کد خبر: 488197
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۲۶:۰۰
| |

صدور احکام کمیته انضباطی برای الکلاسیکو و دربی

محرومیت و سلب میزبانی برای یک اتفاق معمولی! 

احکام انضباطی مربوط به حواشی دیدار دو تیم سپاهان - پرسپولیس و پرسپولیس - استقلال صادر شد.

محرومیت و سلب میزبانی برای یک اتفاق معمولی! 
کد خبر: 488197
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بر این اساس در رابطه با بازی اصفهان سید جلال حسینی از پرسپولیس و عزت‌الله پورقاز از سپاهان به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم‌شان محکوم شدند.

به گزارش اعتماد، همچنین سعید آقایی و محمدرضا حسینی به یک جلسه محرومیت تعلیقی و تمام این افراد و همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز هر یک به پرداخت مبلغ 750 میلیون ریال جریمه نقدی و باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند. ضمن اینکه مقرر شد به دلیل درگیری‌های متعدد در بازی‌های پرسپولیس و سپاهان این دو تیم فصل آینده در زمین بی‌طرف بازی‌های رفت و برگشت را برگزار کنند.

در مورد دربی هم بهزاد غلامپور از استقلال و فرشاد فرجی از پرسپولیس هر کدام به دو جلسه محرومیت قطعی و یک جلسه محرومیت تعلیقی و مهدی ترابی و محمد نادری هر کدام به یک جلسه محرومیت تعلیقی و تمامی این افراد و همچنین سید احمد موسوی هر یک به پرداخت مبلغ 750 میلیون ریال و باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند. چند روز پیش در یادداشتی اشاره کردیم که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بر خلاف ادعای خودش سریع قاطع نیست و مصلحت را به اجرای عدالت ارجح می‌داند. در آرای دو تیم سپاهان و پرسپولیس به‌طور مشخص تلاش شده که هر دو تیم دقیقا به یک شکل و به یک اندازه مجازات شوند تا نه سیخ بسوزد نه کباب. این در حالی است که تصاویر نشان می‌دهد شوت کردن توپ توسط عزت پورقاز جرقه درگیری‌ها را زده و در چنین شرایطی محرومیت مساوی او با سید جلال حسینی عجیب است.

ضمن اینکه رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی اعلام کرده بود که در بازی سپاهان و پرسپولیس مورد حادی رخ نداده بود. جاودانی گفت: «در بازی سپاهان و پرسپولیس مساله حادی نبود و بعد از بازی ناظر بازی و داور گزارش را اعلام کردند که موضوع حادی نبوده است. جز گرفتن دوربین، مساله خاصی نبوده است و نیازی به خواستن بازیکن نیست.» سوال اینجاست که اگر موضوع حادی نبوده چطور دو محرومیت قطعی و دو محرومیت تعلیقی و نزدیک 500 میلیون تومان جریمه وضع شده است؟ اگر قرار بوده بازیکنان محروم شوند چرا نباید از آنها دعوت به عمل آورده شود تا دفاعیات آنها شنیده شود؟ چطور در بازی دربی خاطیان به کمیته انضباطی فراخوانده شدند اما این اتفاق برای بازی سپاهان و پرسپولیس رخ نداد؟ همچنین چطور ممکن است در باب اتفاقی معمولی دو تیم به برگزاری دو بازی در زمین بی‌طرف محکوم شوند در حالی که هنگام صدور حکم نتوانسته‌اند از خودشان دفاع کنند؟


این نوع نگاه ،یعنی تقسیم احکام بین خاطیان، در صدور آرای دربی هم مشاهده می‌شود. در حالی که معلوم نیست چرا باید محمد نادری و مهدی ترابی با یک جلسه محرومیت تعلیقی مواجه شوند در حالی که وسط آن همه دعوا دو بازیکنی که خیلی هم وارد درگیری نشدند همین ترابی و نادری بودند! کمیته انضباطی با صدور احکامی از این دست نه تنها باعث فروکش کردن التهابات نمی‌شود بلکه همانند بنزین روی آتش عمل می‌کند. بحث سر اعتراض هواداران تیم‌ها نیست که تحت هر شرایطی چه عدالت اجرا شده باشد چه نشده باشد پابرجاست. بحث سر شاکی شدن بازیکنان هم نیست که طبیعتا نباید از محرومیت و جریمه نقدی ابراز رضایت کنند. مساله سر نبود وحدت رویه در صدور احکام است. کمیته انضباطی در موارد اینچنینی به ‌شدت تلاش می‌کند جوری حکم صادر کند مبادا به داشتن گرایش‌های رنگی متهم شود اما اتفاقی که در نهایت رخ می‌دهد نتیجه عکس داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها