کد خبر: 307036
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از مشکلات مالی تیم زنان ملوان؛

قوهای سفید انزلی از امید دست نمی‌کشند

در طول دو سال محرومیت ملوان از حضور در لیگ، بازیکنان این تیم به تمرینات ادامه می‌دادند و از امید بازگشت دست نکشیده بودند. در واقع این بخش بزرگی از فلسفه و روح فوتبال در باشگاه ملوان بود.

قوهای سفید انزلی از امید دست نمی‌کشند
کد خبر: 307036
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- زمانی که تیم زنان ملوان پس از دو سال انحلال دوباره به لیگ برتر فوتبال برگشت امیدهای بسیاری در دل هواداران این تیم زنده شد. تیمی که با اتهامات اخلاقی و با این نظر مسئولان باشگاه که «کشتی در حال غرق باید بارهای اضافه‌اش را دور بیندازد» منحل شده بود، حالا دوباره به سن سیروس ورزشگاه خانگی ملوان بازمی‌گشت تا افتخارات گذشته را تکرار کند.

مریم ایراندوست قبل از انحلال تیم زنان سرمربی این تیم بود. او که سابقه بازی در ملوان را هم داشت دوباره به تیم بازگشت تا با 25 بازیکن کارش را از سر بگیرد. ایراندوست و بازیکنان تیم ملوان به شدت به آینده تیم امیدوار بودند و هواداران ملوان را جزو بخت‌های قهرمانی می‌دیدند.

در طول دو سال محرومیت ملوان از حضور در لیگ، بازیکنان به تمرینات ادامه می‌دادند و از امید بازگشت دست نکشیده بودند. در واقع این بخش بزرگی از فلسفه و روح فوتبال در باشگاه ملوان بود. ایراندوست قبل از آغاز لیگ در مصاحبه با الجزیره گفته بود اینکه نمی‌توانستند بازی کنند مثل این بود که پشت دیواری آجری زندانی شده باشند.

در آذرماه سال 97 بالاخره دیوارهای آجری مقابل ملوان فرو ریخت و تیم فعالیتش را در لیگ از سر گرفت. اولین بازی خانگی ملوان در مقابل تیم زنان سپاهان، با شور و هیجان هواداران این تیم که با وجود شکست لحظه‌ای از تشویق دست نمی‌کشیدند، نشان‌دهنده اهمیت حضور تیم‌های باسابقه در فوتبال بود.

با همه امیدها و تلاش‌های بازیکنان و کادر فنی تیم ملوان مسائل مالی و عدم حمایت مسئولان باشگاه از تیم زنان مشکلات جدی سر راه این تیم قرار گرفت.

کار به جایی رسید که به دلیل به حد نصاب نرسیدن بازیکنان در یکی از بازی‌های تیم ملوان، مریم ایراندوست مربی تیم وارد زمین شد تا بازی کند. او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «به دلیل مشکلات مالی باشگاه و این مساله که مالک باشگاه به تعهداتش عمل نکرد پنج بازیکن را از دست دادیم. در فوتبال زنان حتی وجود یک بازیکن هم تاثیرگذار است. به همین دلیل من تصمیم گرفتم برگردم و به تیمم کمک کنم.»

مریم ایراندوست در ادامه، در پاسخ به عکس‌العمل باشگاه در رابطه با مشکلات مالی تیم زنان گفت: «در حال حاضر باشگاه ملوان تعطیل است و تیم ما از طریق کمک‌های مردمی و کمک‌های هیات فوتبال اداره می‌شود و رئیس هیات فوتبال انزلی، آقای رمضانی، همه امورات تیم را به همراه پدرم در دست گرفته‌اند. رئیس شورای شهر انزلی هم قول کمک صد میلیون تومانی داده‌اند تا بتوانیم لیگ را به پایان برسانیم.»

ایراندوست درباره برنامه فصل آینده تیم گفت: «در این شرایط به فصل بعد فکر نمی‌کنیم. تمام تمرکز ما روی به پایان رساندن این فصل است، به گونه‌ای که شأن و جایگاه ملوان حفظ شود. این بزرگ‌ترین کاری است که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم.»

سرمربی ملوان در ارتباط با کمک مالی مورد نیاز تیم گفت: «ورزش زنان به دلیل نداشتن پخش زنده تلویزیونی به سختی می‌تواند اسپانسر ثابت جذب کند. باید دید اسپانسری که به باشگاه ملوان می‌آید چه تصمیمی در رابطه با تیم می‌گیرد؛ آیا تصمیم دارد تیمی برای قهرمانی در لیگ آماده کند یا به دنبال تغییر نام تیم است یا برنامه دیگری دارد. اسپانسر کمک بزرگی است اما باید دید سرپرست باشگاه و هیات فوتبال انزلی چه تصمیمی می‌گیرند.»

مریم ایراندوست با همه نقاط مثبت و منفی‌اش همواره روحیه تیمی را به ملوان تزریق کرده و به بازیکنان تیم خود تعهد به نام و پیشینه ملوان و ایستادگی در مقابل مشکلات را آموزش داده است. مربی‌ای که یک بار انحلال دوساله تیم را تجربه کرده حالا و در آستانه یک انحلال احتمالی دیگر درباره تصمیم شخصی‌اش برای ادامه کار با ملوان، با لبخند می‌گوید: «بگذارید این پنج بازی تمام شود. شاید خود باشگاه ملوان تمایلی نداشته باشد در فصل آینده به همکاری با ما ادامه دهد! من در حال حاضر به تیم ملوان تعهد دارم تا با بازیکنانی که بسیاری از آنها به امید من به این تیم آمده‌اند، آن‌طور که درخور نام ملوان است، لیگ را به پایان برسانم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها