کد خبر: 370682
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۹:۳۵:۲۱
| |

رکوردهایی که امشب در ال کلاسیکو به ثبت می‌رسد

در دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید ممکن است رکوردهای تاریخی به ثبت برسد.

رکوردهایی که امشب در ال کلاسیکو به ثبت می‌رسد
کد خبر: 370682
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۷ ۰۹:۳۵:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌منیژه موذن: به نقل از آس، امشب (چهارشنبه) چهارمین ال کلاسیکو معوقه تاریخ فوتبال اسپانیا برگزار می‌شود. این اتفاق از سال 1972 رخ نداده بود. اگر رئال مادرید پیروز شود دومین باری خواهد بود که صدرنشینی را از بارسلونا در مقابل هوادارانش می‌گیرد.

یکی بیشتر برای بارسلونا

تاکنون 242 ال کلاسیکو رسمی برگزار شده که 96 پیروزی از آن بارسا شده است و مادرید 95 بار حریفش قدیمی‌اش را شکست داده است. همچنین 51 بازی با تساوی به پایان رسید. آبی‌اناری‌ها و سفیدپوشان در نوکمپ 85 بار روبرو شدند که برتری میزبان در این دیدارها کاملا آشکار است. تیم کاتالانی در زمین خود 44 پیروزی و 21 تساوی کسب کرد. این در حالی است که تنها 20 بار شکست خورد.

802 گل

گل‌های ال کلاسیکو به این شکل تقسیم می‌شود: 403 گل برای رئال مادرید و 399 گل برای بارسا. صدمین گل سفیدپوشان را باریناگا، دویستمین را ختنو، سیصدمین را زامورانو و چهارصدمین را کریستیانو رونالدو به ثمر رساندند. برای آبی‌اناری‌ها صدمین گل را سسار به ثمر رساند. گل دویستم به نام شوستر ثبت شد و لوییس انریکه سیصدمین گل را وارد دروازه مادرید کرد.

معوقه‌ها

نخستین باری که ال کلاسیکو به تعویق افتاد به سال 1929 برمی‌گردد. اغلب بازیکنان دو باشگاه به تیم ملی دعوت شده بودند به همین خاطر دیدار بارسا و مادرید در یک روز دیگر برگزار شد. در سال 1968 مرگ خولیو سسار بنیتس این بازی را به تعویق انداخت. سومین بار در سال 1972 بود که نمی‌خواستند ال کلاسیکو در میان "هفته مقدس" برگزار شود.

تساوی در لالیگا

میانگین پیروزی‌ها در لالیگا برای هم دو تیم برابر است. سهم هر یک 72 برد است و 34 بازی با تساوی به پایان رسید. مادرید توانست 286 گل به ثمر برساند و سهم بارسا 288 گل است. در 9 بازی اخیر سفیدپوشان تنها یک بار پیروز شدند که به دوم آوریل 2016 برمی‌گردد. مادرید در نوکمپ 2 بر یک پیروز شد.

صدرنشینی

بارسا تاکنون در خانه در 21 بازی به عنوان صدرنشین برابر مادرید قرار گرفته و توانسته است 15 پیروزی و چهار تساوی کسب کند. همچنین دو بار مغلوب شد. در آن دو پیروزی که مادرید کسب کرد فاصله‌اش تا صدر جدول شش و 10 امتیاز بود. سفیدپوشان در سال 1930 توانستند 4 بر یک پیروز شوند و در سال 2016 شکست 2 بر یک تیم کاتالانی را رقم زدند.

جدید

برای نخستین بار است که مادرید و بارسلونا در نوکمپ با امتیاز برابر مقابل هم قرار می‌گیرند.

احتمال

رئال مادرید می‌تواند برابر هواداران آبی اناری صدرنشینی را از آنها بگیرد. این اتفاق تنها یک بار در تاریخ افتاد. این افتخار نصیب اسپانیول شده بود که توانست با گل گلاریا یک بر صفر بارسا را شکست دهد (چهارم مارس 1973). با این نتیجه اسپانیول صدرنشین شد.

سرخیو راموس

مدافع اسپانیایی امشب می‌تواند رکورد بیشترین حضور در ال کلاسیکو را با 43 بازی به خود اختصاص دهد. او از پاکو خنتو و مانولو سانچیس (رئال مادرید) و ژاوی ارناندس (بارسلونا) با 42 بازی پیشی می‌گیرد. از طرفی مسی با ژاوی برابر می‌شود.

زین الدین زیدان

سرمربی رئال مادرید 9 بار (پنج بار به عنوان بازیکن و چهار بار به عنوان سرمربی) به نوکمپ رفته است. او در زمان بازی دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرد. هنگام مربیگری دو برد و دو تساوی به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها