کد خبر: 364999
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۱۱:۰۹
| |

رییس فدراسیون بسکتبال:

مجموعه افراسیابی در اختیار فدراسیون بسکتبال قرار گیرد

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: مجموعه ورزشی افراسیابی به عنوان پاداش صعود به بازی های المپیک در اختیار بسکتبال ایران قرار گیرد.

مجموعه افراسیابی در اختیار فدراسیون بسکتبال قرار گیرد
کد خبر: 364999
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۸ ۱۲:۱۱:۰۹

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه پایگاه خبری وزارت ورزش، رامین طباطبایی با بیان اینکه سالن شهید افراسیابی از ابتدا متعلق به رشته بسکتبال بوده است، افزود:‌ در صورتی که این مجموعه در اختیار فدراسیون قرار گیرد حامی‌مالی جذب کرده ایم تا پس از بازسازی از سالن آن برای پوشش رویدادهای مختلف بهره گیریم. البته وزیر ورزش برای تامین هزینه 2 میلیارد تومانی آن حمایت لازم را از فدراسیون خواهد داشت.

وی در ادامه به نشست با اخیرش با سلطانی‌فر اشاره‌ کرد و گفت:‌ در این نشست گزارشی از فعالیت های 20 ماه گذشته فدراسیون به وزیر ورزش ارایه شد؛ ضمن اینکه در خصوص روند آماده سازی تیم‌ ملی بسکتبال و تیم‌های رده های مختلف سنی نیز گفت‌وگو کردیم.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت:‌ مشکلات زیرساختی بسکتبال در کشور از دیگر موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو با سلطانی‌فر بود و این مشکل به عنوان بزرگترین مشکل این رشته که همواره فعالان آن را آزار داده، مطرح شد.

به گفته طباطبایی نبود زیرساخت مناسب یا به عبارتی سالن های اختصاصی مناسب این رشته در کشور موجب شده رویدادهای مختلف این رشته فقط در سالن بسکتبال متعلق به فدراسیون پیگیری شود و با توجه به هم زمانی رویدادهای مختلف تیم‌ ملی و لیگ ها در رده های سنی مختلف از هفت صبح هر روز تا 12 شب اشغال است و امکان بازبینی و بازسازی احتمالی بسیار سخت است.

کمپ تمرینی بسکتبال در 2 هزار متر زمین مجموعه ورزشی آزادی احداث می شود

وی ادامه داد: وزیر وزرش در ادامه این نشست برای حل این مشکل بزرگ 2 هزار متر در مجموعه ورزشی آزادی در اختیار فدراسیون قرار داد تا در 2 سال آینده کمپ تمرینی مناسبی را برای بسکتبال کشور احداث کنیم. در این زمینه به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی دستور داده شد تا با جانمایی این زمین در کنار سالن بسکتبال فدراسیون، امکانات مناسبی برای فعالیت های بیشتر بسکتبال فراهم شود.

طباطبایی گفت: با بیان اینکه سالن شهید افراسیابی می تواند تحول بزرگی در روند توسعه‌ای بسکتبال کشور داشته باشد، گفت:‌ برای بازسازی این سالن ابتدا باید مشکلات را با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی حل کنیم و به طور قطع در صورت بازسازی بر اساس ضرورت، امکان استفاده از این سالن به دیگر فدراسیون‌ها داده خواهد شد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد و البته سلطانی‌فر در این خصوص نیز قول مساعد داد.

رییس فدراسیون بسکتبال یکی دیگر از محورهای نشست با وزیر ورزش و جوانان را پروتکل این وزارتخانه با کمیته ملی المپیک مبنی بر پرداخت حقوق به ورزشکاران و تیم‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند، عنوان کرد و توضیح داد: وزیر ورزش قول مساعد داد تا حقوق کادر فنی و بازیکنان ملی‌پوش نیز بر همین اساس پرداخت شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها