کد خبر: 345143
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۱:۳۷
| |

رئالِ زیدان؛ از جوجه اُردک زشت تا قوی سفید مادرید

هیچکدام از تیم‌های سویا و اوساسونا در بازی‌های اخیر خود مقابل رئال مادرید موفق نشدند حتی یک شوت به سمت دروازه کهکشانی‌ها شلیک کنند؛ موضوعی که با آنچه در پاریس برای شاگردان «زین الدین زیدان» رخ داد، تفاوت فاحشی دارد.

رئالِ زیدان؛ از جوجه اُردک زشت تا قوی سفید مادرید
کد خبر: 345143
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۰۹:۰۱:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ آلفونس آرئلوآ در نخستین حضور خود در چارچوب رئال و با توجه به اینکه مدافعان تیمش در طول 90 دقیقه بازی مقابل اوساسونا مانع از ضربات حریف شدند، شب آرامی را سپری کرد؛ این موفقیت با احتساب شرایط مشابهی که در دیدار مقابل سویا برای رئال پیش آمد، نخستین باری لقب گرفت که رئالی‌ها در طول یک دهه اخیر موفق می‌شوند در 2 بازی متوالی برای 180 دقیقه حتی یک فرصت را در اختیار حریفان قرار نداده‌اند.

آمار مذکور به خودی خود تحسین‌برانگیز است اما آنچه تاثیر آن را دوچندان می‌کند، تغییر مشهود در عملکرد خط دفاعی رئال در مقایسه با شکست تحقیرآمیز هفته گذشته آنان مقابل پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه 3 بر صفر است؛ جایی که شاگردان زیدان عملا بی‌تحرک بوده و در سوی مقابل پاریسی‌ها با در اختیار داشتن مالکیت بالای توپ، ایجاد پنج موقعیت روی دروازه رئال و به ثمر رساندن سه گل، شب رویایی را سپری کردند.

در دیدارهای افتتاحیه رئال در فصل 2019 - 2020، حریفان این تیم موقعیت‌های کمی را روی دروازه کهکشانی‌ها ایجاد کردند اما به بار نشستن 47.4 درصد از این موقعیت‌ها، دال بر موثر بودن همین موقعیت‌های انگشت‌شمار است.

در دیدارهای افتتاحیه، سلتاویگو، وایادولید، ویارئال، لوانته و پاری‌سن‌ژرمن به ترتیب چهار، 2، پنج، سه و پنج شوت داخل چارچوب دروازه رئال داشتند.

دِژ در حال ترمیم

چهار مدافع آخر رئال شامل اودریوزولا، میلیتائو، ناچو و راموس در بازی شب گذشته بی نقص ظاهر شدند و این در حالی بود که ناچو نخستین بازی خود را در فصل جدید لالیگا تجربه می‌کرد و با توجه به اینکه وی قادر است در چند پست بازی کند و اینکه مرد فرانسوی نیمکت رئال با سیل مصدومان دست و پنجه نرم می‌کند، امتیازی بزرگ برای زیدان محسوب می‌شود.

در سوی دیگر، خرید فصل جدید رئال پس از شب تلخ پاریس که به سرعت باید آن را به دست فراموشی بسپارد، در بازی شب گذشته در کنار کاپیتان راموس، ارزش‌های خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشت.

میلیتائو 21 ساله برابر اوساسونا با پیروز شدن در 88.9 درصد نبردهای تک‌به‌تک و ثبت آمار 100 درصدی در تکل‌های موثر، به نظر مهره‌ای مطمئن و قابل اطمینان در قلب خط دفاعی رئال محسوب می‌شود.

«واندا» در صف انتظار

آثار مثبت این تغییر ناگهانی تنها به عملکرد درخشان در خط دفاعی محدود نمی‌شود؛ به عبارت دیگر عملکرد سایر بازیکنان نیز در پست‌های خود در کمک به خط دفاعی حاکی از آن است که زیدان فاصله مابین مهره‌های حاضر در تمامی پست‌ها را مورد توجه قرار داده و حالا کهکشانی‌ها با سیستمی فشرده‌تر بازی می‌کنند.

و حالا شهرآورد شنبه هفته آینده در «واندا متروپولیتانو» چالش بزرگ دیگری را پیش روی زیدان و شاگردانش قرار خواهد داد؛ این در حالی است که حضور نمایندگان پایتخت اسپانیا در رده اول و دوم جدول رده‌بندی لالیگا، پرده دیگری از هیجان را در دیداری پرهواخواه بالا خواهد کشید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها