حضور زنان در آزادی؛ فصلی نو برای فوتبال ایران

شب گذشته فینال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران در حالی برگزار شد که فارغ از باخت پرسپولیس و قهرمانی تیم ژاپنی، ورود زنان برای نخستین بار به این ورزشگاه، چشم انداز فصلی نو برای حضور زنان بود.

حضور زنان در آزادی؛ فصلی نو برای فوتبال ایران
کد خبر: 244304
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تا پیش از این دیدار حضور زنان در ورزشگاه ها برای تماشای بازی دلخواه و هواداری از تیم مورد علاقه در کشور به حرف و حدیث های مختلفی تبدیل شده بود و جدای از علاقه بانوان برای ورود به ورزشگاه ها، این موضوع بازتاب های خارجی را هم به دنبال داشت. نخستین بار پخش مستقیم بازی ایران و اسپانیا در دور بازی های مقدماتی جام جهانی روسیه بود که بانوان به همراه خانواده به ورزشگاه آزادی رفتند تا از صفحه مانیتور بزرگ بازی ای که در روسیه برگزار می شد را ببینند. این حضور بانوان البته واکنش دادستان کل کشور را به همراه داشت و بابت آن ابراز تاسف کرد.


این موضوع مسکوت نماند و بارها و بارها مجددا برخی مقامات مانند معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری آن را پیگیری کردند و باز هم دادستان کل کشور نسبت به آن واکنش نشان داد و در حقیقت مخالفت خود را با حضور بانوان به ورزشگاه رسما اعلام کرد. حجت الاسلام منتظری مهر امسال در مراسم معارفه دادستان قزوین گفته بود : «حضور زنان در ورزشگاه آزادی یک آسیب است هیچ توجیه شرعی ندارد، چرا مخالفیم چون گناه صورت می گیرد، تماشای بازی ایراد ندارد اما گناهی که صورت می گیرد جای اشکال است».


چندی از اظهار نظر حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور نسبت به حضور زنان در ورزشگاه ها نگذشته بود که حجت الاسلام صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه اعلام کرد حضور بانوان در ورزشگاه ها ذاتاً منع شرعی ندارد.


شب گذشته بازی نهایی جام باشگاه های آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما ژاپن در ورزشگاه آزادی ای برگزار شد که بلیت های آن اینترنتی فروخته شده بود و در این میان، رئیس فیفا هم در ورزشگاه حضور داشت. او مایل بود تا زنان هم در ورزشگاه حضور داشته باشند طوری که گفته می شود جیوانی اینفانتینو تصویری از حضور بانوان در ورزشگاه را توئیت و از این امر استقبال کرد.


اگر چه سهم بانوان برای حضور در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی فقط 850 صندلی بود اما حضور همین تعداد اندک، نیز نقطه عطفی را برای فراهم شدن تمهیدات بیشتر حضور بانوان در ورزشگاه ها نوید می دهد.


بماند اینکه چه تعداد بانوان پشت در ورزشگاه ماندند و نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و بسیار اشک ریختند؛ یا دختری که گفته بود دوست دارم از داخل ورزشگاه آزادی، تیم محبوب خودم را تشویق کنم و هزاران بماند و بماندهای دیگر.


دیشب اگر چه تیم سرخ نشان پرسپولیس به هر دلیلی نتوانست از حریف ژاپنی خود ببرد و نتوانست جام را به ایران بیاورد اما حضور بانوان در ورزشگاه آزادی جام بزرگی بود که بهتر است این جام در کشور ماندگار شود تا بهانه ای به دست هیچ بهانه جویی ندهد مبنی بر اینکه ایران به حقوق زنان اهمیت نمی دهد. یادمان نرود ایران و اسلام مهد احترام به زنان و حفظ حق و حقوق بانوان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها