مصطفی کارخانه، مربی والیبال ایران:

بهترین زمان استفاده از عطایی در تیم ملی والیبال بود/ چون خودشان نیستند تخریب می‌کنند

مربی باتجربه والیبال ایران گفت: تنها ایرادی که به برخی از مربیان ایرانی می‌توان گرفت این است که نسبت به هم کینه و سوء ظن دارند.

بهترین زمان استفاده از عطایی در تیم ملی والیبال بود/ چون خودشان نیستند تخریب می‌کنند
کد خبر: 480682
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کارخانه در خصوص انتخاب بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: من سال‌ها در والیبال ایران حضور دارم و همیشه هم از مربیان ایرانی دفاع کرده‌ام؛ چون می‌دانم آنها چه توانایی‌های بالایی دارند. الان هم بهترین زمان بود تا از بهروز عطایی که یکی از موفق‌ترین مربیان چند سال اخیر والیبال ایران است در تیم ملی استفاده شود.

به گزارش میزان، وی افزود: اگر این اتفاق نمی‌افتاد فرصت‌سوزی می‌شد؛ چون عطایی یک سرمایه برای والیبال ایران است. او 50 سال سن دارد و اگر در این مقطع از این مربی در تیم ملی استفاده نمی‌کردیم دیگر دیر می‌شد. عطایی سابقه قهرمانی جهان را با تیم ملی جوانان دارد و من می‌دانم که کسب موفقیت در رده جوانان چقدر سخت است؛ بنابراین باید قدر چنین مربیانی را بدانیم.

این مربی باتجربه والیبال ایران با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال در طول چند سال اخیر عملکرد خوبی در همه زمینه‌ها داشته، گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در دوره حضور داورزنی در فدراسیون والیبال رخ داد این بود که ترس از بازی با تیم‌های بزرگ ریخته شد. داورزنی بام دریت خود باعث شده که فدراسیون والیبال در بسیاری از جهات جزو برترین‌فدراسیون‌ها باشد. البته در هر کاری ایراد هم وجود دارد.

کارخانه در مورد اینکه گفته شد جلسه کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی جلسه‌اس فرمالیته بود، گفت: این صحبت‌ها واقعیت ندارد و متاسفم که برخی، چون خودشان نیستند چنین صحبت‌های کذبی را مطرح می‌کنند. در جلسه کمیته فنی بحث‌های زیادی شد و در نهایت اکثریت اعضای کمیته به این نتیجه رسیدند که عطایی سرمربی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا شود.

وی ادامه داد: تنها ایرادی که به برخی از مربیان ایرانی می‌توان گرفت این است که نسبت به هم کینه و سوء ظن دارند. کسی که هویت ندارد و در طول دوران مربیگری‌اش هیچ کار مثبتی نکرده حق اظهارنظر ندارد. هر مربی دیگر هم جای عطایی انتخاب می‌شد همین جو‌سازی‌ها بود. کسی با نقد مشکلی ندارد؛ اما اتفاقی که الان در حال رخ دادن است تخریب است؛ نه نقد.

کارخانه گفت: 12 سال است که در هیچ کدام از تیم‌های ملی حضور ندارم؛ اما هیچگاه تخریب نکرده‌ام. برخی تا زمانی که خودشان در تیم ملی بودند همه چیز گل و بلبل بود؛ اما حالا که نیستند دست به هر کاری می‌زنند تا جو را متشنج کنند؟

مربی والیبال ایران با اشاره به اینکه به جز عطایی مربیان خوب دیگری هم در والیبال ایران هستند، اظهار داشت: ما مربیان بادانشی مثل محمدی راد، اکبری، تندروان و ترکاشوند را داریم و باید قدر این مربیان را هم بدانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم حداقل به فکر منافع ملی باشیم و اینگونه و از سر خودخواهی جو را متشنج نکنیم. من در هر شرایطی آماده کمک به تیم‌های ملی کشورم هستم و امیدوارم تصمیم خوبی که فدراسیون والیبال گرفته را بپذیریم؛ نه اینکه علیه آن موضع گیری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها