چه کسانی بین کی‌روش و شجاع فاصله انداختند؟

شجاع خلیل‌زاده گفت: کی روش مرد بزرگی بود. خیلی مربی خوبی بود و به فوتبال ما خدمت کرد. منتهی یکسری ها باعث شدند که بین ما فاصله بیفتد. خط و خطوط اشتباه به کی روش داده بودند. پشت من پیش کی‌روش حرف‌هایی زدند که اصلا درست نبود. 

چه کسانی بین کی‌روش و شجاع فاصله انداختند؟
کد خبر: 420653
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۳:۲۹:۵۷

اعتمادآنلاین| این بخش اول گفت و گوی بی پرده و صریح با شجاع خلیل زاده، مدافع خوش مصاحبه پرسپولیس است. او که ادا اطوار خیلی از بازیکنان امروزی را برای مصاحبه کردن ندارد. وقتی بخواهد حرف بزند، رک و پوست کنده جواب می‌دهد. با شجاع درباره ماجرای اختلاف او و کی‌روش حرف زدیم. مدافع سابق تیم ملی دست به افشاگری زد و گفت پشت او پیش کی‌روش حرف‌هایی زده بودند...

شجاع از شایعه داغ این روزها شروع کنیم. می گویند چون برانکو تو را دوست دارد، به اسکوچیچ سفارشت را کرده تا دوباره به لیست تیم ملی برگردی. درست است؟

اگر بازیکنی قرار باشد روزی به تیم ملی دعوت شود، باید به خاطر توانایی‌ خودش باشد نه سفارش کردن. من با برانکو رابطه خوبی دارم. او مربی من بوده. همیشه بین من احترام زیادی وجود داشته. بارها گفته ام، الان هم می‌گویم. دوست دارم همیشه بهترین عملکرد را داشته باشم. می‌خواهم بهترین بازی‌ها را انجام دهم. بعد از آن دیگر نظر سرمربی تیم ملی خواهد بود مرا در لیست قرار دهد یا نه. ولی اینکه سفارشی باشد، نه. من 5،6 سال به تیم ملی دعوت نشده‌ام. در این سال‌ها از من مصاحبه‌ای دیده‌اید؟ همیشه گفته‌ام این حق مربی است که بازیکنی را دعوت کند یا دعوت نکند. در دوران ویلموتس چقدر صحبت شد؟ یکسری بحث‌ها هم مطرح بود ولی من بازهم گفتم به ایشان و نظرش احترام می‌گذارم. اگر دعوت کرد با تمام وجود و با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم اگرنه دعا می کنم ایران موفق شود. الان درباره آقای اسکوچیچ هم همین حرف را می‌زنم. اگر دعوت هم نشدم، برای ایشان در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

تو نسبت به گذشته فرق زیادی کرده‌ای. یادت هست که قبل از جام‌جهانی 2014 برخوردت نسبت به دعوت نشدن، این شکلی نبود و موضع تندی علیه‌کی روش گرفتی.

سن و سال است دیگر. آن موقع جوان بودم ولی الان سنم بالا رفته و با تجربه‌تر هستم.

یعنی جوانی باعث آن مصاحبه شد؟

بله، این را برای اولین بار می‌گویم. اگر به عقب برگردم هیچوقت آن مصاحبه را علیه کارلوس کی‌روش نمی‌کنم. من آن زمان اشتباه کردم. باید به نظر کی‌روش احترام می‌گذاشتم. خب، جوان بودم دیگر و جوانی کردم. سن و سالی نداشتم. هرکسی در فوتبالش اشتباه می‌کند. من اشتباهم را قبول دارم. باز هم گفته ام، الان و در آینده هم می گویم همیشه به نظر سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم.

البته خیلی از بازیکنان در این شرایط از کوره در می‌روند و مصاحبه می‌کنند. حداقل این قانون در فوتبال ما وجود داشته.

من این را قبلا گفته‌ام. الان دوباره می‌گویم. واقعا پرسپولیس کم از تیم‌ملی نیست. ما اینهمه هوادار داریم. چند ده میلیون هوادار پرسپولیس همیشه پشت تیم هستند. همیشه از حمایت این طرفداران لذت می‌بریم. ولی خب، قبول دارم هر بازیکنی آرزو دارد برای تیم ملی بازی کند .اصلا همه ما می‌خواهیم اینقدر خوب باشیم که به تیم ملی دعوت شویم ولی وقتی مربی تو را دعوت نکند، کاری نمی‌‎شود کرد جز اینکه به نظرش احترام بگذاری. من بعد از آن مصاحبه درباره کی روش دیگر هیچوقت مصاحبه نکردم. الان هم اگر اسکوچیچ دعوت کند با کمال میل و با افتخار به تیم ملی می روم ولی در غیر اینصورت کاملا احترام می گذارم. اصلا شاید مربی تیم ملی از من خوشش نیاید. یادتان هست که در دوره ویلموتس چقدر گفتند شجاع باید دعوت شود؟ آن زمان هم من صحبتی نکردم و اصلا شاید این مربی از من خوشش نمی‌آمد.

ممکن است نام شجاع خلیل‌زاده در بلک لیست تیم‌ملی باشد؟ خیلی از این بحث‌ها مطرح شده.

بلک لیست؟ اصلا برایم مهم نیست. ببین من نمی‌توانم درباره این چیزها صحبت کنم. الان چهارمین سالی است که سعی‌ام را کرده‌ام بهترین عملکرد را برای پرسپولیس در زمین مسابقه داشته باشم. لااقل حقم بود که یک بار به تیم ملی دعوت شوم. غیر از این است؟ منتهی این اتفاق نیفتد. ولش کن. نمی‌خواهم درباره اش حرف بزنم. نمی‌خواهم درباره یکسری مسایل حرف بزنم. شاید خود مردم بهتر حرف من را درک کنند. من در هر بازی با جان و دل برایم تیمم بازی کردم. راستش به چیزی که گفته اید فکر کردم و فکر نمی‌کنم بلک لیست در تیم ملی صحت داشته باشد. اگر مربی بخواهد بازیکنی را دعوت کند، هیچکس نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. همانطور که در زمان کی‌روش دیدید گفتند فلان بازیکن نباید دعوت شود ولی این مربی پایش ایستاد و او را دعوت کرد.

کی‌روش خیلی تو را دوست داشت. یادمان هست در تمام اردوها بودی. واقعا چه اتفاقی افتاد که به ناگهان بین شما فاصله افتاد؟ دلیلش را نمی خواهی بگویی؟

کی روش مرد بزرگی بود. خیلی مربی خوبی بود و به فوتبال ما خدمت کرد. منتهی یکسری ها باعث شدند که بین ما فاصله بیفتد. خط و خطوط اشتباه به کی روش داده بودند. پشت من پیش کی‌روش حرف‌هایی زدند که اصلا درست نبود.

چه حرف‌هایی؟

حالا گذشته ولش کن. من همان موقع هیچوقت مصاحبه نکردم.

منظورت از بین بازیکنان بود؟

نه، یکی از اعضای کادر فنی تیم‌ملی. ایشان حرف‌هایی پشت من زد که درست نبود. من او را به خدا واگذار می‌کنم. اصلا دلیلی نداشت که علیه من حرف بزند. الان هم می گویم مربی می‌تواند هر بازیکنی را که دوست داشته باشد دعوت کند. نظر کی روش هم این بود که من دیگر نباشم. ببینید شما نمی توانید به یک مربی بگوئید حتما باید نام تان در لیست باشد. الان هم اسکوچیچ آمده. شاید ایشان اصلا سبک بازی من را دوست نداشته باشد. هر مربی سلیقه‌اش با مربی دیگر فرق ندارد. نمی‌توان او را تحت فشار گذاشت. من که تصمیم گیرنده نیستم، مربی باید تصمیم بگیرد.

گفتی سبک بازی. ببین بازیکنانی هستند در اروپا که سبک بازی خشن و درگیرانه ای دارند. آنجا اما به این بازیکنان آنقدرها خرده نمی گیرند. فکر می کنی دلیل حساسیت رو سبک بازی تو چیست؟

نمی دانم چرا اینقدر به سبک بازی من گیر می دهند. من مجبور شدم به خاطر همین گیرها سبکم را کمی عوض کنم. تا حدودی از چیزی که دوست دارم فاصله گرفته ام. ناخواسته اینطوری شده است. من به خاطر هواداران این کار را کردم. همیشه سعی کرده ام به نظر همه احترام بگذارم. این سوال را پرسیدید یاد آقای حسن زاده رئیس کمیته انضباطی افتاد. به نظر من ایشان خیلی آدم خوب و درستی است که به کمیته انضباطی آمده. مثلا من در یک بازی من خدا را نشان دادم، سه جلسه محروم کردند! چرا بی دلیل من باید سه جلسه محروم شوم؟ در فوتبال دنیا اصلا همچین چیزی وجود ندارد. فرهنگ فوتبال ما واقع فرق دارد. در آسیا هم که بازی می‌کنیم داور به خاطر حرف زدن، کارت زرد نمی‌دهد. ما حرفمان را به داور می زنیم و گاهی وقت ها حتی به حرف ما گوش می دهد. ببخشید اگر این حساسیت ها که در ایران است در اسپانیا باشد، راموس که باید همه بازی ها اخراج شود. ولی می بینید که داوران چطور رفتار می کنند. من در این مدت چند بار به کمیته انضباطی رفته ام. همانطور که گفتم آقای حسن زاده آدم بسیار خوبی است. من را محروم کرده ولی باز هم می گویم انسان شریف و خوبی است.

باید برای تو یک اتاق در کمیته انضباطی اجاره کنند.

(خنده) الان با این اجارها؟ ممکن نیست!

قبول داری بازی های لیگ بیشتر صرف وقت تلف کردن، سوت داور و... می شود؟ شاید خودمانی تر و به قول مربیان قدیمی بگوئیم، فوتبال مان شده «سوسول بازی»!

ببینید فوتبال بازی درگیرانه است. دعوا و درگیری بد هم دارد. این را داور باید مدیریت کند. من هم با آن بخش موافقم که باید فوتبال مان جذاب تر باشد و مدام اتلاف وقت صورت نگیرد. خدا را شکر اعضای خوبی هم در کمیته انضباطی فوتبال هستند. من چند باری با آنها صحبت کردم. همان جا هم گفتم نمی توانم سبک بازی ام را عوض کنم. این سبک بازی ام است که درگیرانه بازی کنم.

با بازیکنان در زمین که مشکلی نداری؟

نه چه مشکلی؟ من با همه بازیکنان رفیق هستم. داخل زمین ولی می خواهم برای تیمم بجنگم و رقابت می کنیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها