شکست عنوان‌داران جهان در کشتی فرنگی قهرمانی اروپا

نفرات راه‌یافته به دیدار فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا 2021 مشخص شدند.

شکست عنوان‌داران جهان در کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
کد خبر: 479239
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نفرات راه‌یافته به فینال رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در شهر ورشو، پایتخت لهستان مشخص شدند.

به گزارش ایسنا ، در مهم‌ترین مبارزه‌های برگزار شده، در وزن 55 کیلوگرم الدانیز عزیزلی دارنده مدال های طلا و برنز جهان از آذربایجان پس از برتری 10 بر یک مقابل نوگزاری سورتسومیا دارنده مدال طلای جهان 2019 از گرجستان، در نیمه نهایی مقابل امین سفرشایف نایب قهرمان امیدهای جهان 2019 از روسیه 5 بر 4 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. دیگر فینالیست این وزن اکرم اوزترک از ترکیه است.

در وزن 77 کیلوگرم، ابویزید مانتسیگوف قهرمان جهان 2019 در وزن غیرالمپیکی 72 کیلوگرم از روسیه پس از شکست 10 بر یک دانیل کاتاراگا دارنده مدال های نقره بزرگسالان جهان و 2 طلای امیدهای جهان از مولداوی در یک چهارم نهایی مقابل دیمیتری پیشکوف فرنگی کار 35 ساله اوکراینی با نتیجه سنگین 12 بر 3 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در این وزن تاماش لورینچ کشتی گیر 35 ساله مجارستانی و دارنده مدال های نقره المپیک 2012 و طلای جهان 2019 و 2 نقره و یک برنز جهان از مجارستان به همراه یونس باشار ترک راهی فینال شدند.

در وزن 87 کیلوگرم ویکتور لورینچ مجارستانی و دارنده مدال های نقره جهان 2019 و 2 برنز جهان 2013 و 2014 در مبارزه نخست مقابل کایریل ماسکویچ دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان 2019 از بلاروس با نتیجه سنگین 9 بر صفر شکست خورد.

این کشتی گیر بلاروس در مبارزه بعدی خود نیز برابر میلاد الیرزایف روس و دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان 2019 به برتری رسید و در ادامه نیز با کسب دو پیروزی مقابل کشتی گیران گرجستان و دانمارک فینالیست شد. دیگر فینالیست این وزن زورابی داتوناشویلی صربستانی است.

الیرزایف روس و ویکتور لورینچ در گروه بازنده ها برای رسیدن به دیدار رده بندی به مصاف هم می روند.

اما در وزن 130 کیلوگرم، رضا کایالپ دارنده 4 مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه در مبارزه نخست الکساندر چرنتسکی کشتی گیر 37 ساله اوکراینی و دارنده مدال برنز جهان 2015 را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. وی سپس کشتی گیر رومانی را 8 بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز با شکست 5 بر صفر ادوارد پاپ آلمانی فینالیست شد.

زورابی گدخاری روس نیز در مبارزه نخست 3 بر یک مغلوب یاکوبی کاجایا دارنده مدال برنز جهان 2019 از گرجستان شد. این کشتی گیر گرج موفق به راهیابی به فینال شد و برابر رضا کایالپ به میدان خواهد رفت.

*اسامی فینالیست های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا به شرح زیر است:

وزن 55 کیلوگرم: اکرم اوزترک(ترکیه) - امین سفرشایف(روسیه)

وزن 63 کیلوگرم: طالح ممدوف(آذربایجان) - ژامبولات لوکیائف(روسیه)

وزن 77 کیلوگرم: یونس باشار(ترکیه) - تاماش لورینچ(مجارستان)

وزن 87 کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی(مجارستان) - کایریل ماسکویچ(بلاروس)

وزن 130 کیلوگرم: رضا کایالپ(ترکیه) - یاکوبی کاجایا(گرجستان)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها