کد خبر: 316071
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۳:۲۲:۴۹
| |

پیشنهاد ثروتمندترین مرد انگلیس برای خرید منچستریونایتد

گزارش ها حاکی از آن است که «جیم رتکلیف» ثروتمندترین مرد انگلیس پیشنهاد خرید سهام باشگاه منچستریونایتد را از خانواده گلیزرز مطرح کرده است.

پیشنهاد ثروتمندترین مرد انگلیس برای خرید منچستریونایتد
کد خبر: 316071
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۳:۲۲:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ علاوه بر این، او گفته است که هوادار شیاطین سرخ بوده و قصد دارد باشگاه محبوبش را از سوءمدیریت این خانواده نجات دهد.

رتکلیف در سال 1998 گروه پتروشیمی اینئوس Ineos را بنیانگذاری کرد و از آن تاریخ تاکنون ریاست آنر ا برعهده دارد. او با ثروتی خالصی معادل 21.05 میلیارد پوند در سال 2018 به عنوان ثروتمندترین مرد انگلیس معرفی شد.

مرد متمول انگلیسی در ماه مه در واکنش به پرسشی در خصوص احتمال خریداری یک باشگاه گفته بود: من یک هوادار رنج دیده منسچتریونایتد هستم؛ ما (گروه پتروشیمی اینئو) با احتیاط پا به عرصه فوتبال گذاشته ایم.

در زمان بیان این اظهارات گفته می شد مرد 66 ساله انگلیسی پیشنهاد خود را برای خریداری سهام باشگاه چلسی از «رومن آبراموویچ» مالک روس آبی ها مطرح کرده است.

اما ظاهراً پیشنهاد وی برای خریداری چلسی بیشتر از حدی مشخص پیشروی نکرد و رتکلیف بار دیگر قصد دارد با تلاش برای خرید یونایتد برنامه های خود را در این عرصه از سر بگیرد.

این نخستین باری نیست که او تجارت را وارد ورزش کرده است؛ در واقع رتکلیف پیش تر تیم دوچرخه سواری اسکای ایتالیا و باشگاه فوتبال اف سی لوزان سوئیس را خریداری کرده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر تنش پس زمینه غالب باشگاه منچستریونایتد است و هواداران اعتراضات خود را در واکنش به سیاست های مدیریتی ضعیف گلیزرزها از سر گرفته اند. علاوه بر این، گزارش های ماه فوریه حاکی از اقدام «محمد بن سلمان» ولیعهد متمول سعودی برای خرید یونایتد بود که البته با مخالفت مالک کنونی این باشگاه مواجه شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها