کد خبر: 411062
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از لیگ برتر فوتبال ایران:

ویروس کرونا| زورآزمایی تیم‌ها و سازمان لیگ به کجا ختم می‌شود؟

در حالی که سازمان لیگ فوتبال ایران تاریخ برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر را 29 خردادماه تعیین کرده بود، چهار تیم تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهر خودرو در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند حاضر به شرکت در رقابت‌های لیگ برتر نیستند.

ویروس کرونا| زورآزمایی تیم‌ها و سازمان لیگ به کجا ختم می‌شود؟
کد خبر: 411062
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ویروس کرونا لیگ برتر فوتبال ایران را به حالت تعطیل درآورد. همین تعطیلی باعث شد برخی از تیم‌ها اعلام کنند به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت بازیکنان، راضی به برگزاری رقابت‌های لیگ نیستند. توجیه تیم‌ها هم این بود که برگزاری رقابت‌های لیگ برتر موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود؛ ضمن اینکه این احتمال هم وجود دارد که ویروس کرونا سبب به خطر افتادن آینده ورزشی بازیکنان‌شان شود.

هرچند گزاره دوم تیم‌های خواهان لغو لیگ برتر همان ابتدا تکذیب شد، اما احتمال ابتلای بازیکنان فوتبال به ویروس کرونا موضوعی است که تمام کارشناسان آن را قبول دارند. به هر حال فوتبال یک ورزش گروهی است و تماس فیزیکی بازیکنان در این رشته ورزشی بالاست، اما اصرار برخی از باشگاه‌ها برای لغو کامل لیگ غیرطبیعی است. در حالی که لیگ‌های اروپایی یکی پس از دیگری آغاز می‌شوند تا بازی‌های باقی‌مانده را به پایان برسانند، صحبت از لغو لیگ برتر ایران به دلیل ویروس کرونا کمی عجیب به نظر می‌رسد.

نامه تیم‌های خصوصی به وزیر ورزش

لیگ برتر بدون تماشاچی

در حالی که سازمان لیگ فوتبال ایران تاریخ برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر را 29 خردادماه تعیین کرده بود، چهار تیم تراکتور، ماشین‌سازی، نساجی و شهر خودرو در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند حاضر به شرکت در رقابت‌های لیگ برتر نیستند. با رسانه‌ای شدن این نامه، سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد تیم‌هایی که در بازی‌ها حاضر نشوند، ضمن اینکه باید جریمه بپردازند، به دسته دوم سقوط می‌کنند. همین تهدید سازمان لیگ کافی بود تا این چهار تیم هم تمرینات خود را آغاز کنند.

درخواست دوباره تیم‌ها برای لغو لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال ایران

کمتر از 20 روز به آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر مانده و تیم‌ها هم مشغول آماده‌سازی هستند. در این میان تست کرونای بازیکنان برخی از تیم‌ها مثبت شد و از همین رو بحث لغو کامل رقابت‌های لیگ نوزدهم داغ شده است.

در همین زمینه قائم‌مقام باشگاه شهر خودرو به تمایل مالک باشگاه به توقف لیگ اشاره می‌کند و می‌گوید: «باید ببینیم در روز‌های آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. آمار‌هایی که در روز‌های گذشته منتشر شده به نظر من واقعیت جامعه را نشان می‌دهد و پیگیری دوباره لیگ، می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر از قبل کند.»

احسان حاج‌صفی کاپیتان تراکتور هم در واکنش به آغاز رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: «روزانه هزاران نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و ده‌ها نفر جان‌شان را از دست می‌دهند، در این وضعیت حرف زدن از آغاز بازی‌ها هیچ منطق و توجیهی ندارد. به نظر من کسانی که از آغاز بازی‌ها حرف می‌زنند برای سلامت جامعه و خانواده‌ بازیکنان هیچ ارزشی قائل نیستند.»

مقاومت باشگاه تراکتور برابر برگزاری ادامه لیگ نوزدهم وارد فاز جدیدی شده و حالا به قول معروف ابر و ماه و خورشید و فلک همه دست به دست هم داده‌اند تا این تیم نتواند در لیگ برتر حاضر شود. چندی قبل باشگاه تراکتور به اتفاق سه باشگاه دیگر طی نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان نوشتند که فوتبال ایران پتانسیل برگزاری لیگ را ندارد و اگر قرار باشد مسئولان سازمان لیگ بر تصمیم خود استوار بمانند، این باشگاه انصراف خواهد داد.

حالا مساله انصراف تراکتور از لیگ نوزدهم وارد مرحله تازه‌ای شده است و این تیم بهانه‌های کافی برای این کار را دارد. تمرینات تراکتور هنوز به مرحله تمرین گروهی که با شرکت تمام بازیکنان باشد نرسیده و شاگردان الهامی به صورت گروه‌های کوچک و تنها به خاطر حفظ آمادگی بدنی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

تیم تراکتورسازی

دیروز باشگاه تراکتور اعلام کرد 6 نفر از اعضای این باشگاه که عبارت از کادر فنی و بازیکنان این تیم هستند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و باید 2 هفته را در قرنطینه سپری کنند و این بدان معنی است که این افراد هم برای بازی اول تراکتور در لیگ آماده نخواهند بود.

این در حالی است که ای‌اف‌سی در نامه‌ای که برای فدراسیون‌های عضو فرستاده عنوان کرده لیگ‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه‌تمام باقی مانده نماینده‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده نخواهند داشت. حالا باید دید فدراسیون فوتبال مسابقات را برگزار می‌کند یا فشار تیم‌های لیگ برتری می‌تواند لیگ نوزدهم را لغو کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها