کد خبر: 381903
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

نیلوفر اردلان:

امیدوارم روزی تیمم را روی سکوی جهانی ببینم/ نمی‌گویم لژیونر شدن برایم مهم نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال ایران گفت: امیدوارم روزی برسد که تیمم را روی سکوی جهانی ببرم.

امیدوارم روزی تیمم را روی سکوی جهانی ببینم/ نمی‌گویم لژیونر شدن برایم مهم نیست
کد خبر: 381903
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتسال بانوان زیر 23 سال ایران در تورنمنت کافا موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند. هدایت این تیم برعهده نیلوفر اردلان بود که سالها در تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال به میدان رفته و امسال نخستین حضورش را در تیم ملی به عنوان مربی تجربه می‌کرد.

نیلوفر اردلان مصاحبه‌ای انجام داده که در زیر می‌خوانید:

* با تیم ملی زیر 23 سال در تورنمنت کافا به عنوان قهرمانی رسیدی، سطح مسابقات چطور بود؟

این تورنمنت برای نخستین بار در فوتسال برگزار شد. کار بزرگی بود چون عیار تیم‌ها مشخص شد و اینکه آسیای مرکزی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در فوتسال دارد. ما به عنوان قهرمانی رسیدیم و از همان ابتدا هدف همین بود. بچه‌های ما در لیگ برتر بازی می‌کنند و این مزیتی است که ایران نسبت به سایر کشورها دارد. تکنیک ناب ایرانی چیزی است که در بچه‌های ما مشهود است. کشورهای دیگر به خاطر فوتبالیست بودن فقط آمادگی جسمانی بالایی داشتند.

* نسبت به همدوره‌های خودت خیلی زود وارد عرصه مربی‌گری شدی...

من مدرک A فوتبال آسیا و سطح یک فوتسال را دارم. A1 بدنسازی مختص فوتبال را دارم. کلاس‌های دانش‌افزایی مختلفی را هم از طرف فدراسیون و هم شخصی رفته‌ام. هر کسی روند زندگی‌اش به یک سمتی می‌رود و من الان خدا را شکر می‌کنم که در این مسیر قدم گذاشتم، خدا را شکر می‌کنم امسال با مجموعه خوب سایپا کار می‌کنم که توانستیم در جمع 4 تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود کنیم. چهاربازی سخت در پلی‌آف داریم امیدوارم بتوانیم از حق‌‌مان دفاع کنیم. بازی‌های سختی در پیش داریم اما امیدوارم به آنچه لایق همه بچه‌هاست برسیم. در ارتباط با شخص خودم باید بگویم لطف خدا بوده امیدوارم بتوانم تا انتها تمام توان و دانشی را که دارم در اختیار بازیکنان ملی و سایپا بگذارم، از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

*شما سابقه بازی در فوتسال و فوتبال را داری، تیم ملی ایران سال آینده در جام ملت‌های فوتسال آسیا باید به میدان برود شرایط تیم را چطور می‌بینی؟

با توجه به اینکه امسال لیگ سخت و فشرده‌ای داشتیم تعداد مصدومیت بازیکنان بالا رفته است، فرشته کریمی رباط پاره کرده، سهیلا ملمولی هم به همین صورت. بقیه بچه‌ها هم مصدومیت جزئی دارند. شرایط واقعاً سخت است چون آنها هم باید برای تیم خودشان و هم تیم ملی بجنگند. کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری‌های زیادی در فوتسال داشته‌اند و بازی‌های تدارکاتی را هم در برنامه‌هایشان قرار داده‌اند. متأسفانه بازی‌های دوستانه ما لغو شده که این می‌تواند به تیم ملی ضرر بزند. آنچه که در بین دختران ایرانی همیشه معنا داشته غیرت و همت بازیکنان است. امیدواریم بازیکنان تیم ملی بتوانند در این دوره هم از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند.

* نیلوفر اردلان با وجود مادر بودن خیلی خوب در ورزش هم فعالیت کرده این شرایط را چطور می‌بینی؟

لطف خدا شامل حال من بوده است. من وظیفه‌ مادری بر گردنم است، پسرم تا چند وقت دیگر 10 سالش به پایان می‌رسد. حالا وظیفه مادری بیشتر بر گردن من سنگینی می‌کند که به پسرم توجه کنم. من و پسرم مانند دو دوست در کنار هم هستیم با هم فوتبال می‌رویم، خیلی از مواقع پسرم سر تمرینات من حاضر می‌شود امیدوارم بتوانم مادر خوبی برای او باشم.

* با مربیان خارجی چقدر ارتباط داری و فکر می‌کنی چه دوره‌هایی لازم است برای به‌روزشدن اطلاعاتت بگذرانی؟

در هر کلاسی که شرکت می‌کنیم گروه‌هایی تشکیل می‌شود من با دو سه تا از دوستان ارتباط دارم،‌با هم صحبت می‌کنیم، دوست داریم بازی‌های تدارکاتی هم با هم باشیم در تلاش هستیم این کار صورت بگیرد امیدوارم با این دوستی‌ها بازیکنان هم سود ببرند و برگزاری بازی‌های دوستانه بتواند باعث بالا رفتن روحیه تیم شود.

* آیا برنامه‌ات این است که مربی‌گری در داخل ادامه بدهی یا اگر پیشنهاد خارجی داشته باشی به آن فکر می‌کنی؟

فعلاً با تیم سایپا و تیم ملی کار می‌کنم، وظیفه‌ام این است به تیم ملی کشورم کمک کنم. همه به عنوان مربی یا بازیکن رویای لژیونر شدن را دارند خوب است که آدم فرهنگ‌ها و دانش‌های جدید را یاد بگیرد اگر بگویم نه حرف درستی نزده‌ام اما در حال حاضر هیچ پیشنهادی نیست که بخواهم به صورت جدی روی آن فکر کنم. تمام تمرکز من روی تیم ملی و تیم سایپا است.

*دورنمای کاریت کجاست الان که وارد مربی‌گری شده‌ای می‌خواهی به کجا برسی؟

سطح آسیا آرزوی هر مربی است. آرزو می‌کنم بتوانم روزی تیمم را روی سکوی جهانی بنشانم.

* ما در فوتسال بانوان مربی توانمندی به نام شهرزاد مظفر داشتیم که خودت سال‌ها با او کار کرده‌ای در دوره فعالیت جدید با او ارتباطی داری؟

شهرزاد مظفر جز مربیان برتر آسیاست من افتخار شاگردی او را داشتم. صحبت کردن با او و مشاوره گرفتن برای همه ما می‌تواند مفید باشد. زمانی که بازی می‌کردم تلاش کردم چیزهای زیادی از خانم مظفر یاد بگیرم. در حال حاضر در کویت است و شرایط متفاوتی دارد اما در کل جزو مربیانی است که به شخصه نکات زیادی از او یاد گرفتم و سرلوحه کارم قرار دادم. نظم و دانشش و اینکه هیچ وقت از علم و آموختن خسته نمی‌شد باعث شد تا جزو مربیان الیت AFC باشد.

* وضعیت سایپا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

سایپا جزو 4 تیم راه یافته به پلی‌آف است ما مصدوم داریم اما سعی کردیم در یکی دو بازی آخر به آنها استراحت دهیم و از بقیه بچه‌ها استفاده کنیم هفته آینده لیگ تمام می‌شود با تمام قوا به مصاف رقبای سرسخت خواهیم رفت. با تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بازیکنان باتجربه و ملی‌پوش دارند، امیدوارم تیم ما به قهرمانی برسد که این موضوع دور از دسترس نیست.

* حرف پایانی؟

از فدراسیون فوتبال، نایب‌رئیس و آقای ساکت تشکر می‌کنم امیدوارم با حمایت‌های آنها بتوانیم از دل تیم فوتسال زیر 20 سال کمک شایانی به تیم بزرگسالان داشته باشیم هدف از تشکیل این تیم پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان بوده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها