کد خبر: 428701
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۸:۰۶:۴۹
| |

شیخ دیاباته:

علاقه‌ای به صحبت درباره دربی ندارم!

دیاباته امید اول گلزنی آبی‌ها در دربی است و خودش هم می‌خواهد با درخشش در این بازی حساس و البته درصورت قهرمانی استقلال، یکی از ارکان مهم تیمش در کسب این مهم لقب بگیرد. هرچند خودش می گوید علاقه ای ندارد درباره دربی صحبت کند.

علاقه‌ای به صحبت درباره دربی ندارم!
کد خبر: 428701
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۰۸:۰۶:۴۹

اعتمادآنلاین| استقلال لیگ برتر نوزدهم را با نایب قهرمانی به پایان رساند و حالا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس، قهرمان لیگ خواهد رفت. آبی‌ها با وجود اختلاف 14 امتیازی با پرسپولیس در بخش انفرادی عناوین ارزشمند آقای گلی(شیخ دیاباته) و مؤثرترین بازیکن لیگ(مهدی قائدی) را از آن خود کردند. در این میان داشتن آقای گل لیگ برای آبی‌ها حلاوت خاصی دارد چرا که از آخرین باری که آنها صاحب آقای گل لیگ شدند، 11 سال می‌گذرد. آرش برهانی در پایان فصل 88-1387 به این عنوان دست یافت و حالا شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی آبی‌ها با زدن 15 گل باعث شد دست رقبا از رسیدن به این عنوان کوتاه بماند. در چنین شرایطی دیاباته امید اول گلزنی آبی‌ها در دربی است و خودش هم می‌خواهد با درخشش در این بازی حساس و البته درصورت قهرمانی استقلال، یکی از ارکان مهم تیمش در کسب این مهم لقب بگیرد. الماس سیاه آبی‌ها هفته پیش میهمان برنامه «فوتبال برتر» بود و ضمن صحبت درخصوص مسائل مختلف همچون قهرمانی پرسپولیس و اینکه جام حق سرخپوشان بوده، اظهاراتی داشت که بازخورد مثبت زیادی در سطح جامعه ایجاد کرد و بواقع دلها را ربود.

او برای امیرقلعه نویی، سرمربی پیشین سپاهان که در روز بازی با این تیم در جام حذفی به‌دلیل توصیه‌های پزشکان و مسائل جسمانی روی نیمکت تیمش حضور نداشت، آرزوی سلامتی کرد. صحبت‌های دیاباته واکنش یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی را به همراه داشت و این دو مربی او را «جنتلمن» نامیدند.


شیخ تیدیانه دیاباته در آستانه دربی جام حذفی درخصوص وضعیت خودش و استقلال گفت:‌«خوشبختانه شرایط خوبی داریم. در آخرین بازی لیگ 4 گل زدیم و خوشحالم که در آن بازی دو گل زدم و توانستم به‌عنوان آقای گلی دست یابم. برای مهدی قائدی هم خوشحالم که توانست به وعده خود عمل کند و با گلزنی در دیدار آخر، 10 گله شود.»

مهاجم اهل مالی استقلال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد:‌«در چند بازی اخیر بازی‌های خوبی ارائه دادیم و لیگ را هم با خوبی به پایان رساندیم. در لیگ دوم شدیم و الان هم آماده‌ایم در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس قرار بگیریم. راستش خیلی دوست ندارم درباره این بازی حساس صحبت کنم چرا که باید تمرکز کنم و در آستانه برگزاری بازی همه فکرم را برای موفقیت در آن بگذارم.»


آقای گل نوزدهمین دوره لیگ برتر در خصوص کسب این عنوان بیان داشت:‌ «به تنهایی آقای گل نشدم و کل تیم در کسب این عنوان سهیم هستند و همه تلاش کردند تا این عنوان به‌دست بیاید. خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد و توانستم به استقلال کمک کنم. همه ما بازیکنان و مسئولان تیم از ابتدای فصل یک هدف داشتیم و هدفمان پیروزی در تمامی بازی‌ها بود، حالا در برخی از بازی‌ها این اتفاق افتاد و در برخی دیگر نتوانستیم پیروز شویم.» دیاباته ادامه داد:‌«استقلال هواداران زیادی دارد و هر بار که من گل می‌زنم، واقعاً خوشحال می‌شوم چرا که می‌دانم هوادارانی هستند که در زمان خوشحالی من خوشحال هستند، این برای من اهمیت زیادی دارد. کسانی که من را دوست دارند، با گل‌های من شاد می‌شوند و همراه من شادی می‌کنند. ما در این فصل عملکرد خوبی داشتیم و فکر می‌کنم می‌توانستیم بهتر از این هم نتیجه بگیریم اما به هر حال فصل با نایب قهرمانی‌مان تمام شد و حالا باید برای قهرمانی در جام حذفی تمرکز کنیم.»

بازیکن اهل مالی استقلال در خصوص اینکه با صحبت‌هایش در تلویزیون نگاه خیلی ها به او تغییر کرد و خودش چه حسی دارد؟ گفت:‌ «خیلی خوشحالم که نه فقط سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان بلکه تمام مردم ایران از من حمایت می‌کنند. این حمایت‌ها باعث دلگرمی من است. من در ایران احساس آرامش می‌کنم و ایران مثل کشورم می‌ماند. هیچ وقت در ایران احساس تنهایی نکردم و خیلی خوشحالم که نگاه‌ها در ایران تا این حد نسبت به من مثبت است. همه ما همانند برادر و دوست کنار هم هستیم و تمام تلاش و هدفمان برای خوشحالی و رضایت هواداران‌مان است.»

او درباره محبوبیت زیادی که بین هواداران استقلال به‌دست آورده هم صحبت کرد: «من می‌دانم که هواداران استقلال خیلی از من حمایت کردند، هواداران دوست ندارند من را از دست بدهند و من هم این را می‌دانم و دوست ندارم این اتفاق بیفتد. من از زمان حضورم در ایران، خیلی تلاش کردم باعث شادی هواداران شوم. متأسفانه شرایط کرونا باعث شده تا بازی‌ها بدون حضور هواداران برگزار شود و این اصلاً خوب نیست. نبود هواداران خیلی زیاد احساس می‌شود و ما دلتنگ‌شان هستیم. از اینکه هواداران به من علاقه دارند و ابراز محبت می‌کنند، خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که هواداران استقلال تا این حد من را دوست دارند و بازیکن محبوب‌شان هستم. امیدوارم در ادامه هم بتوانم آنها را به خواسته‌شان برسانم.»

دیاباته در مورد ماندش در استقلال اظهارداشت: «من قبلاً در این مورد صحبت کردم و نمی‌توانم از الان در خصوص ماندنم در استقلال صحبت کنم. ما بازی جام حذفی را در پیش داریم و اجازه دهید تمرکزمان را روی این بازی بگذاریم. بازی مقابل پرسپولیس در جام حذفی حساسیت زیادی دارد و فعلاً تمام تمرکزم روی این بازی است. من نمی‌توانم راجع به آینده صحبت کنم و نمی‌دانم در استقلال می‌مانم یا نمی‌مانم. در حال حاضر مهم‌ترین اتفاق این است که جام حذفی را به بهترین نحو به پایان برسانیم و بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»‌

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها