کد خبر: 256550
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از معرفی گروه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

گروه D؛ ایران مدعی اصلی صعود

ایران یکی از اصلی‌ترین مدعیان جام ملت‌ها در گروه D با عراق همگروه است.

حجم ویدیو: 10.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 256550
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ایران سه دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و همواره یکی از شانس‌های قهرمانی بوده است.


تیم اول آسیا در جام ملت‌های این دوره با ویتنام، عراق و یمن هم‌گروه است. گروهی که می‌تواند نکات جالبی برای فوتبال دوستان داشته باشد.


ایران و عراق دیداری حساس برای شاگردان کی روش است. این دو تیم تاریخچه طولانی در رقابت چه داخل مستطیل سبز و چه خارج از آن دارند.


8 سال جنگ ایران و عراق و درگیری‌های این دو کشور سطح رقابت آن‌ها را بسیار بالابرده است. جام ملت‌های سال 1980 در کویت برگزار می‌شد. انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود تیم ملی ایران هم با هدایت حسن حبیبی به کویت رفتند که جنگ تحمیلی آغاز شد. عراق به ایران حمله کرد و این آغاز مشکلات بود. ایران که آمده بود تا از قهرمانی‌اش در آسیا دفاع کند با شنیدن خبر آغاز جنگ دچار مشکل شد. خبر شهادت برادر حسن روشن هم این مشکلات را دوچندان کرد. تیمی که امید اول قهرمانی بود در تلاش کرد تا با برد در زمین کمی از غم مردم ایران را بکاهد. اما میزبان ناجوانمرد چهارمین جام را از ایران گرفت.


دیدار ایران برابر عراق همیشه جذاب و ماندگار بوده. آخرینش همین 4 سال پیش در استرالیا رقم خورد. دیداری که همه‌چیز داشت و نتیجه بازی چند بار تغییر کرد و در آخر هم ایران در ضربات پنالتی ایران حذف شد.


بهترین نتیجه عراق در جام ملت‌های آسیا در سال 2007 رقم خورد. جایی که با یونس محمود، نشاط اکرم و کرار جاسم توانستند عربستان را در فینال شکست دهند و قهرمان آسیا شوند. عراق جنگ‌زده با این قهرمانی نام خودش را در بین بزرگان فوتبال آسیا ثبت کرد.


ویتنام دیگر تیم این گروه تاکنون به مرحله پایانی جام جهانی صعود نکرده و تیم فوتبال قوی ندارد.


یمن تیم دیگر گروه هم درگیر جنگی سخت با عربستان، امارات و متحدانشان است. باوجود جنگ و قحطی، فوتبال این کشور به امارات می‌رود تا شاید بتواند مرهمی بر درد مردم جنگ‌زده‌اش باشد.


گزینه‌های اصلی صعود از این گروه ایران و عراق هستند. باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در این گروه رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها