حضور اعضای سرپرستی تیم‌های فوتبال پایه در یک کلاب‌شبانه

اردوی حدودا یک هفته‌ای تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در تاجیکستان، بیش از آنچه خوشایند بازیکنان جوان ایران باشد، به کام برخی از مدیران و سرپرستان تیم های ملی فوتبال و مدیران فدراسیون فوتبال بوده است.

حضور اعضای سرپرستی تیم‌های فوتبال پایه در یک کلاب‌شبانه
کد خبر: 456203
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تعدادی از اعضای سرپرستی تیم های فوتبال پایه ایران که هفته گذشته همراه تیم ملی جوانان و نوجوانان در اردوی تاجیکستان حضور داشتند، برخلاف قوانین و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا و در اقدامی عجیب در دیسکوتک حاضر شده‌اند. حضوری که مستقیما به سوء مدیریت در فدراسیون فوتبال بازمی گردد.

اردوی حدودا یک هفته‌ای تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در تاجیکستان، بیش از آنچه خوشایند بازیکنان جوان ایران باشد، به کام برخی از مدیران و سرپرستان تیم های ملی فوتبال و مدیران فدراسیون فوتبال بوده است، اردویی که از همان ابتدا هم مشخص نبود چرا برخی چهره‌ها آن هم در این اوضاع کرونایی در این اردو حضور دارند.

در این اردو که به بهانه انجام چهار دیداری دوستانه برای تیم‌های پایه بین دو کشور تدارک دیده شده بود، چهره‌های مختلفی از رئیس کمیته تا مشاور دبیرکل و رئیس تشریفات فدراسیون در آن حضور داشتند تا در کنار عوامل پرشمار تیم‌های جوانان و نوجوانان یک کاروان پر و پیمان راهی دوشنبه، پایتخت تاجیکستان شوند، اما حاصل این حضور پرتعداد برخی چهره‌ها در تاجیکستان چه بود؟ آیا در این اردو کار فنی یا مدیریتی انجام شد یا خیر؟

بر اساس اطلاع مستند از این اردوی یک هفته‌ای که زیر سایه کرونا در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد، متاسفانه بدلیل عدم وجود مدیریت قاطع و منضبط در فدراسیون فوتبال و همچنین اردوهای برون مرزی آن، برخی از همراهان و سرپرستان تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان با نقض مقررات و پروتکل های بهداشتی و برغم ممنوعیت خروج از هتل، در معیت تعدادی از ایرانی های مقیم تاجیکستان از هتل محل اقامت خارج و در یک کلاب شبانه (دیسکوتک) حضور یافتند.

این اتفاق که ناشی از ضعف و ناکارآمدی مسولان فدراسیون فوتبال است، می‌توانست یک فاجعه بزرگ در دل تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران آن هم بجهت اشاعه بیماری کووید 19 را دامن بزند و به عوامل تیم میزبان هم آسیب وارد کند.

وقوع این اتفاق آن هم در اردوی تیم‌های ملی که سرآمد همه باشگاه‌ها و تیم‌ها است و باید یک الگوی رفتاری مناسب برای همگان باشد، یک امتیاز منفی بزرگ در کارنامه مسوولان حاضر در اردو و همینطور مدیران ارشد فدراسیون فوتبال است که تا به حال هم هیچ برخوردی عینی و ملموس با تخلفات محرز آنها انجا نشده است.

جالب اینکه در خلال همین اردو چهره‌های مختلفی از مسوولان در قالب مصاحبه های هیجنی، از مسئولان فدراسیون فوتبال تاجیکستان برای فراهم کردن یک فضای مناسب و بهداشتی برای تامین سلامتی بازیکنان و عوامل کاروان ایران تشکر کردند، در حالی که خودشان هیچ گونه تعهدی در اجرای پروتکلهای بهداشتی ساده نداشتند.

ضعف مدیریتی فدراسیون فوتبال در انتخاب افراد حرفه‌ای و متعهد به قوانین موضوعی نیست که مربوط به دیروز و امروز باشد اما انتظار می‌رود قبل از هرچیزی احترام لازم به قوانین و پروتکل‌ها از سوی هر فردی در هر جایگاهی لحاظ شود؛ به خصوص کسانی که در جامعه چهره‌های شناخته شده‌ای هستند و الگوی جوانان و نوجوانان در تیم‌های ملی محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها