کد خبر: 225503
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از برنامه فدراسیون فوتبال برای مقابله با شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها گزارش می‌دهد

دستور ویژه تاج برای رسیدگی به بحران شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها/ سیاست برخورد جدی با افراد خاطی

مهدی تاج به ارکان قضایی و فرهنگی فدراسیون فوتبال دستور رسیدگی به جنجال‌های روی سکوها را داده‌ و قرار شده یک کارگروه ویژه رسیدگی به این بحران فرهنگی را که می‌تواند در صورت ادامه تبعاتی تلخ برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد بر عهده داشته باشند.

دستور ویژه تاج برای رسیدگی به بحران شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها/ سیاست برخورد جدی با افراد خاطی
کد خبر: 225503
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته‌ سوم لیگ فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که همه چیز تحت تاثیر اتفاقات تلخ رخ داده در ورزشگاه‌ها قرار گرفته است. درگیری و زد ‌و خورد بسیار شدید بین طرفداران تیم‌های مختلف، شعارهای سیاسی و توهین‌های قومیتی و نژادپرستانه تنها بخشی از ناهنجاری‌های سکوها بود که البته در سال‌های اخیر هم همواره در بازی‌های بزرگ و پرتماشاگر شاهد آن بوده‌ایم.

بحران‌های مورد اشاره البته در شرایطی در این هفته به اوج خود رسید که به تبع آن حالا تمام رسانه‌ها و کارشناسان به حوادث تلخ رخ داده پرداخته‌اند. علی کریمی و امیر قلعه‌نویی به عنوان دو چهره بزرگ و محبوب فوتبال ایران در واکنش به این شعارها و درگیری‌ها در سکوها مردم را دعوت به وحدت کردند و از شرایط به وجود آمده انتقادهایی جدی داشتند.

حالا اما با خبر شدیم که فدراسیون فوتبال هم برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است. گفته می‌شود مهدی تاج به ارکان قضایی و فرهنگی فدراسیون فوتبال دستور ویژه رسیدگی به جنجال‌های روی سکوها را داده‌ و قرار شده یک کارگروه ویژه رسیدگی به این بحران فرهنگی را که می‌تواند در صورت ادامه تبعاتی تلخ برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد بر عهده داشته باشند. حتی با خبر شدیم که فدراسیون فوتبال در صدد صدور یک ابلاغیه به باشگاه‌ها درباره کوتاهی در زمینه است و برای جلوگیری از این وضع به باشگاه‌ها اولتیماتوم خواهد داد تا تماشاگران خود را با فرهنگ‌سازی کنترل کنند. هم‌چنین جزئیات این سیاست در پیش گرفته از طریق یک اطلاعیه به آگاهی جامعه فوتبال ایران هم خواهد رسید.

با توجه به دستور ویژه تاج برای رسیدگی به بحران مورد نظر،‌ فدراسیون فوتبال قرار است رسیدگی ویژه به شعارهای قومیتی و درگیری‌های ایجاد شده داشته باشد و برخوردی محکم با خاطیان هم در دستور کار خواهد بود. چرا که فدراسیون جهانی فوتبال هم محرومیت‌هایی سنگین برای شعارهای سیاسی و نژادپرستانه و توهین‌های قومیتی در نظر می‌گیرد و به تمام فدراسیون های عضو تاکید کرده برخورد جدی با مسائل این چنینی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها