهانه است.

*می‌شود بیشتر توضیح دهید؟

ببینید دست‌هایی در کار است و یک عده نمی‌خواهند امثال زنوزی در فوتبال باشند و خرج کنند. برای همین صبح تا شب حرف‌های بی‌منطق می‌زنند. اگر همین امروز ماشین به امان خدا رها شود منتقدان راه رضای خدا دوزار به این تیم کمک خواهند کرد؟ ما متخصص فراری دادن آدم‌هایی هستیم که به درد فوتبالِ ورشکسته ایران می‌خورند.

*از استقلال هم بپرسیم. علیرضا اکبرپور دورنمای فرهاد مجیدی را در اردوگاه آبی چطور تجزیه و تحلیل می‌کند؟

رک و پوست کنده در استقلال برخی پیشکسوتان با تخریب فقط دنبال این هستند برای خودشان جا باز کنند. برای همین حاشیه درست می‌کنند و فرهاد را می‌زنند. اینها می‌خواهند استقلال را نابود کنند تا آرام بگیرند و به خواسته شوم خود برسند. البته استقلال پیشکسوتان دلسوزی مثل روشن، فریبا، عمو نصی و خیلی‌های دیگر دارد که واقعا از ته دل موفقیت تیم را می‌خواهند.

*با این وصف فرهاد به کجا خواهد رسید؟

او اگر حاشیه‌ها را جمع کند و تمرکزش را روی تیم بگذارد هم در آسیا موفق خواهیم شد و هم در جام حذفی. اما اگر فرهاد در تله تنگ نظرها گیر بیفتد کارش سخت خواهد شد و جمع کردن تیم به راحتی نخواهد بود. فرهاد باید بی‌اعتنا به حاشیه‌سازان و تخریب‌گران کار خودش را بکند و به برطرف کردن ضعف‌های استقلال در خطوط مختلف بپردازد.

*و بالاخره تیم ملی. فکر می‌کنید بتوانیم از دوزخ منامه به سلامت گذر کنیم؟

با این بازیکنان اگر به جام جهانی نرویم به فوتبال ایران خیانت شده است. بحرین و عراق اصلا در قواره ما نیستند و باید با قدرت شکست‌شان دهیم. البته من شخصا معتقدم پس از صعود به جام جهانی باید برای نیمکت تیم ملی نسخه جدیدی پیچیده شود. اسکوچیچ مربی قابلی نیست و اگر در منامه موفق شود هم در جام جهانی عصای دست تیم ملی نخواهد شد. این البته نظر من است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها