کد خبر: 393306
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۵:۳۴:۰۰
| |

تذکر ممبینی به سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال/ مقررات جلسات هیات‌رئیسه را رعایت کنید

هدایت ممبینی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به ابراهیم شکوری، به او تذکر داد مقررات برگزاری جلسات هیئت رئیسه را رعایت کند.

تذکر ممبینی به سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال/ مقررات جلسات هیات‌رئیسه را رعایت کنید
کد خبر: 393306
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۵:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی دوشنبه 19 اسفند ماه برگزار شد که در این جلسه فقط پنج نفر از اعضا حضور داشتند و با توجه به رعایت نشدن بند یک ماده 36 اساسنامه جلسه یادشده رسمیت نداشت.

طبق بند یک از ماده 36 اساسنامه فدراسیون فوتبال، جلسات هیات‌رئیسه با حضور اکثریت دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند. این در حالی است که پس از استعفای علی کفاشیان، مهدی تاج و کنار رفتن محمود شیعی از هیات‌رئیسه فقط دو سوم از اعضای هیات‌رئیسه باقی مانده‌اند و با غیبت هر یک از اعضا، جلسات رسمیت پیدا نمی‌کند. غیبت ممبینی در جلسه هیات‌رئیسه روز دوشنبه باعث رقم خوردن این اتفاق شد و جلسه رسمیت پیدا نکرد.

جلسه هیات‌رئیسه در حالی بدون رعایت اصول قانونی برگزار شد که پس از آن محمود اسلامیان درباره برگزاری جلسه هیات‌رئیسه مصاحبه انجام داد و سایت رسمی فدراسیون نیز خبر برگزاری آن را مخابره کرد. در حالی که وقتی جلسه رسمیت نداشته، مخابره خبر برگزاری جلسه هم اقدامی عجیب است.

عدم دعوت از محمود شیعی به جلسه هیات‌رئیسه به‌عنوان نماینده مدیران باشگاه‌ها به صورت قانونی صورت گرفت. به این دلیل که او از مدیرعاملی باشگاه پیکان استعفا کرده است و مشابه این اتفاق در سال 93 درخصوص علیرضا رحیمی نیز رخ داده بود.

اعضای باقیمانده هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از واهمه اینکه هیات‌رئیسه از رسمیت بیفتد و فدراسیون دیگر نتواند به فعالیت خود ادامه دهد، در اقدامی عجیب سعی در بازگرداندن محمود شیعی به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه دارند. به همین دلیل روز گذشته پس از مطرح شدن رسمیت نداشتن هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، برای تشکیل جلسه در روز چهارشنبه 21 اسفند ماه (امروز) اقدام جدیدی صورت می‌گیرد.

جالب است که برخلاف جلسه روز دوشنبه، از محمود شیعی نیز دعوت به عمل می‌آید که امروز صبح به آکادمی فوتبال بیاید و در جلسه هیات‌رئیسه شرکت کند، اقدامی که غیرقانونی بوده و البته محمود شیعی نیز به جلسه هیات‌رئیسه نرفته است.

موضوع جالب اینجاست که ممبینی، غایب جلسه روز دوشنبه و عامل از رسمیت افتادن هیات‌رئیسه در نامه‌ای خطاب به ابراهیم شکوری، علت غیبت خود را اعلام و حتی تأکید می‌کند در جلسه روز چهارشنبه نیز شرکت نخواهد کرد. شکوری از سوی ممبینی تذکر گرفته که ضوابط و مقررات را برای برگزاری جلسات هیات‌رئیسه رعایت کند.

ممبینی با اشاره به شماره نامه ارسال‌شده برای اعضای هیات‌رئیسه در تاریخ 20 اسفند ماه، اشاره کرده طبق بند 3 از ماده 34 اساسنامه فدراسیون فوتبال، دستور جلسه برای اعضای هیات‌رئیسه باید یک هفته پیش از برگزاری جلسه به اعضا ابلاغ شود. ممبینی تأکید می‌کند با توجه به رعایت نشدن مفاد اساسنامه جلسات روزهای دوشنبه و چهارشنبه (19 و 21 اسفند ماه) وجاهت قانونی ندارد.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین در پایان نامه خود به شکوری به سرپرست دبیرکلی این فدراسیون تذکر داده است که در جهت رعایت ضوابط و مقررات روند اجرایی جلسات هیات‌رئیسه سعی لازم را داشته باشد.

با توجه به اتفاقات رقم خورده و اقدامات غیرقانونی برای برگزاری جلسه هیات‌رئیسه، باید منتظر اقدامات جدیدی از سوی فدراسیون فوتبال باشیم. مسلماً دعوت از محمود شیعی نیز مانند عدم رعایت بند 2 از ماده 34 اساسنامه برای برگزاری جلسات هیات‌رئیسه که ممبینی به آن اشاره کرده، غیرقانونی بوده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها