کد خبر: 477817
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۵:۰۰:۵۷
| |

کشتی قهرمانی آسیا؛

تکرار فینال جهانی 2019 در آلماتی/3 آزادکار فینالیست شدند

«مصطفی حسین‌خانی»، «حسن یزدانی» و «کامران قاسم‌پور» آزادکاران وزن‌های 74، 86 و 92 کیلوگرم به فینال پیکارهای قهرمانی سال 2021 آسیا در قزاقستان راه یافتند.

تکرار فینال جهانی 2019 در آلماتی/3 آزادکار فینالیست شدند
کد خبر: 477817
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۵:۰۰:۵۷

اعتمادآنلاین| سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از روز گذشته در آلماتی قزاقستان آغاز شد و امروز (یکشنبه) با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

به گزارش ایرنا، «مجید داستان» در وزن 61 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل «راویندر» از هند با نتیجه 3 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست حریف هندی مقابل «عدلان عسکراف» از قزاقستان، داستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن 74 کیلوگرم «مصطفی حسین‌خانی» در دور اول با نتیجه 5 بر 2 از سد «اختیار نوروزاف» دارنده برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه 10 بر 3 «سئونگ چول لی» از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله «آتامیرات چارلیف» از ترکمنستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

حریف وی در دیدار فینال «نورکوژا کایپانوف» دارنده مدال نقره پیکارهای جهانی سال 2019 از قزاقستان است.

حریف قزاقی در دیدار نیمه نهایی وزن 70 کیلوگرم در جهانی 2019 نورسلطان با ناداوری برابر «یونس امامی» به برتری رسید و فینال راه یافت. امامی در جهانی 2019 قزاقستان مدال برنز گرفت.

«حسن یزدانی» دارنده مدال طلای جهان و المپیک در رقابت‌های وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر «هایاتو ایشیگورو» از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر «مصطفی العبید» از عراق را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

حریف یزدانی در مبارزه فینال «دیپاک پونیا» از هند است.

یزدانی به همراه پونیا به فینال پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان راه یافت اما حریف هندی به دلیل مصدومیت در مبارزه فینال حاضر نشد و نقره گرفت. حال رویارویی این 2 نفر جذابیت و حساسیت خاص خودش را می‌تواند داشته باشد.

در وزن 92 کیلوگرم «کامران قاسم‌پور» پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «سانجیت» از هند با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل «رستم شودیف» از ازبکستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

قاسم‌پور در دیدار پایانی با «تسوگتگرل مونخباتار» از مغولستان مبارزه می‌کند.

در وزن 125 کیلوگرم «امین طاهری» پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر «عمر سارم» از سوریه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل «آیال لازاریف» از قرقیزستان و در حالی که با نتیجه 6 بر صفر از حریف خود پیش بود با فن تندر حریف مواجه شد و در عین ناباوری و برتری ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با «دانگ هوانگ‌کیم» از کره‌جنوبی کشتی می‌گیرد.

در پنج وزن نخست این پیکارها که روز گذشته برگزار شد، «علی شعبانی» در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، «علیرضا سرلک» و «علی سوادکوهی» به ترتیب در اوزان 57 و 79 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و «مرتضی قیاسی» در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها