کد خبر: 292168
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

به بهانه کامبک لیورپول؛

معجزه از آن کسانی‌ است که به آن ایمان دارند

باشگاه‌های فوتبال همواره فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‌کنند. فصلی ناکام و فصلی در پی سهمیه. فصلی قهرمان و فصلی مغضوب هواداران. در فوتبال هیچ شادی‌ای همیشگی نیست و هیچ شکستی پایدار نمی‌ماند. با این وجود اما، کامبک یکی از زیباترین اتفاقات فوتبال است.

معجزه از آن کسانی‌ است که به آن ایمان دارند
کد خبر: 292168
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- در ورزشگاه به‌وجدآمده از پیروزی و بازگشت در مقابل بارسلونا و مسی، در لحظه‌ای که یورگن کلوپ به همراه محمد صلاح مصدوم و دیگر بازیکنان سرود باشگاه را می‌خواندند، گویی خاطره تمام کامبک‌های بزرگ تاریخ در آنفیلد به پرواز درآمده بود.

باشگاه‌های فوتبال همواره فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‌کنند. فصلی ناکام و فصلی در پی سهمیه. فصلی قهرمان و فصلی مغضوب هواداران. در فوتبال هیچ شادی‌ای همیشگی نیست و هیچ شکستی پایدار نمی‌ماند. با این وجود اما، کامبک یکی از زیباترین اتفاقات فوتبال است. تیمی ناامید با هوادارانی که تنها امیدشان به معجزه است به آنها که هنوز ایمان نیاورده‌اند ثابت می‌کند که هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست.

در فینال جام جهانی 1950 در ورزشگاه ماراکانا، زمانی که گیجا گل دوم را زد، 200 هزار برزیلی که در انتظار جشن قهرمانی بودند در سکوتی عجیب فرو رفته بودند. صدا از کسی بلند نمی‌شد. قهرمانی برزیل در میان بهت و ناباوری مردم، بر باد رفته و اروگوئه حالا قهرمان جام جهانی بود. این بزرگ‌ترین سقوط برزیل در تاریخ جام‌جهانی بود. بزرگ‌ترین کامبک تاریخ با پاهای توانمند گیجا رقم خورده بود و لباس سفید تیم ملی برزیل از آن پس تبدیل به نماد شوم آن بازی برای برزیلی‌ها شد.

نیوکمپ در شب فینال 1999 میزبان منچستریونایتد جوان و بایرن باتجربه بود. بایرن‌مونیخ با بازیکنان باتجربه، دروازه‌بانی قوی و سبکی دفاعی، با اعتمادبه‌نفس از گلی که در دروازه پیتر اشمایکل قرار گرفته بود، دفاع می‌کرد و در دقایق پایانی قهرمانی را مسجل می‌دید، اما با ورود تعویض طلایی سر الکس فرگوسن به بازی، در دو دقیقه ورق برگشت و یونایتد توانست با بازیکنان کلاس 92 که تشنه کسب سه‌گانه بودند، به قهرمانی دست پیدا کند.

وقتی میلان گل سوم را در فینال استانبول به ثمر رساند دیگر کسی فکر نمی‌کرد نتیجه تغییر کند. میلان با ستارگان بزرگش موفق شده بود سه گل به لیورپولی بزند که همیشه در یک قدمی قهرمانی شکست می‌خورد و ناکام بزرگ لقب گرفته بود. اما استیون جرارد، کاپیتان لیورپول، با روحیه‌ای عجیب بازیکنان تیم را به ادامه بازی امیدوار کرد و زمانی که اسکوربرد نتیجه را 3-3 نشان داد هواداران باور کردند که حق با کاپیتان جرارد است.

چهره مغموم مسی، که در این فصل بارسا را یک‌تنه تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسانده بود، نشان می‌داد بارسا باز هم همچون فصل قبل مغلوب امید و باور یک تیم بزرگ شده است. لیورپول توانست بدون صلاح و فرمینیو چهار گل به ثمر برساند و هواداران را غرق شادی کامبکی بزرگ کند.

برای پیروز شدن باید همه قوانین را رعایت کرد. باید میلیون‌ها دلار خرج کرد. بازیکنان بزرگ خرید و با اعتمادبه‌نفس و دانش مربی بزرگ به مصاف حریفان رفت، اما کامبک حکایتی دیگر است. معجزه از آن کسانی‌ است که به آن ایمان دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها