کد خبر: 477317
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۴:۳۹
| |

رکورد ورودی پولادمردان ایران در قهرمانی آسیا اعلام شد

 لیست نهایی شرکت‌کنندگان در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا اعلام شد و «رسول معتمدی» و «علی داودی» در رده نخست دسته‌های 102 و به اضافه 109 کیلوگرم قرار دارند.

رکورد ورودی پولادمردان ایران در قهرمانی آسیا اعلام شد
کد خبر: 477317
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۱۳:۰۴:۳۹

اعتمادآنلاین| رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا یکی از گزینشی‌های المپیک با درجه طلایی به شمار می‌رود و سه ورزشکار ایران در این دوره از مسابقات به دنبال افزایش امتیازات خود برای حضور نهایی در المپیک توکیو هستند. «علی داودی» در دسته به اضافه 109 کیلوگرم و «سهراب مرادی» در دسته 96 کیلوگرم ورزشکارانی هستند که می‌توانند امتیاز کامل این گزینشی را از آن خود کنند.

به گزارش ایرنا، «کیانوش رستمی» نیز با وزنه‌زدن در دسته 89 کیلوگرم به دنبال جایگزین کردن امتیازات این مسابقه برای دسته 96 کیلوگرم است.

بنا به اعلام مسوولان برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، ایران با 9 وزنه‌بردار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. قرار بود تیم ایران کامل اعزام شود اما مصدومیت «حافظ قشقایی» موجب شد تا اعزام وی منتفی شود. تمام ورزشکاران ایران در لیست ورودی در گره A حضور دارند.

بررسی رکوردهای وزنه‌برداران حاضر در مسابقات تاشکند حکایت از آن دارد که «رسول معتمدی» در دسته 102 کیلوگرم و «علی داودی» در دسته فوق سنگین بیشترین رکورد را در دسته‌های خود دارند.

در دسته 73 کیلوگرم هفت وزنه‌بردار در گروه A حضور دارند که «مصطفی جوادی» از ایران با رکورد مجموع 340 کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد. وزنه‌بردار چینی با 350 کیلوگرم در رده نخست قرار دارد. همچنین در دسته 81 کیلوگرم «حسین سلطانی» با رکورد 350 کیلوگرم حضور دارد که به صورت مشترک به وزنه‌بردار ترکمنستان و ازبکستان در رده سوم قرار دارد.

دسته 89 کیلوگرم وزنه‌برداری مردان آسیا برای ایران در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا «کیانوش رستمی» دارنده مدال طلا المپیک 2016 ریو قرار است در این دسته روی تخته برود. رکورد ورودی رستمی 370 کیلوگرم و «علی میری» هم با رکورد ورودی 365 کیلوگرم به مصاف رقبا می‌رود. در دسته 89 کیلوگرم وزنه‌بردار کره‌ای با مجموع 390 کیلوگرم در جایگاه نخست و رستمی به همراه وزنه‌بردار ازبک در رده دوم قرار دارند. میری هم سوم است.

شاید هیجان واقعی رقابت برای ایرانیان در دسته 96 باشد زیرا در این دسته «سهراب مرادی» بعد از حدود 2 سال مصدومیت باید ضمن رقابت با وزنه‌بردار چینی و کره‌ای به دنبال کسب امتیاز لازم برای المپیک باشد. در این دسته «تیان تائو» ورزشکار چینی با رکورد 390 کیلوگرم در رده دوم قرار دارد و ورزشکار کره‌ای نیز رکورد ورودی خود را 395 کیلوگرم اعلام کرده است. مرادی هم با رکورد ورودی 385 کیلوگرم در رده سوم قرار دارد.

«فارس الباخ قطری» در این دوره از رقابت‌ها در دسته 102 کیلوگرم حضور دارد و رکورد ورودی مجموع او 380 کیلوگرم است. در دسته 102 کیلوگرم «رسول معتمدی» از ایران حضور دارد که رکورد ورودی او 385 کیلوگرم است. در این دسته «رضا دهدار» با وردی 380 کیلوگرم نیز حضور خواهد داشت.

همچنین «رسول بیکف» وزنه‌بردار قرقیزی که مرادی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار آسیا با او رقابت دارد در دسته 102 کیلوگرم وزنه خواهد زد.

در دسته 109 کیلوگرم 10 ورزشکار با هم رقابت دارند که «کیا قدمی» با رکورد ورودی 395 کیلوگرم نماینده ایران است. رکورد ورودی این دسته با 420 کیلوگرم برای «اکبر ژورائف» و «روسلان نورالدین‌اف» از ازبکستان است.

در رقابت های قهرمانی آسیا ازبکستان جذابترین مسابقه مربوط به دسته به اضافه 109 کیلوگرم است جایی که «علی داودی» به همره پنج ورزشکار دیگر به روی تخته خواهند رفت. داودی با رکورد ورودی 435 کیلوگرم در این دسته نفر نخست است.

همچنین از ایران در بخش داوری و گروه فنی مسابقات، «علی ذیفهم» و «مهدی خالقی» از ایران حضور دارند. «داود باقری» نیز در کمیته پزشکی مسابقات حضور دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها