کد خبر: 367956
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۱:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی باشگاه استقلال؛

استراماچونی ایران را ترک کرد/ بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین: زرینچه نمی‌تواند جانشین خوبی برای استراماچونی باشد/ حساب‌های بانکی استراماچونی بلوکه شد/ فتحی استعفا کرد؟/ استعفای فتحی تکذیب شد/ اولیایی یا فتح الله‌زاده جانشین فتحی می‌شوند/ فتح‌الله‌زا

آندره استراماچونی موفق شده ایران را به مقصد ترکیه ترک کند.

استراماچونی ایران را ترک کرد/ بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین: زرینچه نمی‌تواند جانشین خوبی برای استراماچونی باشد/ حساب‌های بانکی استراماچونی بلوکه شد/ فتحی استعفا کرد؟/ استعفای فتحی تکذیب شد/ اولیایی یا فتح الله‌زاده جانشین فتحی می‌شوند/ فتح‌الله‌زا
کد خبر: 367956
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آندره استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال قراردادش را با این تیم به صورت یک‌طرفه فسخ کرد.

این تصویر از استراماچونی در فرودگاه نشان می‌دهد که صبح امروز با یک پرواز خارجی و از طریق CIP فرودگاه امام خمینی (ره)، تهران را به مقصد ترکیه ترک کرده است.

استراماچونی

زرینچه نمی‌تواند جانشین خوبی برای استراماچونی باشد

محسن بیاتی‌نیا مهاجم پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره مربی بعدی باشگاه استقلال گفت: فکر نمی‌کنم کسی بتواند به استقلال کمک کند. بازیکنان استقلال شاید بتوانند در چند بازی آینده نظم تیمی خود را حفظ کنند، اما در آینده به مشکل می‌خورند. جواد زرینچه بازیکن بزرگی بوده، اما فکر نمی‌کنم بتواند مربی خوبی برای استقلال باشد. او در بحث فنی استقلال دخالتی نداشته و به همین دلیل نمی‌تواند مربی خوبی برای استقلال باشد.

استراماچونی در هواپیما هنگام ترک ایران

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم استقلال تهران به همراه سباستین لتو، با پرواز 8 صبح امروز از طریق فرودگاه امام خمینی ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

این تصویر از حضور سرمربی ایتالیایی جدا شده استقلال در هواپیمایی است که با آن ایران را ترک کرده است.

استراماچونی

حساب‌های بانکی استراماچونی بلوکه شد

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال دیروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های ایتالیایی قرار داد، از فسخ یک طرفه قراردادش با استقلال خبر داد.

حدود 16 ساعت پس از انتشار این خبر، باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای راجع به فسخ قرارداد استراماچونی توضیح داد.

در این اطلاعیه عنوان شده که بلوکه شدن حساب‌های بانکی استراماچونی در ایتالیا باعث فسخ قرارداد از این مربی شده است.

براساس اطلاعیه باشگاه استقلال، واریز پول از حسابی غیر از حساب ارزی باشگاه باعث شده که حساب‌های بانکی استراماچونی در ایتالیا بلوکه شود و به همین دلیل وکلای استراماچونی با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال، اعلام کردند که این مربی ایتالیایی دیگر قادر به همکاری نیست.

جزئیات فسخ قرارداد استرا با استقلال از زبان خبرنگار ایتالیایی

س از خبر رسمی فسخ قرارداد استراماچونی، جانلوکا دی‌مارتزیو خبرنگار نزدیک به این مربی ایتالیایی هم گزارشی را در این ارتباط منتشر کرد. دی مارتزیو که در ماه های گذشته هم خبرهای اختصاصی از وضعیت استراماچونی منتشر کرده بود، درباره تصمیم این مربی نوشت: «استراماچونی به ماجراجویی در ایران پایان داد و قراردادش را با استقلال فسخ کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «ماجرای استراماچونی در ایران رسما به پایان رسید. بعد از ماه های پر تلاطمی که با تنش های زیادی با باشگاه وجود داشت، استراماچونی به خاطر نقض جدی قراردادش از سوی استقلال (در میان این موارد بی نظمی در پرداخت هم وجود دارد) آنرا فسخ کرد. این تصمیم با عصبانیت هواداران مواجه شد تا حدی که رئیس و هیات مدیره استقلال هم در آستانه استعفا قرار دارند.»

در ادامه این گزارش به موفقیت های استراماچونی در استقلال و پیروزی های این تیم و صدرنشینی در لیگ برتر اشاره شده و آمده است: «استراماچونی جایزه بهترین مربی آسیا در ماه نوامبر را کسب کرد و با استقلال به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کرد. علاوه بر این حسرت بزرگی از عدم حضور استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ماه ژانویه وجود داشت.»

در بخش پایانی گزارش خبرنگار ایتالیایی بیانیه استراماچونی برای فسخ قرارداد ذکر شده است.

اطلاعیه باشگاه استقلال درباره وضعیت استراماچونی

این باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به هواداران استقلال درباره وضعیت سرمربی آبی‌ها توضیحاتی ارائه داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

هواداران فهیم و محترم باشگاه بزرگ استقلال

همان‌گونه که تاکنون از رسانه‌های مختلف در جریان قرار گرفته‌اید سرمربی تیم استقلال و همکاران محترم ایشان با ارسال نامه‌ای به رسانه‌ها، جدایی خود را از باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند. در همین خصوص لازم برخود می‌دانیم مواردی را به اطلاع شما عزیزان برسانیم:

1- باشگاه استقلال ضمن تشکر از زحمات آقای استراماچونی و همکارانش، اعلام می‌کند که نسبت به تمامی بندهای قرارداد فی مابین با کادرفنی از زمان عقد قرارداد تاکنون پایبند بوده و تعهدات خود را انجام داده است.

2- در پی وصول نامه وکیل آقای استراماچونی، با ایشان (وکیل آقای استراماچونی) در کشور قطر تماس حاصل و جهت حفظ قرارداد و رفع ابهامات موجود، اقدام شد.

مطالبی که با وکیل آقای استراماچونی به صورت رسمی مطرح گردید، به شرح زیر است:

الف) باشگاه استقلال به قرارداد خود به مدت دو سال با آقای استراماچونی پایبند است.

ب) حقوق معوقه آقای استراماچونی قبل از موعد مقرر واریز شده بود ولی به علت مشکلات بانکی در حساب سرمربی محترم اعمال نشده است.

ج) درباره تقویت تیم و جذب بازیکنان در جلسه مشترک ضمن تبادل نظر اقدام خواهد شد.

متاسفانه با وجود این مکاتبات و مذاکرات تلفنی مکرر و مفصل، در روز یک‌شنبه 17 آذر (8 دسامبر) نامه‌ای از سه تن از وکلای آقای استراماچونی واصل و در آن عنوان شده که به علت تاخیر در پرداخت‌ها و از آن مهم‌تر واریز از حسابی به غیر از حساب ارزی باشگاه که منجر به مسدود شدن حساب سرمربی تیم در ایتالیا شده، استراماچونی قادر به ادامه همکاری نیست.

3- هواداران محترم استقلال استحضار دارند که به علت معضلات ناشی از تحریم‌ها، باشگاه استقلال فاقد حساب ارزی است. و حتی در صورت وجود حساب ارزی، با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، این باشگاه قادر به انجام هیچ تراکنشی با اروپا نیست و به ناچار در این مدت از حساب‌های خارج از کشور اقدام به انتقال وجه به حساب سرمربی محترم کرده است.

4- لازم به ذکر است که باشگاه استقلال طی مکاتباتی مکرر از سرمربی محترم درخواست افتتاح حساب در کشور ترکیه را کرد. با این حال و با وجود تهیه بلیت و مهیا کردن مقدمات سفر ایشان و دستیارانش در روز بعد از بازی با سپاهان (یک‌شنبه 10 آذر)، ایشان از سفر امتناع ورزید.

5- با توجه به مسائل مطرح شده، وکیل ایشان درخواست اصلی خود را تقلیل قرارداد استراماچونی از 2 سال به یک سال را ارائه کرد!


در پی این درخواست عجیب، باشگاه استقلال ضمن مخالفت با تقلیل مدت قرارداد، اعلام کرد که حقوق معوقه در روز دوشنبه (18 آذر) به حساب آقای استراماچونی در پی برگشت حواله قبلی، مجددا واریز خواهد شد.


در این میان وکیل آقای استراماچونی به یکباره درخواست واریز به یکی از حساب‌های ایشان در کشور جمهوری چک را کردند.

6- مطابق مستندات، آقای استراماچونی مجاز به فسخ یک طرفه قرارداد نبوده و باشگاه استقلال کماکان قرارداد فی مابین را دارای اعتبار تلقی می‌کند و آماده حل و فصل مسائل در جلسه رودر رو و مانند سابق را دارد.

7- روز گذشته به دعوت هیات مدیره و مدیرعامل جلسه‌ای برای آقای استراماچونی تدارک دیده شد که ایشان در این جلسه نیز حاضر نشدند.

8- از هواداران عزیز استقلال می‌خواهیم مثل همیشه این تیم را حمایت کنند. مدیریت و هیات مدیره باشگاه استقلال به طور قطع با حفظ شان نام بزرگ استقلال، از مطالبه هواداران و منافع ملی حمایت می‌کنند.

9- بدیهی است که در جهت تنویر افکار عمومی، تمامی اسناد مربوطه بانکی و مکاتبات قابل انتشار خواهد بود.

10- متاسفانه تا بامداد امروز اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال، تلاش‌های خود را در جهت برقراری ارتباط و گفت‌وگو با سرمربی از طریق تلفن همراه و حضور در محل سکونت ایشان، انجام دادند اما این ارتباط میسر نشد.

استراماچونی

هیات مدیره در آستانه استعفای دسته‌جمعی

بعد از اتفاقات رخ‌داده پیرامون جدایی آندره‌آ استراماچونی، شنیده می شود که امیرحسین فتحی از سمت خود استعفا کرده و از مدیریت استقلال خداحافظی کرده است.

براساس اخبار دریافتی، اعضای هیات مدیره باشگاه نیز قصد دارند تا استعفای کتبی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وزیر ورزش و جوانان ارائه کنند تا این باشگاه دستخوش تغییرات مدیریتی به صورت گسترده شود.

اولیایی یا فتح الله‌زاده چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود؟

امیرحسین فتحی در حالی خبر استعفای خود را منتشر کرد که منابع نزدیک به وزارت ورزش می گویند نامه برکناری اش امضا شده بود.


شنیده ها حاکی است کاظم اولیایی و علی فتح الله زاده گزینه های جانشینی امیرحسین فتحی تا دقایقی دیگر برای مذاکره به وزارت ورزش می روند.

تا انتخاب مدیرعامل جدید، خلیل زاده سرپرست موقت باشگاه خواهد بود.

فتح الله زاده: صحبتی با من برای مدیرعاملی استقلال نشده

وضعیت غیر عادی که در باشگاه استقلال بابت فسخ یک طرفه قرارداد توسط استراماچونی رخ داده، باعث شده تا هواداران این تیم از شب گذشته در بهت و حیرت باشند. امروز تعدادی از هواداران مقابل باشگاه تجمع کرده و حتی وزیر ورزش را هم از گزند انتقادات خود بی امان نگذاشتند.

در همین راستا برخی منابع آگاه در وزارت ورزش و جوانان از جابجایی مدیریتی در استقلال و احتمال حضور علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل خبر دادند.

فتح الله زاده در این خصوص اظهار داشت: تماسی از سوی وزارت با من گرفته نشده اما من همیشه برای کمک به استقلال آمادگی دارم. در این شرایط معتقدم که هواداران باید صبور باشند؛ به خصوص که امروز تیم بازی دارد و تنهاست و نباید بگذارند که تیم در چنین شرایطی تنها بماند.

وی افزود: همیشه یک استقلالی هستم و هر کمکی ولو فکری هم شده دریغ نمی کنم. اکنون باید کنار باشگاه بود. لحظات بحرانی است اما باید بگویم که حتی بازگشت استراماچونی غیر ممکن نیست. این اتفاق می تواند رخ دهد. در دوره حضورم در باشگاه کارهای بزرگتر از این هم انجام داده ام.

فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که فکر می کند استعفای فتحی در این شرایط راهگشای باشگاه است یا خیر، گفت: اگر فتحی بماند، باید به او و همکارانش کمک کرد اما اگر هم نماند، زحمت خود را کشیده است. باشگاهداری در این شرایطی که از نظر انتقال ارز با مشکل روبرو هستیم، کار راحتی نیست.

استعفای فتحی تکذیب شد

پس از اتفاقات و تجمع هواداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه امیرحسین فتحی از مدیرعاملی باشگاه استقلال استعفا داده است.


اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در این خصوص اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شرایط را مدیریت کنیم. تا ساعاتی دیگر هم یکسری نکات را به صورت رسمی برای هواداران توضیح می‌دهیم.

باید مدیرعامل جدید بیاید

علی جباری در خصوص شرایط حال حاضر تیم و باشگاه استقلال اظهار داشت: اگر به مقابل باشگاه بیایید متوجه می‌شوید چه خبر است. تنها راه این است که مدیریت باشگاه عوض شود و یک مدیریت جدید بیاید. باید کسی بیاید که مورد توجه هواداران باشد و برود با استراماچونی صحبت کند و او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگرداند، وگرنه با این گروه و این اوضاع و احوال نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. بهترین راه استعفای فتحی است. هوادار نمی‌تواند تحمل کند. باید یک نفر دیگر وارد عمل شود، با استراماچونی صحبت کند و او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بازگشت راضی کند.

درگیری هواداران استقلال با یک پیشکسوت

برخی از هواداران تیم فوتبال استقلال از صبح امروز (دوشنبه) در اعتراض به فسخ قرارداد آندره‌آ استراماچونی با این باشگاه، مقابل ساختمان باشگاه استقلال تجمع کرده‌اند. این در حالی است که با گذشت زمان به تعداد این هواداران اضافه می‌شود.

در حالی که هواداران استقلال علیه مدیران باشگاه شعار می‌دادند، مهدی کشاورز پیشکسوت باشگاه استقلال که به میان آنها آمده بود، با این هواداران درباره مشکلات پولی و انتقال پول که برای باشگاه ایجاد شده، صحبت کرد، اما هواداران ناراضی استقلال با او درگیر شدند. یکی از آنها گفت که مدیران باشگاه باید پاسخگو باشند، نه اینکه یک پیشکسوت مانند کشاورز را به میان هواداران بفرستند.

همچنین یکی از کارمندان باشگاه استقلال به هواداران ناراضی گفت که استراماچونی هنوز ایران را ترک نکرده است! این در حالی است که سرمربی ایتالیایی آبی‌ها صبح امروز، ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

هواداران حاضر مقابل ساختمان باشگاه استقلال، شعارهایی علیه امیرحسین فتحی، وزارت ورزش و جوانان و مسعود سلطانی‌فر سر دادند و خواستار برکناری مدیرعامل آبی‌ها شدند. استقلالی‌ها جواد زرینچه، سرپرست تیم محبوب‌شان را نیز از شعارهای خود بی‌نصیب نگذاشتند.

در حالی که میان هواداران شایعه شده بود که فرهاد مجیدی به‌زودی هدایت استقلال را بر عهده می‌گیرد، آنها از این انتخاب ناراضی هستند و معتقدند مجیدی در زمان مربیگری در استقلال، کارنامه قابل قبولی از خود ارائه نکرده است.

هواداران استقلال

وضعیت قرمز در ساختمان آبی‌ها

بیش از هزار هوادار استقلال از صبح امروز (دوشنبه) مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کرده‌اند تا به مدیران این باشگاه برای فسخ قرارداد آندره‌آ استراماچونی اعتراض کنند.

آنها به تشویق سرمربی ایتالیایی استقلال پرداختند و شعارهایی چون «تیم بدون استرا، نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم» و «فتحی یادت باشه، استرا باید باشه» سر دادند. این هواداران تأکید داشتند آبی‌پوشان بدون استراماچونی نباید در دیدار امروز مقابل پیکان حاضر شوند. آنها در ادامه به تشویق علی فتح‌الله‌زاده پرداختند.

همچنین زمانی که هر یک از کارمندان باشگاه استقلال با خودروی خود از ساختمان باشگاه خارج می‌شود، خودروی آنها مورد هجوم هواداران قرار می‌گیرد. هواداران معترض همچنین به درهای پارکینگ باشگاه هجوم آوردند و آن را شکستند. هواداران پس از شکستن درها، وارد پارکینگ شدند و گوشی‌ها یا دوربین‌های خبرنگارانی را که از آنها فیلم می‌گرفتند، شکستند. آنها بعد از ورود به ساختمان باشگاه به طبقات مختلف هجوم بردند.

استقلالی‌ها همچنین به امیرحسین فتحی مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه فحاشی کردند.

معاون باشگاه کتک خورد

هواداران عصبانی در ادامه اعتراض خود علیه وزیر ورزش و جوانان شعار دادن و او را مسئول رفتن استراماچونی دانستند.

همچنین یکی از معاونان باشگاه استقلال که برای آرام کردن هواداران بین آنها حاضر شده بود، توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هواداران استقلال

ورود پلیس امنیت به جمع معترضین استقلال

در شرایطی که حدود 500 نفر از طرفداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه تجمع اعتراض آمیز انجام دادند و خواستار جدایی مدیران این باشگاه هستند پای پلیس هم به ساختمان باز شد.

بعد از اینکه تعدادی از طرفداران معترض قصد حضور در طبقات ساختمان باشگاه استقلال را داشتند ماموران کلانتری منطقه سعادت آباد وارد عمل شده و با متفرق کردن افراد، ساختمان را نیز تخلیه کردند.

نیروهای انتظامی از کارمندان این باشگاه خواستند تا ساختمان را هر چه سریع‌تر ترک کنند، البته این اتفاق نیز رخ داده و در حال حاضر ساختمان باشگاه خالی از جمعیت است.

بی‌خبری عجیب استقلالی‌ها از استراماچونی!

اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال دیشب (یک‌شنبه) پس از قطع همکاری استراماچونی با این باشگاه، در محل اردوی این تیم در هتل المپیک حضور پیدا کردند و پس از برگزاری جلسه‌ای با اعضای تیم، تصمیم گرفتند به محل سکونت استراماچونی بروند تا شاید بتوانند او را برای بازگشت به استقلال راضی کنند.

با این حال تلاش مدیران استقلال سودی نداشت و وقتی آن‌ها به خانه استراماچونی مراجعه کردند، متوجه شدند که سرمربی ایتالیایی تیم‌شان در خانه‌اش حضور ندارد و آن‌ها دست خالی بازگشتند.

پس از این اتفاق، امروز صبح (دوشنبه) تصویری از استراماچونی در فرودگاه امام خمینی (ره) منتشر شد که نشان می‌داد که سرمربی ایتالیایی استقلال ایران را ترک کرده است. نکته عجیب ماجرا این است که مسوولان استقلال دوباره از تصمیم استراماچونی بی‌خبر بودند و نمی‌دانستند که او قصد ترک ایران را دارد و در حال حاضر از سرمربی تیم‌شان بی‌خبرند.

در هر صورت باید دید که مدیران استقلال می‌توانند فرصت مذاکره مستقیم با استراماچنی را پیدا کنند یا نه. در حال حاضر تنها امید استقلالی‌ها این است که مدیران این تیم با عملی کردن قولشان، امروز (دوشنبه) مطالبات استراماچونی را پرداخت کنند تا شاید این مربی ایتالیایی راضی به بازگشت شود.

اجازه خروج از کشور به مربی استقلال داده نشد

عمر دانسی مربی تیم استقلال ساعت 4 صبح شب گذشته قصد خروج از کشور را از فرودگاه امام خمینی داشت که با ممانعت مسئولین مواجه شد.

مربی تیم استقلال ساعت‌ها در فرودگاه منتظر ماند تا مجوز خروجش صادر شود اما بنا به دلایل نامعلوم این امر میسر نشد.

تیم فوتبال استقلال عصر امروز در حالی در ورزشگاه شهدای قدس به مصاف پیکان تهران خواهد رفت که آندره استراماچونی و کمک‌هایش در اردوی این تیم حضور ندارند.

استراماچونی به خاطر پرداخت‌های نامنظم جدا شد

روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» در گزارشی اتفاقی که روز گذشته رخ داد و آندرا استراماچونی تهدید خود را مبنی بر کناره‌گیری از سرمربیگری استقلال عملی کرد، تحلیل کرد.

این نشریه نوشت: دوره استراماچونی در استقلال به سر رسید. ماجرای مربی ایتالیایی روی نیمکت تیم ایرانی به پایان رسید. همانگونه که قبلا هم گزارش شد، مشکل اصلی پرداخت‌های نامنظم در پرداخت حقوق سرمربی سابق اینترمیلان و همکارانش عنوان شد. در واقع، تیم ایرانی به خاطر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی مجبور به پرداخت‌های نامنظم شد.

این نشریه ادامه داد: استراماچونی ماجراجویی در استقلال را در تاریخ 13 ژوئن سال 2019 با امضای قراردادی 2 ساله آغاز کرد. داستانی غیرقابل توصیف برای سرمربی سابق اینتر در تهران رقم خورد. ابتدا یکسری از قول‌ و قرارهای تجاری و غیره و شروع فصلی فاجعه‌بار حاصل شد. بعد تیم نجات یافت تا جایی که تا پله نخست جدول صعود کرد. یک افسانه شبیه به آنچه برای کلادیو رانیری و لسترسیتی رخ داد، بوجود آمد. تیم او 8 برد متوالی کسب کرد و عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ را به خود اختصاص داد. به این ترتیب، استراماچونی محبوب هواداران شد.

پوریا پورسرخ: واى به حالتون اگه استرا بره...

پوریا پورسرخ، بازیگر سینما و تلویزیون که طرفدار دوآتشه استقلال است در واکنش به فسخ قرارداد استراماچونی از مدیران باشگاه به‌شدت انتقاد کرد و نوشت: یعنى خونى بود که به دل طرفداراى استقلال نکنید... واى به حالتون اگه استرا بره از این تیم... این دیگه تیام و چپاروف و پاتوسى و الهیار نیست... آخر هر فصل با کلى نقشه، ستاره تیم رو فرارى می‌دادید... این دفعه چقدر دردتون اومد که تا آخر فصل هم نتونستید صبر کنید...

استراماچونی

آقای استراماچونی در دسترس نیست!

اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال شب گذشته بعد از جلسه با بازیکنان و جواد زرینچه و بهزاد غلامپور راهی منزل آندره‌آ استراماچونی شده تا با وی برای ادامه همکاری با استقلال صحبت کنند.

امیر حسین فتحی و میرشاد ماجدی 2 عضو هیئت‌مدیره استقلال بعد از پایان جلسه با بازیکنان به نمایندگی از اعضای هیئت مدیره ساعت 23:30 شب گذشته هتل المپیک را به مقصد منزل استراماچونی ترک کردند اما بعد از گذشت حدود 3 ساعت موفق به دیدار با این مربی ایتالیایی نشدند.

ظاهرا به هنگام مراجعه اعضای هیئت‌مدیره استقلال وی در منزل حضور نداشته و به همین دلیل نمایندگان هیئت مدیره حدود ساعت 2 بامداد این محل را ترک کردند.

استراماچونی روز گذشته بعد از عدم شرکت در کنفرانس خبری و همچنین تمرین استقلال، از طریق وکیل خود خواستار فسخ قرارداد با استقلال شده و راضی به مذاکره با مسئولان این باشگاه نیست. از سوی دیگر استقلالی‌ها امروز تصمیم دارند مطالبات این مربی را به حساب وی در کشور ترکیه حواله کنند اما به نظر می رسد سرمربی ایتالیایی به دلایل مختلف تصمیم ندارد با استقلال همکاری کند.

قرار است باشگاه استقلال به دلیل اتفاقات رخ داده اطلاعیه ای را صادر و با جدایی استراماچونی به صورت رسمی مخالفت کند.

واکنش AFC به جدایی استراماچونی از استقلال

در حالی که مدیران استقلال در تلاش هستند که با سرمربی ایتالیایی تیم‌شان مذاکره کنند اما تاکنون موفق به انجام این کار نشدند و حتی عکس رفتن این مربی از ایران در فرودگاه نیز منتشر شده است تا وضعیت در استقلال قرمز شود.

جدایی استراماچونی از استقلال در توییتر رسمی AFC بازتاب داشت و این صفحه تایید کرد که سرمربی آبی‌های پایتخت از سمت خود در این تیم کناره‌گیری کرده است.

استراماچونی

خلیل زاده: استراماچونی نمی‌تواند جدا شود

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: تکلیف آندره آ استراماچونی دوشنبه مشخص خواهد شد و تلاش ما بر این است او را متقاعد به ماندن کنیم.

وی افزود: تمام تلاش مجموعه باشگاه استقلال بر این است استراماچونی را در استقلال حفظ کرده چرا که به توانایی‌های فنی وی اعتقاد داریم.

خلیل زاده در پاسخ به این پرسش که آیا هیات مدیره باشگاه استقلال برای مذاکره با استراماچونی راهی منزل وی شده‌اند اعلام کرد: در مورد خودم می‌توانم بگویم که نرفته ام، اما نمی‌دانم آیا سایر اعضای هیات مدیره این کار را انجام داده‌اند یا خیر.

رییس هیات مدیره باشگاه استقلال در پایان گفت: استقلال بازیکنان خوبی در اختیار دارد و به امید خدا فردا پیکان را شکست داده و به صدرنشینی‌مان در لیگ برتر ادامه می‌دهیم.

واکنش وریا غفوری به فسخ قرارداد استراماچونی

واکنش وریا غفوری کاپیتان استقلال به اتفاقات روز گذشته این باشگاه و انتقاد از مدیریت آبی‌پوشان

استراماچونی

استراماچونی گزینه مربیگری باشگاه ایتالیایی

آندره‌آ استراماچونی که سابقه هدایت اودینزه در سری‌آ ایتالیا را دارد چند ساعت بعد از ترک ایران و جدایی از استقلال به فهرست کاندیدا‌های هدایت این تیم بحران زده در ایتالیا اضافه و رقیب چهره‌ای همچون والتر زنگا شد.

بنا به نوشته وب سایت Messaggero همچنان دو نام نزدیک‌تر از هر مربی دیگری به نیمکت اودینزه در ادامه فصل سری‌آ وجود دارد اولین نام والتر زنگا و دیگری پاسکوآله مارینو، اما همچنان سران باشگاه به لوکا گوتی اعتماد دارند تا مقابل یوونتوس و کالیاری روی نیمکت بنشیند. گوتی مقابل ناپولی به تساوی ارزشمندی رسید و ثابت کرد می‌تواند به تیم سرو سامان بدهد، اما با این وجود طرفداران منتظر مربی بزرگی برای تیم محبوب‌شان هستند.»

این سایت در ادامه نوشت: «به احتمال فراوان در ژانویه مربی جدید به تیم خواهد آمد که یکی از میان زنگا یا مارینو خواهد بود، اما حالا یک ایده جدید هم به برنامه‌ها اضافه شده است. آندره‌آ استراماچونی که از استقلال جدا شد می‌تواند دوباره نیمکت اودینزه را در دست بگیرد و رقیبی جدی برای زنگا و مارینو تلقی شود.»

استراماچونی

بازتاب تجمع هواداران استقلال در رسانه‌های ایتالیایی

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال به دلیل برخی مشکلات مالی و هم‌چنین بلوکه شدن حساب‌هایش قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ و صبح امروز (دوشنبه) ایران را ترک کرد.

در پی این اتفاق اعتراضاتی از سوی هواداران استقلال در تهران صورت گرفته است. این اعتراض‌ها حساسیت زیادی ایجاد کرده و پلیس وارد عمل شده است تا اعتراض هواداران استقلال را کنترل کنند.

هواداران باشگاه استقلال به شدت به مدیران این باشگاه معترض هستند و خواستار برگشت سرمربی ایتالیایی به این تیم هستند.

گاتزتا ایتالیا نیز خبر داده که تمامی اعضای هیات مدیره استقلال استعفا دادند و قصد بر این است که قرارداد جدیدی با استراماچونی در این تیم منعقد شود.

وریا غفوری، سرمربی موقت استقلال شد

تیم فوتبال استقلال در حالی امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پیکان می رود که در نبود استراماچونی شنیده می شود وریا غفوری و دیگر کاپیتان های تیم دست به کار شدند و ارنج را برای بازی با حریف ارزیابی کردند.

وریا غفوری به نوعی در انتخاب ترکیب استقلالی ها نقش داشته و در این بازی سرمربی موقت آبی ها محسوب می شود و زرینچه همچنان در قالب سرپرست در استقلال ایفای نقش می کند.

جانشین استراماچونی ایرانی است

اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد که برای تکلیف کادرفنی تیم فوتبال این باشگاه هیئت مدیره امروز (دوشنبه) جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد شد.

خلیل‌زاده با اعلام این خبر تأکید کرد که باشگاه استقلال پس از جدایی آندره‌آ استراماچونی به دلیل مشکلات مالی، دیگر سراغ گزینه خارجی نخواهد رفت و سرمربی بعدی این تیم از میان گزینه‌های داخلی خواهد بود.

زرینچه استعفا داد

جواد زرینچه، سرپرست تیم استقلال تهران درخصوص ترک اردوی استقلال پیش از بازی مقابل پیکان تهران گفت: دکتر ستوده به من زنگ زد و گفت که جواد نرو و برای بازی فردا بمان. جلسه گذاشتند و گفتم که من کار فنی قبول نمی‌کنم. قرار نیست که سرمربی موقت استقلال باشم.

او ادامه داد:‌ وضعیت وحشتناک است و واقعا مناسب نبود. گفتم که بچه‌ها خودشان هستند و این کار را انجام می‌دهند. من قبل از بازی برابر پدیده از سمتم استعفا داده بودم و فتحی گفت که بمان و با این شرایط در تیم حضور داشت باش. در بازی امروز حضور دارم و پس از آن دیگر سرپرست استقلال نیستم.

وزارت ورزش پیگیر بازگشت استراماچونی به استقلال

مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسعود سلطانی‌فر برای حل مشکلات سرمربی ایتالیایی تیم استقلال گفت: وزیر ورزش از شب گذشته تماس‌های متعددی با مسئولان وزارت خارجه از جمله عراقچی و همین‌طور سفیر ایتالیا در ایران داشته است و امیدواریم به‌زودی با پیگیری «جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا از بازگشت استراماچونی و ادامه تعهدات او و همراهی با تیم استقلال خبرهای خوبی بشنویم.

وی افزود: رضایت هواداران و ادامه روند موفقیت استقلال دغدغه خاطر و سرمایه مدیریتی وزارتخانه است و از همان لحظه اعلام خبر جدایی استراماچونی، وزیر ورزش و جوانان از مدیرعامل و هیئت مدیره خواست به سرعت برای رفع این مشکل و استمرار فعالیت سرمربی ایتالیایی اقدام کنند.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: با پیگیری و دستورات وزیر ورزش و جوانان با رفع موانع تحمیلی ناشی از تحریم‌ها، حقوق معوقه سرمربی ایتالیایی تیم استقلال از مسیر سیستم بانکی کشور به سرعت در اختیار وی قرار می‌گیرد.

ناظمی درباره شایعه استعفای مدیرعامل استقلال تهران گفت: فعلا حفظ آرامش هواداران و تیم استقلال و بازگشت آقای استراماچونی در اولویت اول است و در این مورد بعداً اطلاع رسانی می‌کنیم.

«اولیایی» برای مدیرعاملی استقلال به وزیر ورزش برنامه داد

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال برنامه خود را برای مدیرعاملی این باشگاه تحویل وزیر ورزش و جوانان داد.

این خبر یعنی استعفای فتحی به احتمال فراوان با موافقت مسعود سلطانی‌فر روبرو خواهد شد.

خروج 3 پیشکسوت استقلال با اسکورت مأموران

در حالی که عصر امروز (دوشنبه) هنوز تعدادی از هواداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه حضور داشتند، محمد نوری، جواد قراب و علی جباری، سه پیشکسوت باشگاه استقلال با اسکورت مأموران امنیتی از باشگاه خارج شدند.

جباری پس از خروج درخصوص شرایط استقلال گفت که اگر مدیریت باشگاه تغییر کند، استقلال به روزهای خوبش بازمی‌گردد. محمد نوری هم گفت که باشگاه در حال فراهم کردن پول برای حل مشکلات است. او همچنین گفت که مشکلات استقلال با رفتن مسعود سلطانی‌فر از وزارت ورزش و جوانان حل می‌شود.

همچنین تعدادی از هواداران استقلال در مقابل ساختمان باشگاه درگیری مختصری داشتند که به خاطر حضور مأموران امنیتی در آن مکان، درگیری خود را به یک خیابان بالاتر منتقل کردند. با این حال این درگیری از دید مأموران پوشیده نماند و آنها با افراد درگیر برخورد کردند. مأموران همچنین گوشی افرادی را که از این صحنه فیلم گرفتند، ضبط و فیلم درگیری را پاک کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها