کد خبر: 348227
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران:

نقش پررنگ لیگ برتر در لیست تازه تیم ملی/ محمود کلهر: ویلموتس بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است/ فرزاد آشوبی: چرا بازیکنان شهرخودرو به تیم ملی دعوت نشدند؟

ویلموتس نشان داده نگاه ویژه‌ای به لیگ برتر ایران دارد و دعوت از 14 بازیکن لیگ برتری نشان از آن دارد که برخلاف کی‌روش به خوبی لیگ ایران را زیر نظر گرفته است. در این لیست نام بازیکنان جدیدی چون محمد محبی و مرتضی منصوری از سپاهان هم به چشم می‌خورد.

نقش پررنگ لیگ برتر در لیست تازه تیم ملی/ محمود کلهر: ویلموتس بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است/ فرزاد آشوبی: چرا بازیکنان شهرخودرو به تیم ملی دعوت نشدند؟
کد خبر: 348227
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مارک ویلموتس نام 23 بازیکن را برای بازی برابر کامبوج و بحرین اعلام کرده و دعوت نکردن از علیرضا جهانبخش به اردوی تیم ملی شاید مهم‌ترین نکته این لیست است. جهانبخش که با هزاران امید و آرزو راهی لیگ جزیره شد تاکنون نتوانسته عملکرد خوبی در برایتون از خود به نمایش بگذارد. همین اتفاق باعث شده مارک ویلموتس هم او را به تیم ملی دعوت نکند.

جای خالی بازیکنان شهرخودرو در تیم ملی

ویلموتس البته نشان داده نگاه ویژه‌ای به لیگ برتر ایران دارد و دعوت از 14 بازیکن لیگ برتری نشان از آن دارد که برخلاف کی‌روش به خوبی لیگ ایران را زیر نظر گرفته است. در این لیست نام بازیکنان جدیدی چون محمد محبی و مرتضی منصوری از سپاهان هم به چشم می‌خورد. بازیکنانی که ستاره لیگ لقب گرفته‌ و خودشان را به تیم ملی تحمیل کرده‌اند. البته ویلموتس هیچ بازیکنی را از شهرخودرو مشهد به تیم ملی دعوت نکرده و همین موضوع هم شاید پاشنه آشیل لیست جدید تیم ملی باشد. شهرخودرو این روزها نمایش خوبی در لیگ ایران دارد و شاگردان گل‌محمدی هم نشان داده‌اند که می‌توانند نماینده خوبی برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا باشند.

ویلموتس بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است

محمود کلهر بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیست جدید تیم ملی گفت: «مارک ویلموتس بهترین نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است. فردی سکان رهبری تیم ملی ایران را بر عهده گرفته است که نظارت خوبی روی لیگ برتر فوتبال ایران دارد و بازیکنان شایسته‌ای را به تیم ملی دعوت می‌کند. البته حضور وحید هاشمیان در کادر فنی تیم ملی هم توانسته به ویلموتس در انتخاب بازیکنان کمک کند. هاشمیان سعی می‌کند بازی‌های لیگ برتر را به خوبی زیر نظر بگیرد و همین موضوع باعث شده دست ویلموتس در تیم ملی هم باز باشد. همین نگاه کادر فنی تیم ملی به لیگ سبب می‌شود انگیزه بازیکنان و تیم‌های لیگ برتری بیشتر شود.»

باید به نظر ویلموتس احترام بگذاریم

کلهر درباره دعوت نشدن جهانبخش به تیم ملی هم گفت: «شاید اشکالاتی در انتخاب بازیکنان تیم ملی وجود داشته باشد، اما باید بپذیریم که این نظر شخصی مربی است و انتخابی هم که می‌کند بر مبنای تفکرات تاکتیکی خودش است. باید به نظر ویلموتس احترام بگذاریم تا بتواند ایده‌هایش را در زمین پیاده کند.»

ویلموتس علاقه زیادی به فوتبال هجومی دارد

او درباره سیستم تیم ملی برابر کامبوج و بحرین هم گفت: «ویلموتس در بازی برابر هنگ‌کنگ نشان داد علاقه زیادی به بازی هجومی دارد و فکر می‌کنم برابر کامبوج و بحرین هم با همین شیوه به میدان خواهد رفت. شاید اشکالاتی هنوز در تاکتیک تیم ملی وجود داشته باشد، با این حال تاکنون بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته است. البته خط دفاعی تیم ملی هنوز به هماهنگی کامل نرسیده، ولی به مرور زمان این مشکل هم برطرف خواهد شد.»

بازیکنان تیم ملی در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرده‌اند

کلهر در ادامه گفت: «کامبوج فوتبال قدرتمندی ندارد و ویلموتس به همین دلیل برخی بازیکنان را به تیم ملی دعوت نکرده است. بازیکنانی هم که به تیم ملی دعوت می‌شوند در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرده‌اند و در پست‌های خودشان بهترین هستند. فکر می‌کنم تیم ملی با این بازیکنان مشکلی برابر بحرین هم نخواهد داشت.»

چرا بازیکنان شهرخودرو به تیم ملی دعوت نشدند؟

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره لیست تیم ملی فوتبال ایران گفت: «فکر می‌کنم جای بازیکنان تیم شهرخودرو در این لیست خالی است؛ مخصوصاً بازیکنی مثل علی نعمتی که در خط دفاع این تیم به خوبی بازی می‌کند و یکی از نقاط قوت شهرخودرو در این فصل است. فکر می‌کنم با توجه به اینکه بازی کامبوج خیلی سنگین نیست ویلموتس می‌توانست به بازیکنانی چون نعمتی هم فرصت حضور در تیم ملی را بدهد.»

رویکرد ویلموتس نسبت به جهانبخش منطقی است

آشوبی با اشاره به دعوت نشدن علیرضا جهانبخش به تیم ملی فوتبال ایران گفت: «ویلموتس رویکردی منطقی در قبال جهانبخش اتخاذ کرده است. بازیکنی که در باشگاه خودش نیمکت‌نشین است، نباید به تیم ملی دعوت شود. بحثی بر سر توانایی جهانبخش نیست، اما با توجه به شرایط فعلی رویکرد کادر فنی تیم ملی بسیار منطقی است.»

نگاه ویلموتس به لیگ برتر به بازیکنان انگیزه می‌دهد

او با اشاره به دعوت از 14 بازیکن لیگ برتری فوتبال ایران و انگیزه‌ای که می‌تواند به بازیکنان حاضر در لیگ برتر بدهد توضیح داد: «بدون تردید این کار تاثیر زیادی بر لیگ برتر فوتبال ایران خواهد گذاشت. این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که بازیکنانی که امروز به عنوان لژیونر در خارج از ایران مشغول هستند هم روزی در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می‌کرده‌اند. دعوت ویلموتس از بازیکنان شاغل در ایران می‌تواند باعث شود بازیکنان بیشتری از ایران را در لیگ‌های خارجی ببینیم. این توجه ولیموتس به لیگ برتر سبب افزایش انگیزه بین بازیکنان و بالاتر رفتن کیفیت لیگ می‌شود.»

واقعیت‌ها را نمی‌توان کتمان کرد

او ادامه داد: «همه باید به دیدگاه ویلموتس احترام بگذارند و سلیقه مربی تیم ملی بر همه چیز ارجح است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا بازیکنی که در این چند هفته ابتدایی لیگ عملکرد خوبی در تیم باشگاهی خودش نداشته باید به تیم ملی دعوت شود؟ امیدوارم این نکات ریز در لیست‌های بعدی تیم ملی اصلاح شود. این اتفاق باعث می‌شود انگیزه همه بازیکنان در لیگ بالا رود. برخی از واقعیت‌ها را نمی‌شود کتمان کرد. در لیست جدید تیم ملی یک یا 2 بازیکن هستند که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند اما این اتفاق رخ نداده است. به غیر از این مورد لیست جدید تیم ملی بسیار شایسته است.»

بازیکنان ابزار دست مربی هستند

آشوبی در پایان با اشاره به نقش بازیکنان در بالا بردن کیفیت تیم‌ها گفت: «یحیی گل‌محمدی یک مربی تاکتیکی است و توانمندی‌های بالایی دارد؛ اما در نهایت این بازیکنان‌اند که ابزار دست مربیان هستند و بدون بازیکنان باکیفیت مربیان نمی‌توانند اندیشه‌های خود را در زمین پیاده کنند. تیم‌هایی که عملکردی موفق در لیگ دارند شایسته توجه بیشتری از سوی مربیان تیم ملی هستند. شهر خودرو یکی از تیم‌هایی است که می‌توانست در تیم ملی نماینده داشته باشد، چه هم از لحاظ تیمی و هم از لحاظ فردی کیفیت خود را به همه ثابت کرده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها