کد خبر: 161734
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

پس از نتایج رقابت‌های قهرمانی آسیا؛

نارضایتی شورای فنی از مربیان و برخی فرنگی‌کاران تیم ملی

کسب عنوان پنجمی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2018 قرقیزستان با انتقاد و نارضایتی شورای فنی همراه بود.

نارضایتی شورای فنی از مربیان و برخی فرنگی‌کاران تیم ملی
کد خبر: 161734
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که تیم ایران در مجموع 10 وزن، در اوزان 87، 97 و 130 کیلوگرم توسط حسین نوری، سید مصطفی صالحی‌زاده و بهنام مهدی‌زاده صاحب مدال طلا شد و در وزن 77 کیلوگرم توسط محمدعلی گرایی به مدال نقره رسید؛ ضمن اینکه تیم ایران با کسب 157 امتیاز، پس از تیم‌های قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ژاپن به عنوانی بهتر از پنجمی دست نیافت.

این افت محسوس در شرایطی که بسیاری از اهالی و کارشناسان، وضعیت کشتی فرنگی را نسبت به کشتی آزاد بسیار بهتر و کیفی‌تر می‌خواندند باعث نارضایتی شورای فنی تیم‌های ملی شد. برخی از اعضای شورای فنی در اظهارات اخیر خود از عدم مشورت کادر فنی با آنها گلایه کردند و برخی دیگر هم نمایش ضعیف تعدادی از ملی‌پوشان عنوان‌دار را دلیل این افت خواندند. انتخاب نامناسب برخی از فرنگی‌کاران در اوزان مختلف نیز از دیگر مواردی است که شورای فنی نسبت به آن انتقاد دارد و معتقد است کادر فنی می توانست تصمیمات بهتری را در این خصوص اتخاذ کند.

البته اجرای قوانین جدید نیز در عدم نتیجه گیری برخی از ملی پوشان تاثیرگذار بود که اعضای شورای فنی نیز با نگاهی منصفانه، به این موضوع اذعان داشتند.

آنچه مسلم است شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی با توجه به نتایجی که در رقابتهای قهرمانی آسیا کسب شد، رفتاری به مراتب جدی‌تر با کادر فنی تا بازی‌های آسیایی و رقابتهای جهانی خواهد داشت. طبیعتا علی اشکانی و همکارانش در کادر فنی تیم ملی نیز برای حضور در مسابقات آتی مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارند چراکه شورای فنی هم با دقت و حساسیت بیشتری آنها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها