صمد مرفاوی:

امثال منصوریان به دنبال عکس گرفتن با من بودند

صمد مرفاوی، مربی باشگاه استقلال، در مصاحبه‌ای جنجالی از علیرضا منصوریان انتقاد کرد و گفت: صمد مرفاوی آدم چسبیده به کسی نیست. زمانی که بازیکن تیم ملی ایران بودم، امثال منصوریان به دنبال عکس گرفتن با من بودند. مرفاوی در این فوتبال به لطف خدا آدم کوچکی نبوده است. 

امثال منصوریان به دنبال عکس گرفتن با من بودند
کد خبر: 454028
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۲:۳۸:۲۱

اعتمادآنلاین| علیرضا منصوریان دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر اشاره‌ای به وضعیت استقلال کرد و با اشاره به حضور صمد مرفاوی و پرویز مظلومی در کنار محمود فکری مدعی شد امیدوار است مرفاوی و مظلومی تا انتهای کار کمک حال فکری باقی بمانند و خیال سرمربیگری به سرشان نزند! این حرف منصوریان به شدت باعث ناراحتی مرفاوی شده و به همین خاطر عصر دیروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبر ورزشی پاسخ‌های قاطعی به همبازی اسبق خود داد.

جواب دادن به منصوریان


واقعاً لازم نیست جواب منصوریان را بدهم چون در زندگی چه به عنوان یک انسان و چه تحت عنوان یک ورزشکار هرگز بی‌وفایی نکرده‌ام و نان حلال خورده‌ام. عملکرد من تحت عنوان سرمربی مشخص است. من دستیار مربیان مختلفی در فوتبال ایران بوده‌ام ولی هیچ کدام از آنها تاکنون مدعی نشده‌اند که صمد مرفاوی چشم به صندلی آنها داشته است. متأسفانه برخی افراد برای خودشیرینی و رسیدن به اهداف پوچ خود، مدعی می‌شوند که فرزند مکتب استقلال هستند ولی حرف‌های تفرقه‌انگیز می‌زنند. چنین حرف‌هایی را می‌گویند تا به اهداف خود برسند. ایشان دوشنبه‌شب من را متهم به زیرآب‌زنی کرد، در مورد استقلال حرف‌های اختلاف‌برانگیز زد و مالک باشگاه تراکتور را نیز متهم به بی‌وفایی کرد.

مربیان اخراجی


در فوتبال ایران مربیان بسیاری بوده‌اند که بنا بر دلایل مختلف با آنها قطع همکاری شده است ولی به هیچ‌یک از آنها چنین فرصتی برای اینکه بیایند و کینه‌های خود را در تلویزیون مطرح کنند داده نشد اما این آقا به راحتی آمد، از امکانات رسانه ملی استفاده کرد و هرچه دلش می‌خواست، گفت. به نظرم این مسئله هم یک نوع فساد محسوب می‌شود. به همین راحتی اجازه دادند یک نفر به تلویزیون بیاید، چرت و پرت و مزخرف بگوید.

خواهران ووشوکار


اگر برای بانوان ستاره ایران در رشته ووشو چنین فرصتی در تلویزیون مطرح می‌شد، آدم پیش خودش می‌گفت به هر حال این خانم‌ها قهرمان جهان هستند و برای مملکت افتخارات زیادی آورده‌اند ولی اینکه آنتن بالغ بر یک ساعت در اختیار فردی معمولی باشد که فقط نام فامیلش با ستارگان ووشوی کشورمان یکی است، واقعاً عجیب به نظر می‌رسد و جای سؤال دارد. واقعاً باید برای عوامل برنامه‌ای که چنین فرصتی را در اختیار این آقا گذاشتند هم تأسف خورد.

ادعای پوشاک ایرانی


این آقا در تلویزیون دم از پوشاک ایرانی و تولیدات داخلی می‌زند ولی وقتی بیرون از آن فضا ایشان را می‌بینید، متوجه می‌شوید که تمام لباس‌های او خارجی است و اصلاً از مارک ایرانی استفاده نمی‌کند. جلوی دوربین یک حرفی می‌زنند ولی در عمل کار دیگری انجام می‌دهند.

تنفر و التماس


با دیدن چنین اتفاقاتی، به عنوان یک استقلالی واقعاً از بعضی افراد متنفر می‌شوم. من وقتی به استقلال آمدم که بازیکن تیم ملی بودم ولی کوچک‌ترین منتی سر کسی نگذاشتم. برای رسیدن به استقلال چه به عنوان بازیکن و چه در مقام مربی هرگز به کسی التماس نکردم. اگر این فصل هم روی نیمکت استقلال هستم به خاطر درخواست آقای محمود فکری و کمک کردن به تیمی است که سال‌های جوانی خودم را در آن سپری کرده‌ام.

ناراحتی خانواده‌ام


باور کنید اصلاً نمی‌خواستم به حرف‌های منصوریان جواب بدهم ولی به خاطر ناراحتی خانواده‌ام چنین کاری کردم. وقتی این آقا جلوی دوربین نشسته بود و داشت حرف می‌زد، خانواده من مشغول تماشای این برنامه بودند و ناراحت شدند. این آقا به همین راحتی صمد مرفاوی و پرویز مظلومی را متهم می‌کند که به صندلی سرمربیگری در استقلال که هم‌اکنون محمود فکری روی آن نشسته است، چشم دوخته‌اند. شکر خدا سابقه من مشخص است و همه می‌توانند در مورد آن شهادت دهند. تمام وجود ایشان در آن برنامه پر از کینه و دشمنی بود. برای اینکه ناراحتی خانواده خودم را دیدم، جواب دادم.

عکس گرفتن با مرفاوی


صمد مرفاوی آدمی نیست که برای سمت گرفتن در فوتبال به کسی متوسل شود. هر مقام و موقعیتی که در این فوتبال به دست‌ آورده‌ام نیز فقط در سایه لطف خدا، تلاش خودم، زحمت مربیان دلسوز و حمایت خانواده‌ام بوده است. صمد مرفاوی آدم چسبیده به کسی نیست. زمانی که بازیکن تیم ملی ایران بودم، امثال منصوریان به دنبال عکس گرفتن با من بودند. مرفاوی در این فوتبال به لطف خدا آدم کوچکی نبوده است.

تقاضا از نوه مسئول و مدیر فدراسیون


شکر خدا که طی این 20 سال مربیگری، برای اینکه روی نیمکت یک تیم قرار بگیرم، نه با نوه یک مسئول محترم رفاقت داشته‌ام و نه از کمک یکی از مدیران فدراسیون بهره‌مند شده‌ام. صمد مرفاوی هر جا تیم گرفت یا روی نیمکت تیمی نشست، فقط به خاطر لطف خدا و نظر مساعد مدیران باشگاه بود و آدم‌های غیرورزشی برای تیم گرفتن من به دیگران توصیه و سفارش نمی‌کردند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها