کد خبر: 389098
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

واکنش اینفانتینو به احتمل تغییر قانون آفساید

رئیس فیفا از تغییر قوانین مربوط به آفساید که سختگیری‌های موجود برای تشخیص آن را کاهش می‌دهد، استقبال کرد.

واکنش اینفانتینو به احتمل تغییر قانون آفساید
کد خبر: 389098
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌گوید با اعمال تغییر در قانون آفساید که به رفع مشکلات به وجود آمده برای تشخیص آن از زمان معرفی VAR کمک کند، استقبال می‌کند.

قرار است امروز (شنبه) اعضای اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) تشکیل جلسه دهند و در مورد VAR و قانون آفساید تبادل نظر کنند، اگرچه هیچ پیشنهادی برای تصویب یک تغییر قانون قطعی ارائه نشده است.

در این فصل جنجال‌های فراوانی به خاطر تصمیمات بیش از اندازه سختگیرانه VAR‌ در تشخیص آفساید‌های میلیمتری شکل گرفته به خصوص در لیگ برتر انگلیس که بعضاً زیر بغل یا پاشنه پای بازیکنان هم باعث شده داوران بازیکنان را در موقعیت آفساید تشخیص دهند و همین موضوع ناراضایتی‌های فراوانی را به همراه داشته است.

چندی پیش آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال که اکنون به عنوان مدیر بخش توسعه جهانی فوتبال فعالیت دارد، از لزوم تغییر در قانون آفساید سخن به میان آورد و اکنون اینفانتینو هم این موضوع را تأیید کرده است.

اینفانتینو در این باره گفت: بحث آفساید موردی است که ما باید به آن نگاهی دوباره بیندازیم و من به شخصه موافق پیدا کردن راهی برای تجدید نظر در قانون آفساید هستم تا ببینیم که آیا این تغییر کمک می‌کند یا نه چون به نظر من این موضوع بیشتر به درک شرایط مرتبط است. برخی از تصمیمات بسیار موشکافانه هستند و برای مردمی که صحنه را می‌بینند بسیار سخت است که تشخیص دهند آفساید بوده است یا نه. به همین دلیل ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم قانون آفساید را شفاف‌تر کنیم. البته ما الان به این موضوع در حد بحث می‌پردازیم و قرار نیست که هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ شود چون هیچ پیشنهادی روی میز نیست. با این وجود ما در این باره صحبت خواهیم کرد تا ببینیم که آیا لزومی برای تست قانون جدید وجود دارد یا نه.

اینفانتینو در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تعریف یک معیار جدید برای رفع مشکلات مربوط به آفساید‌ها وجود دارد یا نه تأکید کرد: با این کار مسئله اصلی حل نمی‌شود. حتی اگر ما یک فاصله 10 سانتیمتری را برای اعلام آفساید ضروری بدانیم، در صورتی که فاصله دو بازیکن 11 سانتی‌متر باشد، باز هم برای تشخیص آن مشکل به وجود می‌آید. اگر فاصله آنها 10 و نیم سانتی‌متر باشد چطور... این کارها چیزی را حل نمی‌کند.

رئیس فیفا مشکلات و جنجال‌های به وجود آمده درباره VAR در لیگ برتر انگلیس را نتیجه بررسی‌های افراط گونه صحنه‌های مشکوک دانست و ادامه داد: در ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و آلمان، این جنجال‌های درباره تشخیص آفساید با VAR وجود ندارد. این مسئله را نمی‌توان یک مشکل دانست بلکه چیزی است که باید به آن نگاه دقیق‌تری داشت. به نظر من شیوه استفاده از VAR‌ است که مشکل‌ساز می‌شود نه خود آن. وقتی شما 10 دقیقه وقت را صرف تشخیص آفساید می‌کنید، آن وقت خب ممکن است نارضایتی‌هایی از شیوه استفاده از آن شکل بگیرد.

اینفانتینو در نهایت این موضوع که جنجال‌های به وجود آمده توسط VAR ممکن است منجر به حذف کامل آن از فوتبال شود، تأکید کرد: تا جایی که فیفا می‌داند و این مسئله به آن مربوط می‌شود، VAR آمده که بماند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها